  • 31. Data: 2011-07-15 08:03:16
    Temat: Re: Lightroom - licencja
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 14/07/2011 20:01, T...@s...in.the.world wrote:
> [...]
    dow-s-Vista-7-XP-Mac-OS-/1
    b336

    > Ale to tylko licencja, bez nosnika.

    Za sto funtów pofatyguję się na stronę Adobe i sciągnę.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 32. Data: 2011-07-15 08:15:01
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > OEM to pirat? Ciekawe, ciekawe.

    oczywiscie , ze OEM moze byc nielegalny . cytat:

    "Nazwa OEM jest też stosowana w odniesieniu do producentów komputerów
    osobistych, gdy sprzedają je razem z oprogramowaniem będącym
    standardowym wyposażeniem. Oprogramowanie OEM jest nierozerwalnie
    połączone z komputerem (lub jego częścią), na którym jest ono
    zainstalowane. Nie wolno go przenosić na inne komputery oraz
    odsprzedawać.

    "

    ale OEM ma tez i inne znaczenie - moze to byc legalny program
    sprzedawany przej jakiegos kontraktowego posrednika ( cos jak
    stencil) , pod jego maraka. Czy ligtroom sprzedaje swoje produkty
    ürzez ontraktowych posrednikow pod ich marka to b. watpie. W tym
    przypadku na pewno tak nie jest , gdyz toptaj ligtroom sprzedawany
    jest pod wlasna marka producenta.

    jest jeszcze trzecia mozliwosc - ktos kupil legalnie program ,
    znudzil mu sie i odsprzedaje dalej - tak jak sprzedaje sie
    przeczytana ksiazke - tez moezy byc tansuza od nowej.

  • 33. Data: 2011-07-15 08:21:47
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 15/07/2011 09:15, XX YY wrote:

> [...]
    > połączone z komputerem (lub jego częścią), na którym jest ono
    > zainstalowane. Nie wolno go przenosić na inne komputery oraz

    Dlaczego cytujesz warunki POLSKIEJ licencji?

    OEM można jak najbardziej sprzedawać, może facet jest dystrybutorem i ma
    do tego prawo? Jeśli składasz w domu swój komputer "system builder",
    masz pełne prawo użyć wtedy licencji OEM.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 34. Data: 2011-07-15 08:31:42
    Od: Tomek Łabuz <j...@g...com>

    >>> http://cgi.ebay.co.uk/Lightroom-3-4-Full-Version-Win
    dow-s-Vista-7-XP-Mac-OS-/1

    > Za sto funtów pofatyguję się na stronę Adobe i sciągnę.

    tylko jak to mówią nie ma nic za darmo, cena jest co najmniej
    podejrzana, wg mnie ma na celu złapanie kasy za wygenerowany pierwszym
    ściągniętym crackiem numer, producenci tacy jak Adobe utrzymują ceny
    stałe w swoich kanałach dystrybucyjnych, pośrednicy dostają obryw z ceny
    bazowej, kuknij na cennik w polskich sklepach, różnice nie są duże,
    takich promocji jak na ebay nikt nie ma, nie ma informacji o jakiejś
    odsprzedaży itp tylko nowa full wersja... dumping?
    jak szukałem Ligthrooma dla siebie jako jedyny kanał dystrybucji licence
    only znalazł się sklep adobe, ale coś nie chciało mi transakcji
    zaakceptować, więc w końcu kupiłem w polskiej sieci wersję pudełkową, to
    samo miałem jak szukałem PSElements
    jak wspomniałem znajomy nabył taki produkt "licence only" i okazało się,
    że wywalił kasę w błoto, wprowadzony nr program uznał za prawidłowy ale
    o aktywacji w adobe zapomnij... i tak jeszcze parę kolejnych przysłanych
    przez sklep w ramach reklamacji... scamshopy są coraz popularniejsze
    niestety :)

  • 35. Data: 2011-07-15 08:35:32
    Od: Tomek Łabuz <j...@g...com>

> [...]
    > do tego prawo? Jeśli składasz w domu swój komputer "system builder",
    > masz pełne prawo użyć wtedy licencji OEM.

    tak, do zintegrowania takiego softu ze złożonym przez siebie komputerem,
    sumarycznie i tak jest to później nierozłączna para
    ale taką licencję to chyba tylko ms dla windowsa daje jako dość
    specyficznemu rodzajowi oprogramowania jakim jest system operacyjny no i
    dla poprawienia wyników sprzedaży, szybciej ktoś kupi windows za +/-400
    niż 1000 z hakiem

  • 36. Data: 2011-07-15 08:37:03
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 15 Jul., 10:21, kamil <s...@s...com> wrote:

> [...]
    > do tego prawo? Jeśli składasz w domu swój komputer "system builder",
    > masz pełne prawo użyć wtedy licencji OEM.

    a gdzie ja cytuje jakakolwiek licencje ?? he ??

    kim facet byc moze jest to sobie mozna dlugo gdybac.
    oczywiscie, ze wyrob z oznakowaniem OEM moze byc nielegalny - takie
    zadales pytanie , ja na nie odpowiedzialem.

    Jesli jest to produkt OEM w sensie jaki przytoczylem w cytowanej
    definicji to nie moze byc w ogole sprzedany oddzielnie.

    czy ten sprzedawany ponizej 50 funt program jest legalny czy nie , nie
    wypowiadam sie definitywnie , oczywiscie ze moze byc rowniez legalny ,
    ale pewnosci nie mam zadnej.

    OEM ma tez inne znacznie - sprzedaz oryginalnego produktu przez
    licencjonowanego sprzedawce pod swoja marka ( a wiec nie pod marka
    adobe ) - to chyba nie jest ten przypadek.
    Np Hp sprzedaje system windows pod swoja marka , wskazujac ze jest
    tam, windows microsoftu , wraz z innymi programami w komplecie . mamy
    klasyczny przyklad OEM

  • 37. Data: 2011-07-15 08:54:34
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    kamil napisa?(a):

    > OEM można jak najbardziej sprzedawać, może facet jest dystrybutorem i ma
    > do tego prawo? Jeśli składasz w domu swój komputer "system builder",
    > masz pełne prawo użyć wtedy licencji OEM.

    Masz na mysli licencje na Adobe Lightroom? ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 38. Data: 2011-07-15 08:56:35
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 15/07/2011 09:37, XX YY wrote:

    > Jesli jest to produkt OEM w sensie jaki przytoczylem w cytowanej
    > definicji to nie moze byc w ogole sprzedany oddzielnie.

    Bo przytoczyłeś niewłaściwą definicję, MS zezwala na sprzedaż licencji
    OEM System Builder przez partnerów bez konieczności kupienia sprzętu u
    tego partnera.

    "A system builder is anyone who assembles, reassembles, or installs
    software on a new or used computer system."

    "new or used", mogę sobie poskładać komputer w domu, mogę sobie kupić
    używany bez systemu i do tego dokupić licencję OEM. Nie chce mi się
    teraz grzebać w terms&conditions Adobe, ale warunki będą podobne.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 39. Data: 2011-07-15 09:29:07
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 15 Jul., 10:56, kamil <s...@s...com> wrote:

> [...]
    > używany bez systemu i do tego dokupić licencję OEM. Nie chce mi się
    > teraz grzebać w terms&conditions Adobe, ale warunki będą podobne.

    powtarzam jeszcze raz nie przytaczalaem zadnej licencji
    jedynie definicje i to ogolna.
    co jest napisane w licencji zalezy od umawiajacych sie stron.
    OEM ma wiecej znaczen .
    Jesli kupujesz od kogos OEM wcale nie musi to oznaczac ze sprzedaz
    jest legalna , poniewaz w OEM tez moga wystepowac ograniczenia. jednym
    z nich czesto spotykanym jest mozliwosc uzywania wylacznie z
    okreslionym ,nowo zakupionym komputerem ( dlatego taniej) - licencja
    OEM moze wykluczyc mozliwosc dalszej odsprzedazy oddzielnie programu.

    To bylo Twoje pytanie - czy OEM moze byc nielegalny ?
    Moze.
    kupujac oprogramowanie z drugiej reki , na ktorym jest napisane
    oznakowanie OEM wcale nie musi byc automatem sprzedaz legalna. To
    zalezy od tego jak jest zrobiona licencja - od konkretnego
    sformulowania.

    Jesli jest jakies OEM na ktorym w licencji nie ma ograniczen
    sprzedazy , to oczywscie sprzedaz jest mozliwa , ale tak nie musi byc
    zawsze. OEM najczesciej jednak jakies ograniczenia ma , inaczej nie
    bylby program tanszy.

  • 40. Data: 2011-07-15 13:35:22
    Od: Łatwa Jolka <l...@v...pl>

> [...]
    > sprzedazy , to oczywscie sprzedaz jest mozliwa , ale tak nie musi byc
    > zawsze. OEM najczesciej jednak jakies ograniczenia ma , inaczej nie

    W Niemczech był precedens w 2004 r, MS przegrał w sądzie (wnioskował w
    sprawie "nielegalnego" wtórnego obrotu OEM -ami) Prawo w UE jest ponoć
    takie samo. U nas art. 51 Ustawy o prawach autorskich i pokrewnych.
    1. Wprowadzenie do obrotu egz. utworu na terytorium RP wyczerpuje prawo
    do zezwalania na dalszy obrót takim egzemplarzem z wyjątkiem najmu i
    użyczenia.
    poz.2 Nie stanowi naruszenie praw import egz. wprowadzonych do obrotu.
    Cyt z pamieci skrótowo
    Obowiązuje prawo, w licencji można (chyba) sobie napisać, że masz przed
    użyciem modlić się pół godziny, ale nie będzie to zgodne z prawem i
    możesz sie do tego nie stosować. Z tego założenie wyszedł niemiecki sąd.
    W Polsce prawo precedensowe nie obowiązuje, wiec nawet jak ktoś wygra,
    to następny wyrok może być odmienny. Producenci straszą procesami, ale
    nie słyszałem, aby ktoś został skazany za sprzedaż bądź kupno i używanie
    OEM-a. Konkluzja jet taka, że w całej UE można sprzedawać OEM-y, a w RP
    nie wiadomo.
    Pozdr.
    J.