eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaLiniowe regulatory napięcia w motocyklachRe: Liniowe regulatory napięcia w motocyklach
  • Data: 2012-11-03 23:25:21
    Temat: Re: Liniowe regulatory napięcia w motocyklach
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2012-11-03 13:53, Anerys pisze:
    > W moim rowerowym dymanku (nie poprawiać, wiem, dynamo) zrobiłem pomiar -
    > najpierw woltomierz, pedały w ruch (dymanko jest na tylnym kole),
    > napięcie doszło gdzieś do 18V i mimo mocnego zwiększania obrotów już
    > wiele nie urosło... no, dociągnęło może do 19 z haczykiem i do 20 już
    > nie doszło. Podobnie prąd - dość szybko doszło do ok. 500 mA i mimo
    > zwiększania obrotów już dalej nie rosło.

    To musisz mieć dynamo z wbudowanym elektronicznym ogranicznikiem napięcia.
    Z moich pomiarów dynam wynika, że napięcie rośnie właściwie liniowo z
    obrotami:
    http://www.bpa.com.pl/pub/Dynamo%20DH-3D71.pdf
    http://www.bpa.com.pl/pub/Dynamo%20DH-2N30.pdf
    Ja bez problemów rowerem wykręcam 140V peak-to-peak...

    Trochę linków do innych opracowań o dynamach rowerowych na dole:
    http://www.bpa.com.pl/pomysly/rowery/zasilanie/dynam
    o_1


    Wracając do tematu, jeśli uzwojenie alternatora jest zwierane to
    (zależnie od konstrukcji) potrafi on wprowadzać mniejsze straty
    mechaniczne niż nieobciążony alternator z rozwartym uzwojeniem. (tak
    słyszałem). Wycinając więc co któryś półokres z przebiegu można w miarę
    płynnie regulować moc dostarczaną do akumulatora i obciążenia.


    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: