    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Liczniki na sygnalizatorach [PRESS]
    Date: Thu, 06 May 2010 12:30:47 +0200

    On Thu, 06 May 2010 11:11:20 +0200, Pawel "O'Pajak" wrote:
    >W DC mamy inz. Galasa, on na to nie pozwoli. On wie lepiej. On wszystko
    >wie najlepiej na temat ruchu drogowego, bo to studiowal. Ci co jezdza
    >nawet zawodowo kilkadziesiat lat, ale nie studiowali ruchu drogowego, sa
    >amatorami dla niego.

    Ale tak generalnie to w tych stwierdzeniach sporo prawdy moze byc,
    mozna jezdzic zawodowo kilkadziesiat lat i nie zdawac sobie sprawy z
    pewnych zaleznosci.

    Co prawda wroclawski zarzad drog tez pewnie pelen fachowcow po
    studiach, a niefachowy kierowca widzi ze raz na rok glowa mysla :-)

    >Do tego jest zajebiscie profesjonalny, jak nie ma w
    >ustawie, czy rozporzadzeniu, ze ma byc licznik, to nie bedzie i juz.

    Co do tych zegarow to nie jestem pewien czy one takie dobre.
    jedni rusza na sekunde przed zielonym [we wrocku zegary 5s przed
    czasem sie wylaczaja kompletnie], inni zobacza ze "tylko 2s
    przekrocza".
    Moze lepiej jakby dobrze zestroili zielona fale ?
    Albo postawic wyswietlacze, ale znacznie wczesniej - niech pokazuja
    predkosc potrzebna do dojechania do swiatel akurat na zielonym ..

    >Inna kwestia, ze uklad, ktory kazdy poczatkujacy elektronik zlozy w pare
    >minut z czesci, ktore ma w szufladzie, bedzie pewnie kosztowal milion i
    >bedzie go mogla montowac 1 firma wyloniona w "przetargu". Oczywiscie
    >wszedzie poza DC, bo tu mamy Galasa.

    Ale to sie chyba powili zmienia, byc moze dzieki przetargom.
    Uklad nie jest taki znow prosty jak ma byc niezawodny, bezpieczny i
    zgodny z normami, ale elektronika tanieje a roboty budowlane drozeja.
    A jak jest do zarobienia milion, to zawsze sie znajdzie ktos komu
    wystarzy pol miliona.

    J.