eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaLightroom - czy jest mozliwosc zmiany folderu z plikami prev? › Re: Lightroom - czy jest mozliwosc zmiany folderu z plikami prev?
    From: "Zibi" <l...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Lightroom - czy jest mozliwosc zmiany folderu z plikami prev?
    Date: Wed, 3 Jun 2009 20:51:23 +0200

    Uzytkownik <p...@a...pl> napisal w wiadomosci:

    > zainstalowalem sobie demo LR 2,3.
    > Mam chwilowo "zwariowana" konfiguracje laptopa - maly dysk C z Winda i
    > duzy dysk zew. na FireWire800. Chcialbym przerzucic katalog "glowny"
    > LR na dysk zewnetrzny. Chodzi mi o ten katalog gdzie sa zapisywane
    > wszystkie "prewiew" i modyfikacje plikow.
    > Czytam sobie instrukcje - ale nie moge znalezc opcji zmiany polozenia
    > katalogu. Slabo szukam, czy ten katalog jest zawsze na dysku na ktorym
    > byla przeprowadzona instalacja? A moze mozna to wybrac w trakcie
    > instalacji?

    Tez tego szukalem, ale jedyne co moge podpowiedziec, to:

    LR ustawienia zapisuje w pliku tekstowym o nazwie 'Lightroom 2
    Preferences.agprefs'
    umieszczonym w ponizszym katalogu:
    C:\Documents and Settings\<user>\Dane aplikacji\Adobe\Lightroom\Preferences
    Pod koniec tego pliku jest podana sciezka do bazy danych LR o nazwie:
    'Lightroom 2 Catalog.lrcat', która z kolei miesci sie w:
    C:\Documents and Settings\<user>\Moje dokumenty\Moje obrazy\Lightroom
    Mozna to sprawdzic w LR, klikajac: Edit -> Catalog settings...
    i tam na pierwszej zakladce widac nazwe pliku bazy danych i katalog
    docelowy.
    Wydaje mi sie (nie sprawdzalem), ze gdyby wyniesc na inny dysk caly
    katalog 'Lightroom' z 'moich obrazów', zmienic sciezke (recznie) w pliku
    .agprefs (gdzies na dole, na koncu pliku to jest), to mozliwe, ze to
    zadziala.
    Trzeba szukac takiego ustawienia:
    libraryToLoad20 = "C:\\Documents and Settings\\<user>\\Moje dokumenty\\Moje
    obrazy\\Lightroom\\Lightroom 2 Catalog.lrcat",
    i ponizej jeszcze jedno.

    -- Zibi

    PS Sprawdzilem, zadzialalo, trzeba tylko jeszcze zwrócic uwage na sciezke do
    katalogu backupów.
    Zmienilem na:
    libraryToLoad20 = "E:\\Lightroom\\Lightroom 2 Catalog.lrcat",
    po skopiowaniu calego katalogu 'Lightroom' na dysk E:
    Ten z C: wywalilem :)