  • 1. Data: 2010-05-05 23:54:53
    Temat: Bułgaria samochodem z Krakowa
    Od: AW <a...@w...pl>

    Witam.
    Pojawiło się już wiele opinii i uwag dotyczących wyjazdu do BG
    samochodem. Pisze jednak ponieważ liczę na świeże ( tegoroczne )
    informacje. Wybieram się do Bułgarii pod koniec czerwca. Wybrałem trasę
    przez Serbię. Czy ktoś z Was już w tym roku tamtędy jechał ?
    Chodzi mi od czasy na przejściach granicznych, utrudnienia , remonty na
    drogach , jakiś ciekawy nocleg lub info gdzie można się 2-3 godzinki w
    samochodzie przespać . Do tego jeszcze jedno pytanie dotyczące Serbii,
    mianowicie stacje benzynowe. Co polecacie i co jest dostępne w Serbii (
    benzyna )? Jakieś sieciówki w stylu Shell czy może coś lokalnego ?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-05-06 06:26:24
    Temat: Re: Bułgaria samochodem z Krakowa
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > Do tego jeszcze jedno pytanie dotyczące Serbii, mianowicie stacje
    > benzynowe. Co polecacie i co jest dostępne w Serbii ( benzyna )? Jakieś
    > sieciówki w stylu Shell czy może coś lokalnego ?

    Przy autostradzie są sieciowe stacje - Shell spotkasz, ale chyba częściej
    będzie austracki OMV czasem jakieś inne.
    Stacje jak stacje, wyglądają jak wszędzie.
    Jedyna różnica w stosunku do naszych to występowanie również innej niż
    bezołowiowa benzyny.

    Czemu akurat wyróżniłeś Serbię z pytaniem o stacje? Spodziewasz się czegoś
    zaskakującego w tym kraju?
    P.

  • 3. Data: 2010-05-06 08:36:31
    Od: "MarcG" <m...@p...onet.pl>

    Przez Serbię nie polecam w weekend. Jechałem w zeszłym roku i strasznie dużo
    turków jedzie tranzytem z Niemiec, Holadii do Turcji. Straszne kolejki są na
    granicy Serbia/UE. W piątek/sobotę/niedzielę to lepiej przez Rumunię, nie ma
    autostrad ale w weekendy chyba nie jeżdżą tiry więc da się w miarę sprawnie
    przejechać.

    Marcin

  • 4. Data: 2010-05-06 09:27:51
    Od: "macko" <k...@i...pl>

> [...]
    > mianowicie stacje benzynowe. Co polecacie i co jest dostępne w Serbii (
    > benzyna )? Jakieś sieciówki w stylu Shell czy może coś lokalnego ?
    ----

    [OT] bo dane nie z tego roku ale dość świeże :)
    Moje uwagi dot. drogi do Bułgarii:
    -jadąc przez Rumunię trzeba liczyć się z biednie rozbudowaną siecią dróg
    ekspresowych ale nie ma tragedii i jedzie się całkiem przyjemnie (tylko ja
    zakochany jestem w tym kraju więc może moja opinia nie jest obiektywna)
    -Na granicy RO-BG trzeba zapłacić dość sporo za prom (chyba około 30E) lub
    most Dunaju-strasznie mnie to denerwowało
    -Na granicy BG-SRB zawsze spotykałem się z korkami i dość wnikliwymi
    urzędasami. Korki nie jakieś spacjalnie długie.
    -Spać w Serbii można na każdej większej stacji lub obok "sikalni" przy
    autostradzie Rumunia tak samo (w samochodzie)
    -Stacja jak stacja. Paliwa napewno Ci nie zabraknie. Jest ich dużo, dobrze
    oznaczone, często z barkami, i innymi

    pzdr.
    macko

  • 5. Data: 2010-05-07 23:28:40
    Od: AW <a...@w...pl>

    Dzieki za odpowiedzi.
    Nis spodziewam sie czegoś strasznego ale pytam z ciekawości bo w Serbii
    wypadnie mi tankowanie :)
    Na granicy węgiersko-serbskiej bęgę około północy z soboty na niedzielę
    a Serbsko -bułgarska niedziela nad ranem . Mam nadzieję :)