    From: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Linia głośnikowa 100V
    Date: Wed, 8 Dec 2010 15:03:22 +0100

    Użytkownik "Remek" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    news:idnqin$2r2$1@inews.gazeta.pl...

    > A szkoda, bo większość tego co piszesz nie trzyma się kupy.

    Nie Kolego, po prostu nie ogarniasz oczywistego skrótu myślowego. Głośnik
    radiowęzłowy ma od pierwotnej strony trafa impedancję taką, że przy
    znamionowym napięciu instalacji pobiera znamionową moc. Czyli moc głośnika
    jest równoważna z jego impedancją. Czyli wbrew temu co tu głosisz (i co
    jest prawdą, ale w przypadku "domowych" wzmacniaczy) głośnik 2W pobiera
    2W!. Czyli przy doborze ilości głośników można kierować się sumą ich mocy,
    która nie może przekroczyć mocy wzmacniacza. Jest to równoznaczne z
    nieprzekroczeniem minimalnej impedancji obciążenia - ale nie jest ona
    podawana wprost (i prawdę mówiąc nawet nie chce mi się podzielić dwóch
    liczb, żeby się dowiedzieć, ile wynosi).

    > Brak Ci po prostu odpowiedniego przygotowania teoretycznego.

    Raczej Tobie brak odpowiedniego przygotowania praktycznego.

    e.