eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaLightroom 3Re: Lightroom 3
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Tomek Łabuz <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Lightroom 3
    Date: Tue, 24 Jan 2012 18:45:44 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 29
    Message-ID: <jfmqo8$odm$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jfk5p9$3js$1@usenet.news.interia.pl> <jfk69b$khf$1@news.task.gda.pl>
    <jfk6fk$g2p$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...net>
    <jflmed$ipl$1@inews.gazeta.pl> <1...@p...fixed>
    <jflnvh$n07$1@inews.gazeta.pl> <jflp15$q10$1@inews.gazeta.pl>
    <l31m2tr5k1pl$.dlg@piki.fixed> <jflsvv$a7k$1@inews.gazeta.pl>
    <n...@p...fixed> <jflvss$jml$1@inews.gazeta.pl>
    <jfmpg7$s3e$1@news.task.gda.pl>
    NNTP-Posting-Host: apn-77-114-47-58.dynamic.gprs.plus.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1327427145 25014 77.114.47.58 (24 Jan 2012 17:45:45 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 24 Jan 2012 17:45:45 +0000 (UTC)
    X-User: javatrainings
    In-Reply-To: <jfmpg7$s3e$1@news.task.gda.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:9.0) Gecko/20111222
    Thunderbird/9.0.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:887544
    [ ukryj nagłówki ]


    >
    > Sam jednak przyznasz, że z całego tego pisania wynika właśnie to
    > jedno, co było powodem rozpoczęcia wątku: polityka producenta (Adobe)
    > jest w tym przypadku quasi-monopolistyczna, a nie w pełni konkurencyjna.
    > Warunki rynkowe nie zmuszają producenta do wyszarpywania z ceny każdego
    > dolara żeby tylko sprzedać produkt - to on ma swoją "politykę" względem
    > dystrybutorów, to on winduje cenę np. pod okrągły próg z obciętą
    > końcówką (typu 999,-), to on dyktuje różną cenę dla różnych rynków
    > i różnych grup docelowych (strzyżenie z kasy po maksymalnej krzywej
    > popytu), to on wreszcie ingeruje w cenniki dystrybutorów i detalistów.
    >
    > Praktyki quasi-monopolistyczne jak na dłoni, zapewniam iż nie
    > prowadzone w interesie szarego klienta. :)

    tak, to jak to mówią oczywista oczywistość :)
    może nieprecyzyjnie na początku się wyraziłem ale zmierzałem do tego, że
    na cenę Lightrooma "na półce" mały ma wpływ sposób dystrybucji, bo na
    wyprodukowanie produktu docelowego wykorzystano minimalną ilość dóbr
    materialnych a głównie pracę zespołu takich czy innych ogólnie pojętych
    specjalistów i do tego doliczono zestaw stałych wartości
    w takich przypadkach najczęściej ustala się cenę końcową i narzuca
    wartość prowizji dla pośredników, jeśli ich nie ma to ta część zostaje u
    producenta...
    problem w tym, że jedynym w zasadzie narzędziem do "walki" z ceną
    końcową jest konkurencja, bo ceny regulowane to już chyba przerabialiśmy
    :) zawsze można jeszcze do szkoły pójść i na legitkę kupić LR czy PS
    (można jeszcze czy ukręcili łeb? :) )

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: