  • 21. Data: 2010-03-22 21:30:09
    Temat: Re: Lewoskret jak to jest?
    Od: to <t...@a...xyz>

    Artur Maśląg wrote:

    > Widzisz, chłopak nie był pewien, czy światła się zmieniły, wolał
    > poczekać, a tu mu jakiś przeciętny inaczej chciał pokazać, jaki to on
    > kozak. Też typowe.

    Typowe jest wjeżdżanie na środek skrzyżowanie i czekanie nie wiadomo na
    co.

    > Ja czekam, aż w końcu w Polsce pojawi się ten
    > automatyczny system rejestracji wykroczeń, który jasno pokaże, że
    > winnymi są ci, którzy złamali przepisy i swoim zachowaniem doprowadzili
    > do wypadku - w szczególności ta jazda na "bardzo ciemno pomarańczowym".

    Ktoś Ci ostatnio puknął w Meleksa, że tak się złościsz? ;)

    --
    cokolwiek

  • 22. Data: 2010-03-22 21:39:11
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    to w <news:4ba7d30e$1@news.home.net.pl>:

    > Na czerwonym ruszył? Wiesz, jak działa sygnalizacja?

    Ja wiem -- na skrzyżowaniu Chełmskiej i Czerniakowskie wiać światła tych
    jadących Czerniakowską, ci na Czerniakowskiej maja żółte w tej samej chwili
    co ci z Chełmskiej -- zgadnij ilu przejeżdża na czerwonym?
    Celuj w okolice > niż parę...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 23. Data: 2010-03-22 22:00:57
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 22.03.2010 to <t...@a...xyz> napisał/a:

    > Typowe jest wjeżdżanie na środek skrzyżowanie i czekanie nie wiadomo na
    > co.

    Na zwolnienie się przejazdu do zakrętu. Ty pewnie czekasz przed pasami,
    ale chba żyjesz w innym matrixie bo Cie nie widziałem - nie widziałem
    nigdy nikogo ktoby tak czekał.

    PJ robiłem dość dawno, ale pamiętam jak mój nauczyciel kazał mi:
    - wyjeżdzać, co więcej
    - na drodze jednojezdniowej z 4 pasami ruchu po 2 w jednym kierunku zajechać
    pas po lewej (drugi od lewej krawędzi) gdy pojazd z naprzeciwka też skręcał w
    lewo!

    Nie wiem czy to jest obecnie ok, raczej to praktykuję gdy mam duże szanse
    przejechać skrajnie lewy pas szybciej niż skręcający z naprzeciwka zwolni
    swój pas. Często udaje się skręcić szybciej niż stojący za nim się doczekają
    przejazdu.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 24. Data: 2010-03-22 22:45:23
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Artur Maśląg pisze:
    > (...)

    > Widzisz, chłopak nie był pewien, czy światła się zmieniły, wolał
    > poczekać,

    PoRD zabrania czekać ;)

  • 25. Data: 2010-03-22 22:53:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    kor pisze:
    > Witam
    > Mialem dzisiaj taka sytuacje. Na skrzyzowaniu chcialem skrecic w lewo.
    > Wjechalem na skrzyzowanie na zielonym swietle ustawilem sie bezkolizyjnie
    > wzdluz lini i czekalem az z na przeciwka nic nie bedzie jechalo. Ulica
    > ruchliwa, wiec praktycznie dopiero po zapaleniu sie u nich czerwonego moglem
    > skrecic w lewo. W tym momencie samochod jadacy prosto ruszyl z piskiem
    > dopadl do mojego samochodu i zaczal trabic.I teraz pytanie, czy jezeli by
    > uszkodzil mi samochod to czyja bylaby wina?

    Oczywiście jego wina - niezależnie od tego kto jakie miał światło i
    pierwszeństwo.
    Tobie to się mógł samochodów nawet popsuć na środku tego skrzyżowania i
    nikomu nie daje to prawa do staranowania Ciebie.

    To jest osobna kwestia od sprawy pierwszeństwa - Ty stałeś, on Ciebie
    widział i nie ma prawa w Ciebie specjalnie wjechać.

    Ogólnie pewnie był to objaw kompleksu krótkiego członka czy coś
    podobnego - niektórzy lubią się dowartościowywać w ten sposób za pomocą
    klaksonu :)

    > Z jednej strony nie mozna
    > wjezdzac na skrzyzowanie jak nie moge go opuscic na zielonym swietle, z
    > drugiej trzeba umozliwic opuszczenie pojazdom skrzyzowania.

    Nie jest to takie proste, a przepisy pod tym względem są dość głupie.

    Tobie nie wolno było wjechać w ogóle na to skrzyżowanie (sygnał zielony
    nie zezwala na wjazd jeżeli nie zdążysz skrzyżowania _opuścić_ nim się
    zmieni światło dla Ciebie).
    Natomiast wymóg umożliwienia opuszczenia skrzyżowania nim wjedzie się na
    zielonym dotyczy tylko pieszych i rowerzystów.

    Tyle że oczywiście ten przepis praktycznie uniemożliwia skręt w lewo na
    większości skrzyżowań w godzinach szczytu i słusznie że nikt się do
    niego ściśle nie stosuje.

  • 26. Data: 2010-03-22 23:58:19
    Od: to <t...@a...xyz>

    Sergiusz Rozanski wrote:

    > Na zwolnienie się przejazdu do zakrętu. Ty pewnie czekasz przed pasami,
    > ale chba żyjesz w innym matrixie bo Cie nie widziałem - nie widziałem
    > nigdy nikogo ktoby tak czekał.

    Nie, ja zjeżdżam ze skrzyżowania pomiędzy cyklami nie przeszkadzając tym,
    co mają zielone. Chyba źle zinterpretowałeś moją wypowiedź.

> [...]
    > szanse przejechać skrajnie lewy pas szybciej niż skręcający z
    > naprzeciwka zwolni swój pas. Często udaje się skręcić szybciej niż

    Jest przepis zakazując wjazdu na skrzyżowanie, ale nikt go w tym
    kontekście nie przestrzega i zresztą bardzo dobrze. No ale jest.
    Teoretycznie więc na niektórych skrzyżowaniach nie da się skręcić w
    lewo. ;-)

    --
    cokolwiek

  • 27. Data: 2010-03-23 00:51:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krzysiek Kielczewski k...@g...com ...

    > Twoja wina. Przepis o zakazie wjazdu na skrzyżowanie nie daje
    > skręcającemu w lewo pierwszeństwa przed jadącymi prosto.

    aha, czyli jezeli stane na zakazie i ktos we mnie wjedzie, to jest to moja
    wina.
    Ciekawe twierdzenie. Prywatny pogląd?

  • 28. Data: 2010-03-23 10:20:01
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Ogólnie pewnie był to objaw kompleksu krótkiego członka czy coś
    > podobnego - niektórzy lubią się dowartościowywać w ten sposób za
    > pomocą klaksonu :)

    Hyhy, mnie się na jednym skrzyżowaniu regularnie raz, dwa razy w
    tygodniu zdarza trąbić. No, nie trąbić ale zatrąbić. Ludziska wjeżdżają
    za sygnalizator na zielonym, korek i łapie ich czerwone. I czekają
    jeszcze przed skrzyżowaniem, jest tam z 10 metrów takiej "ziemi
    niczyjej". Zmienia się światło a oni stoją... i stoją... Część jest na
    tyle światła że patrzy w lusterka czy ci za nimi już ruszyli, ale część
    jakoś nie potrafi na takie proste rozwiazanie wpaść.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 29. Data: 2010-03-23 14:13:23
    Od: "kjk" <n...@b...pl>

> [...]
    >
    > Tobie nie wolno było wjechać w ogóle na to skrzyżowanie (sygnał zielony
    > nie zezwala na wjazd jeżeli nie zdążysz skrzyżowania _opuścić_ nim się

    Witam,

    Chciałbym, uściślić - przepis zabrania wjazdu na skrzyżowanie, "jeżeli na
    skrzyżowaniu lub za nim nie ma miejsca do kontynuowania jazdy".
    Wjechać mógł, chyba, że za skrzyżowaniem jezdnia była zablokowana.
    Nie mógł wjechać ten co trąbił - nie miał miejsca do kontynuowania jazdy na
    skrzyżowaniu.

    Przepis jest chyba rozsądny - umożliwia skręt w lewo, jeżeli tylko nie trafi
    się jakiś frustrat, jak w opisanym przypadku.
    Gorzej z kierowcami - pakują się na skrzyżowanie, "bo za chwilę się zwolni"
    za skrzyżowaniem, blokując je dokumentnie.
    Oczywiście, jak po zmianie świateł dzięcioł ma miejce do jazdy ale nie
    rusza, to sam bym obtrąbił. Lub pomógł w razie potrzeby.

    > Natomiast wymóg umożliwienia opuszczenia skrzyżowania nim wjedzie się na
    > zielonym dotyczy tylko pieszych i rowerzystów.

    I tutaj bym się nie zgodził - uczestnik ruchu powinien unikać działania
    które może spowodować niebezpieczeństwo lub zagrożenie - jeżeli coś stoi lub
    jedzie po skrzyżowaniu, to należy przepuścić. Czołg, poduszkowiec też.
    Alternatywą jest w to przygrzmocić:)

    Pozdrawiam
    kjk

  • 30. Data: 2010-03-23 14:25:07
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Tomasz Pyra pisze:
    (...)
    > Natomiast wymóg umożliwienia opuszczenia skrzyżowania nim wjedzie się na
    > zielonym dotyczy tylko pieszych i rowerzystów.

    Skąd takim pomysł?