    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Linux compiz grafika
    Date: Sun, 29 Apr 2012 22:16:39 +0200

    W dniu 29.04.2012 21:27, ToMasz pisze:
    > chmm. ile kosztował płatnik na WINDOWS? parę tysięcy?

    Nie wiem, ale pewnie więcej.

    > A ile kosztowały
    > wszystkie windowsy?

    No i co? 99% potencjalnych userów i tak już tego windowsa ma, choćby
    dlatego, że na Linuksy brak oprogramowania do prowadzenia księgowości
    firmy (tak wiem, cośtam jest, ale ogólnie żałość).

    >Kto za to zapłacił? Naród! jakby płatnik był
    > dostępny jako formularz na www?

    Po pierwsze primo: system powstał około 13 lat temu. Dostęp do internetu
    nie był wtedy oczywistością, a aplikacje po stronie przeglądarki były
    jeszcze niewymyślone. Zresztą i dzisiaj zapewne by się okazało, że
    wymaga konkretnej przeglądarki, o ile w ogóle realizacja takiego
    programu w oparciu o JavaScript i inne podobne byłaby realna. Wydaje mi
    się, że nie bardzo. Wygoda też byłaby dość niska. No i obciążenie
    serwerów i łącz ZUS dużo większe.

    >Tu nie chodzi o to żeby działał na
    > linuksie, ale żeby nie trzeba było ponosić dodatkowych kosztów.

    No. I właśnie tak jak jest, jest optymalnie najtaniej.

    > To samo z wszystkimi urzędami. Muszą korzystać zMS office? nie, ale tak
    > jest łatwiej.

    A łatwiej = taniej.

    > jakby informatyk był informatykiem, a nie facetem od
    > składania pecetów to by szybko znalazł rozwiązanie.

    Nieprawda. Widziałem nieudane wdrożenia OpenOffice, gdzie czynnik ludzki
    był nie do przejścia. Poza tym, większość narodu spokojnie sobie poradzi
    z plikami MSO, a już z ODF niekoniecznie.

    Z własnego podwórka: Niedawno szybko robiłem wersję XLS zadań z arkusza
    kalkulacyjnego. Banały same, ale na kursie robiliśmy w Calcu, a potem
    miałem zgłoszenia, że nie ma jak w domu robić, Bo Się Nie Otwiera.
    Można z pozycji dominującej zmuszać do instalowania Open/Libre Office,
    ale prościej zrobić wersje XLS.

    Do tego, jakość ODF i pakietu Open/LibreOffice jest mocno dyskusyjna. Do
    prostych rzeczy dla mnie wystarcza, ale generalnie to coś się naklnę nad
    nim, to moje

    > TAk to mamy arkusz
    > exela wstawiony do worda, wtym pole tekstowe z wstawioną fotką. taki
    > gulasz chcesz otworzyć w innym sofcie? nie dziwię się że nie działa.

    Bynajmniej nie taki gulasz. opowiadałem o dostarczanym przez Urząd
    Miasta arkuszu do robienia bilansów. Nie wiem jakie tam makra
    wykorzystali, ale w Calcu nie działa i już.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek