-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!fu-berlin.de!uni-berlin.de!not-for-mail
From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.rec.motocykle
Subject: Re: Liniowe regulatory napięcia w motocyklach
Followup-To: pl.misc.elektronika
Date: Sat, 03 Nov 2012 13:12:23 +0100
Organization: Freie Universitaet Berlin
Lines: 37
Message-ID: <a...@m...uni-berlin.de>
References: <g...@n...chmurka.net>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="ISO-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8Bit
X-Trace: news.uni-berlin.de
EqJ1kJncTV3jrDA1QQOvHwz9Kr4gRNJWoqw9mdfelkaFvxoed70jY874UND7R30dXadJtjaGB3
Cancel-Lock: sha1:wpaiE8CSGOH9UQHv3Y7SmJgMca0=
User-Agent: KNode/4.4.10
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:637433 pl.rec.motocykle:660009
[ ukryj nagłówki ]Adam Wysocki wrote:
> Pytanie z pogranicza elektroniki i motocykli.
>
> Nie mam pojęcia jak to jest w samochodach, ale w motocyklach stosuje
> się liniowe regulatory napięcia. Alternator ma 3 fazy, generujące np.
> 20-60V AC, a regulator prostuje to i robi z tego napięcie ładowania
> akumulatora, resztę wytracając na tyrystorach. Temperatura jest potem
> odprowadzana przez duży radiator, przykręcony do ramy.
1. nie wytracając na tyrystorach.
2. temperatury nie da się odprowadzić, ale ciepło tak.
3. napięcie też niezbyt pasuje
> Pytanie - dlaczego tyle mocy się marnuje i nie jest robione impulsowo?
> Takie regulatory są nawet w motocyklach naszpikowanych elektroniką dużo
> bardziej skomplikowaną, niż przetwornica step-down. Komputer sterujący
> wielopunktowym wtryskiem, cała masa czujników, a do tego zwykły liniowy
> regulator. Chodzi o rozmiary dławików, czy o co? Nie o awaryjność, bo te
> regulatory często się przegrzewają, szczególnie w niektórych modelach.
> Przecież regulator liniowy to większe wymagania odnośnie chłodzenia,
> grubsze uzwojenia alternatora, grubsze przewody od alternatora do
> regulatora, większe prądy płynące przez kostki łączące alternator
> z regulatorem (kolejny awaryjny element)... to same wady. O spalaniu nie
> wspominam, bo jakiś wpływ na pewno jest, ale nie wiem czy nie pomijalnie
> mały.
>
> Macie pomysł, dlaczego tak jest?
Najpierw mi wytłumacz, jak chcesz liniowo regulować napięcie tyrystorami, bo
niezbyt ogarniam.
Waldek
--
My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.11.12 12:34 J.F.
- 03.11.12 13:22 __Maciek
- 03.11.12 13:28 __Maciek
- 03.11.12 13:41 J.F.
- 03.11.12 13:53 Anerys
- 03.11.12 14:36 Waldemar Krzok
- 03.11.12 15:05 m...@w...pl
- 03.11.12 15:53 J.F.
- 03.11.12 16:07 RoMan Mandziejewicz
- 03.11.12 23:25 Andrzej W.
- 04.11.12 20:35 __Maciek
- 04.11.12 23:17 RoMan Mandziejewicz
- 05.12.12 10:11 Szwed
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=