  • Data: 2010-12-08 11:43:26
    Temat: Re: Linia głośnikowa 100V
    Od: "Remek" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik " Wmak" napisał:

    > Nominalne napięcie linii radiowęzłowej zależało od wielkości sieci.
    > W sieciach średniej wielkości było to 120V, w rozleglejszych 240V,
    > W każdej wsi albo dzielnicy montowane były transformatory obniżające
    napięcie
    > do 30V ...

    Nareszcie fachowa wypowiedź oznaczająca kogoś kto zna problem. Ciekawe jak
    odniosa się do tego wcześniejsi "mądrale".

    Dodam tylko, że ja zamiast rezystorów ograniczających prąd zwarcia
    stosowałem odpowiednio dobrane żarówki. Przy nominalnym obciążeniu taka
    żarówka miała małą oporność i nie przeszkadzała. Natomiat zwarcie powodowało
    jej świecenie co dawało podwójną korzyść. Pierwsze to oczywiście ograniczała
    prąd, a drugie to jej świecenie wskazywało miejsce przeciążenia.

    Remek