  • 81. Data: 2009-02-03 21:12:08
    Temat: Re: Lightroom
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    I jeszcze jedno a ciekawostka przemawiająca za LR2. Obecna wersja ma
    zdecydowanie poprawioną ACR. Wcześniejsze miały kiepski import z
    aparatów o b.szerokiej przestrzeni rejestrowanej. Np z 1DMK3
    wyrenderowany podgląd, był zdecydowanie za zimny, co skutkowało fałszywą
    obróbką i wyłażącymi czerwieniami na wydruku. Miniaturki pokazywał
    poprawnie, obraz nie. Rzecz się nasilała w miarę niedoświetlenia, co
    wynika z gamutu aparatu. Podobne problemy słyszałem od użytkowników D3.
    Jeśli ktoś był nauczony ze slajdów, niedoświetlać 0,5-1EV, to robił się
    kłopot.

    Jest to w tej chwili w pełni funkcjonalny kombajn z wywoływarką RAW i
    poza wadą w postaci niezwykłej zasobożerności nie widzę konkurencji.
    Osobiście używam CaptureOne, ale z podobnych względów jak Pan, coraz
    bardziej skłaniam się ku LR2.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 82. Data: 2009-02-03 21:15:09
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Roger from Cracow pisze:
    > niezla porazka. Ceny takiej maszyny to ja nie chce znac nawet w
    > przyblizeniu.

    Nie jest tak źle. Składana taka stacja, nawet bez chińszczyzny, powinna
    się zmieścić w ok 5-7 tys zł brutto. Firmowa, np HP/DELL, 2x tyle.

    > Kurde dla kogo adobe napisal ten soft ?

    Dla tego, kto odpowie poprawnie, uśmiech kierownika projektu LR,
    odciśnięty w betonie. :)

  • 83. Data: 2009-02-03 21:19:02
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

> [...]
    > wadą w postaci niezwykłej zasobożerności nie widzę konkurencji. Osobiście
    > używam CaptureOne, ale z podobnych względów jak Pan, coraz bardziej

    caly ten watek sie toczy o ta zasobozernosc. W zasadzie nie mam
    zastrzezen do niczego w tym programie poza suwakami i ich
    precyzja.
    Do chwili az to nie bedzie dzialalo tak jak C1Pro to sie poddaje.
    Nie widze tez sensu wydawac na komputer ~4 tysiecy aby LR
    zaczol sensownie dzialac bo wyglada na to ze nadal mu bedzie wiele
    brakowac do wygodnej pracy.
    szkoda

    Roger

  • 84. Data: 2009-02-03 21:19:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Roger from Cracow wrote:

    > oszczedzanie mam powylanczane w cholere, dysk najszybszy 7200rpm jaki
    > znalazlem. Lightroom jest cholernie wymagajacy, najlepszy przyklad, ze
    > potrafi mi rozgrzac proca do prawie 80C tak ze juz nie wydala wiatrak.
    > Jeszcze mi sie to nie zdarzylo w sumie wczesniej.
    >
    > Cza bedzie sie przeprosic chyba z blaszakiem jak mi sie LR spodoba :|

    trza miec mocnego lapka
    na T7400 2.16 GHz LR śmiga aż miło...

    no i jak ktoś wspominał sprawdź czy przy zasilaniu sieciowym masz maksymalne
    parametry kompa.

  • 85. Data: 2009-02-03 21:22:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    dominik wrote:

> [...]
    > Pewnie, że porządny i znacznie lepszy stacjonarny będzie tańszy. Przy
    > podobnej konfiguracji będzie to tak dwa-trzy razy.

    > Do pewnych zastosowań ma to oczywiście sens - do wielu byle laptop się
    > nada. Chociażby wszelkie maile, gadu-gadu, pisanie tekstów i podobne.
    > To wszystko spokojnie można robić nawet na starszym laptopie.
    > Co do liczenia rawów to przy dobrym programie spokojnie można to robić
    > przecież. Czasem te rawy się będą liczyć dłużej, ale o ile tylko
    > program dobrze do nich jest napisany to praca nie będzie jakaś
    > okrutna. Ale lightroom nie jest dobrze napisany.

    to sobie zamontujcie kląkra firmy NIKON do wołania rawów to jest kupa gówna.
    LR śmiga, tylko do takich zabaw kupuje sie mocnego lapka

  • 86. Data: 2009-02-03 21:23:47
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > trza miec mocnego lapka
    > na T7400 2.16 GHz LR śmiga aż miło...

    jedni twerdza ze jednak nawet wypasione maszyny pozostawiaja sporo do
    zyczenia.
    Uzywales C1Pro ? Mozesz to zestawic ze soba nie interesuje mnie szybkosc
    przeliczania RAW ale wylacznie czesc odpowiedzialna za dlubanie na RAWie
    suwaczkami. C1 dziala jak by od niechcenia a LR u mnie jakby chcial ale nie
    mogl...

    > no i jak ktoś wspominał sprawdź czy przy zasilaniu sieciowym masz
    > maksymalne parametry kompa.

    z cala pewnoscia jest full wydajnosc. Uzywam Notebook Hardware Control
    gdzie mozna miec pelna kontrole nad opcjami oszczedzania i tam jest wszystko
    na full.

    Roger

  • 87. Data: 2009-02-03 21:23:47
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Roger from Cracow pisze:
    > Nie widze tez sensu wydawac na komputer ~4 tysiecy aby LR
    > zaczol sensownie dzialac bo wyglada na to ze nadal mu bedzie wiele
    > brakowac do wygodnej pracy.

    Mocna maszyna w tej branży jest nieocenioną pomocą. PS CS3 odpala się z
    prędkością przeglądarki. Miłe. Człowiek się nie zastanawia nad
    problemami, jakie ma maszyna sama ze sobą, Nie czeka słuchając skrobania
    dysku. Klik i jest.

  • 88. Data: 2009-02-03 21:29:22
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

> [...]
    > jakie ma maszyna sama ze sobą, Nie czeka słuchając skrobania dysku. Klik i

    moze mam male wymagania ale do tej pory doslownie przy zadnej
    pracy nie brakowalo mi wydajnosci. Byc moze jakbym zobaczyl u
    kogos takie "klik i jest" to bym widzial roznice. Teraz pracuje mi sie
    dobrze. Dlatego zaczolem sie zastanawiac czy LR jest slaby czy
    jednak moj sprzet nie wydala.

    Roger

  • 89. Data: 2009-02-03 21:32:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Roger from Cracow wrote:

> [...]
    > szybkosc przeliczania RAW ale wylacznie czesc odpowiedzialna za
    > dlubanie na RAWie suwaczkami. C1 dziala jak by od niechcenia a LR u

    używałem ale ze względu na pliki z Kodaka DCSa zarzuciłem i zdecydowałem sie
    na LR, dobry soft robiący wszytsko co trzeba.

  • 90. Data: 2009-02-03 23:15:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Feb 2009, dominik wrote:

    > A ile to narzekań kiedyś było jakie to xp złe, bo jakaś archaiczna karta
    > muzyki nie ma drivera :)

    To prawda. Do dziś ;>
    Ale jak idzie o dziś, to po prostu jeszcze "nie pora" dlatego, że nie ma
    *krytycznego* przymusu (używania 16GB RAM, w praktyce) a nie cały sprzęt
    "niewiśtowy" jest archaiczny.

    pzdr, Gotfryd