  • 11. Data: 2010-05-06 12:15:19
    Temat: Re: Liczniki na sygnalizatorach [PRESS]
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2010-05-06 10:28, P_ablo pisze:
    > W Turcji tez tego sporo wisi, obserwujac cyferki mniej sie nudzilem ;)
    > IMO na plynnosc ruszania u nas moze miec to nikly wplyw. W niemcowni takich
    > wynalazkow nie ma a kierowcy potrafia ruszac plynnie po kilka samochodow na
    > raz. U nas cioty najpierw czekaja az sprzed nosa samochod oddali sie i
    > dopiero mysla o wkleszczeniu biegu...

    Żebyś kiedyś nie musiał komuś sponsorować naprawy zderzaka. ;)

    --
    Pozdr

  • 12. Data: 2010-05-06 12:30:47
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 06 May 2010 11:11:20 +0200, Pawel "O'Pajak" wrote:
    >W DC mamy inz. Galasa, on na to nie pozwoli. On wie lepiej. On wszystko
    >wie najlepiej na temat ruchu drogowego, bo to studiowal. Ci co jezdza
    >nawet zawodowo kilkadziesiat lat, ale nie studiowali ruchu drogowego, sa
    >amatorami dla niego.

    Ale tak generalnie to w tych stwierdzeniach sporo prawdy moze byc,
    mozna jezdzic zawodowo kilkadziesiat lat i nie zdawac sobie sprawy z
    pewnych zaleznosci.

    Co prawda wroclawski zarzad drog tez pewnie pelen fachowcow po
    studiach, a niefachowy kierowca widzi ze raz na rok glowa mysla :-)

    >Do tego jest zajebiscie profesjonalny, jak nie ma w
    >ustawie, czy rozporzadzeniu, ze ma byc licznik, to nie bedzie i juz.

    Co do tych zegarow to nie jestem pewien czy one takie dobre.
    jedni rusza na sekunde przed zielonym [we wrocku zegary 5s przed
    czasem sie wylaczaja kompletnie], inni zobacza ze "tylko 2s
    przekrocza".
    Moze lepiej jakby dobrze zestroili zielona fale ?
    Albo postawic wyswietlacze, ale znacznie wczesniej - niech pokazuja
    predkosc potrzebna do dojechania do swiatel akurat na zielonym ..

    >Inna kwestia, ze uklad, ktory kazdy poczatkujacy elektronik zlozy w pare
    >minut z czesci, ktore ma w szufladzie, bedzie pewnie kosztowal milion i
    >bedzie go mogla montowac 1 firma wyloniona w "przetargu". Oczywiscie
    >wszedzie poza DC, bo tu mamy Galasa.

    Ale to sie chyba powili zmienia, byc moze dzieki przetargom.
    Uklad nie jest taki znow prosty jak ma byc niezawodny, bezpieczny i
    zgodny z normami, ale elektronika tanieje a roboty budowlane drozeja.
    A jak jest do zarobienia milion, to zawsze sie znajdzie ktos komu
    wystarzy pol miliona.

    J.

  • 13. Data: 2010-05-06 12:36:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 06 May 2010 10:22:26 +0200, CUT wrote:
    >Liczniki mogą być stosowane na skrzyżowaniach gdzie nie ma
    >akomodacyjnych sygnalizacji świetnych.
    >
    >Pomysł super, ale uważam, że w większości przypadków światła
    >akomodacyjne to lepsze rozwiązanie.

    Zalezy co masz na mysli.
    Akomodacja nie rozwiazuje leniwego ruszania spod swiatel.

    J.

  • 14. Data: 2010-05-06 12:46:04
    Od: "macko" <k...@i...pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    > On Thu, 06 May 2010 11:11:20 +0200, Pawel "O'Pajak" wrote:
    [...]
    > Moze lepiej jakby dobrze zestroili zielona fale ?
    > Albo postawic wyswietlacze, ale znacznie wczesniej - niech pokazuja
    > predkosc potrzebna do dojechania do swiatel akurat na zielonym ..
    ---

    Jestem z Krakowa i jak slysze termin "zielona fala" to mam ciarki na
    plecach. Zielona fale to oni chyba widzieli jak spalili tone zielska na
    zebraniu zarzadu....

    pzdr. macko

  • 15. Data: 2010-05-06 13:42:09
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Uklad nie jest taki znow prosty jak ma byc niezawodny, bezpieczny i
    > zgodny z normami, ale elektronika tanieje a roboty budowlane drozeja.

    Daj spokoj, wyswietlacz w zaleznosci od wielkosci, to max kilkadziesiat
    zl, tyle samo porzadna wodoszczelna obudowa, zasilacz kilkanascie, ceny
    procka i innych drobiazgow pomijalnie male. No chyba, ze to musi
    transmitowac ilosc sekund do zmiany swiatel przez M2M satelitarna
    specjalnie zaprojektowanym protokolem i o pelnych godzinach pierdziec
    "Ode do radosci". Ale chyba nie musi.

    > A jak jest do zarobienia milion, to zawsze sie znajdzie ktos komu
    > wystarzy pol miliona.

    Nie wystarczy, firma tez musi zarobic, a te pol mln to narazie
    "lobbysci", a i to w zaleznosci od skali przewalu moze nie wystarczyc;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 16. Data: 2010-05-06 15:31:20
    Od: Profesor Sparks <p...@g...com>

    Z tą "Oda do radości" to nie byłbym taki pewien...

  • 17. Data: 2010-05-06 18:29:46
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "macko" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/warto-c
    zy-nie-warto,1474474
    > Dla mnie to jest super pomysł. W Bułgarii to działa i bardzo ułatwia
    > poruszanie się po mieście.

    W Rumuni tez. O ironio widywalem te sygnalizatory na takich skrzyzowaniach,
    ze pozal sie boze. Wiszace sygnalizatory, druty, nawierzchnia jak ser
    szwajcarski, ale wskaznik sekudowy wisi.. i dziala! :)

    Thomas

  • 18. Data: 2010-05-06 19:42:47
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 06 May 2010 13:42:09 +0200, Pawel O'Pajak napisał(a):

> [...]
    > transmitowac ilosc sekund do zmiany swiatel przez M2M satelitarna
    > specjalnie zaprojektowanym protokolem i o pelnych godzinach pierdziec

    To otwieraj firmę, która z uśmiechem na ustach sprzeda tak niszowy produkt
    z zarobkiem 100zł na sztuce...

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 19. Data: 2010-05-06 22:57:47
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "MM" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 06-05-2010 o 09:34:45 macko <k...@i...pl>
    > napisał(a):
    > no to mistrzowie będą wjeżdżać na skrzyżowanie na czerwonym kiedy do
    > zmiany na zielone zostanie tylko 1-2 sekundy.

    W Anglii widziałem przed niektórymi przejściami dla pieszych takie grube
    metalowe słupki wysuwające się z jezdni przy czerwonym świetle. Jak dla mnie
    pomysł super. :-)

  • 20. Data: 2010-05-06 23:17:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Borys Pogoreło wrote:

    > To otwieraj firmę, która z uśmiechem na ustach sprzeda tak niszowy produkt
    > z zarobkiem 100zł na sztuce...

    +1900 za niezbędne certyfikaty i badania które i tak docelowo pozwola
    wypuscić gówno które rozsypie sie po miesiącu używania.