  • 21. Data: 2014-11-14 18:10:28
    Temat: Re: Lenovo T410 - czy wart jest 1000?
    Od: Majka <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 13 listopada 2014 16:42:21 UTC+1 użytkownik elmer radi radisson
    napisał:

    > Cena raczej nie okazyjna, da sie pewnie kupic taniej.

    Pewnie tak, zwrócił moja uwagę, bo jest to sprzet refrubised, wygląda doskonale.

    > Natomiast co do
    > "poleasingowcow", szczegolnie z Allegro, wypada miec duza rezerwe.

    Nie, to nie jest allegro, to duży sklep ze sprzętem agd/rtv/komp. Kilka rzeczy innej
    branzy u nich kupowałam już.

    > warto zwrocic uwage czy nie ma klawiatury QWERTZ albo z naklejkami
    > QWERTY.

    Sprzęt wcześniej sprzedawany tutaj w PL, normalna klawiatura, bez naklejek, system
    win7 PL.

    > I warto tez miec w miare sprawna baterie.

    tego nie wiem, na baterię jest osobna gwarancja 30 dni.

    > Ogolnie zakup takiego
    > sprzetu to przygoda, trzeba go dobrze sprawdzic, potem sie okazuje
    > ze dysk ma bad sektory, ekran bad pixele,

    Nawet mimo że jest gwarancja to moga być problemy? Te wymienione rzeczy nie podlegają
    reklamacji?

    Majka

  • 22. Data: 2014-11-15 08:34:41
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Maciek" <d...@p...onet.pl> wrote in message
    > Mialem ThinkPada za czasow IBM (ok. 2001-2002 roku). Wtedy to byl solidny
    > sprzet, ale teraz mialbym watpliwosci.

    zlego slowa nie moge powiedziec o x61, x200, t410
    ich jedyny problem ootb to whitelistowanie kart wifi i wan

    dostep do srodka przyjazny, czesci tanie jak barszcz,
    zaliczyly po pare upadkow i nie dzieje sie nic...

    kupic je mozna za smieszne pieniadze i w zyciu nie wybralbym
    jakiegos najtanszego nowego marketowego sprzetu w ktorym do
    przedmuchania radiatora trzeba zrywac plomby i rozbierac
    polowe sprzetu

    dodatkowe atuty jak dla mnie to matowa obudowa i matryca,
    uzywane stacje dokujace po 40 zlotych czy zgodnosc zasilaczy
    we wszystkich thinkpadach

    --
    http://db.org.pl/

  • 23. Data: 2014-11-15 21:51:36
    Od: Majka <k...@g...com>

    wszystkim dziekuję za udział w wątku i opinie.

    proszę wyjaśnijcie jeszcze moje wątpliwości dotyczące rozdzielczości, przeklejam
    pytanie:

    jakie konsekwencje niesie taka niestandardowa rozdzielczość 1280*800?
    Piszę "niestandardowa", bo jednak najczęściej w parametrach pojawiają się
    rozdzielczości takie jak 1366*768 lub 1920*1080. Czy będą problemy przy używaniu
    1280*800?

    Czy to jakas wada albo ograniczenie mieć 1280*800?

    Majka

  • 24. Data: 2014-11-15 22:13:48
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 15 Nov 2014 12:51:36 -0800 (PST), Majka napisał(a):

    > niestandardowa rozdzielczość 1280*800?
    ta jest 16x10
    > Piszę "niestandardowa", bo jednak najczęściej w parametrach pojawiają się
    rozdzielczości takie jak 1366*768 lub 1920*1080. Czy będą problemy przy używaniu
    1280*800?
    te są 16x9

    Tu masz tabelkę, sprawdź sobie typowość :)
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Rozdzielczość_ekranu
    IMO lepsza jest 16x10, 16x9 daje za długi i za niski ekran. Co prawda, na
    dzisiejsze czasy 1280 trochę mało, ale to juz ty zadecydujesz.

    --
    Jacek

  • 25. Data: 2014-11-15 22:38:43
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Majka wrote:
> [...]
    1280*800?

    > Czy to jakas wada albo ograniczenie mieć 1280*800?

    Nie jest to wada.
    Mam w rodzinie jednego ThinkPada z taką rozdzielczością i działa się na
    nim najnormalniej w świecie.
    Mam też własnego ThinkPada jeszcze z ekranem 4:3 i też jest fajnie.
    Wszystko jest kwestią przyzwyczajenia.
    Dopiero w zastosowaniach super profi zaczynają się liczyć konkretne
    rozdzielczości monitorów do działania z konkretnym oprogramowaniem.
    Proporcja 16:10 jest uznawana za lepszą do pracy z programami, niż 16:9,
    która jest uznawana za zbyt "filmową" do pracy.
    Ale to i tak rzecz gustu. Można sobie to tłumaczyć np. tak, że szersze
    16:9, to nie jest ekran obcięty od góry, tylko powiększony po bokach.

  • 26. Data: 2014-11-16 00:07:00
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2014-11-15 o 21:51, Majka pisze:
> [...]
    pytanie:

    > jakie konsekwencje niesie taka niestandardowa rozdzielczość 1280*800?

    Ona jest jak najbardziej standardowa(dwukrotność 640x400) i jest
    wygodniejsza do pracy.
    Na siłę wmuszana jest natomiast gawiedzi tania błyszcząc "kinowa
    panorama" 1366x768 wzięta z telewizorków niby-HD.

    miab

  • 27. Data: 2014-11-16 02:29:37
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 16.11.2014 00:07, miab pisze:

    > Ona jest jak najbardziej standardowa(dwukrotność 640x400) i jest
    > wygodniejsza do pracy.
    > Na siłę wmuszana jest natomiast gawiedzi tania błyszcząc "kinowa
    > panorama" 1366x768 wzięta z telewizorków niby-HD.

    Tak jest, 1280x800 daje cenne 40 pikseli w pionie (ok. wysokość jednego
    paska narzędzi) za cenę niepotrzebnych 80px w poziomie.

    p. m.

  • 28. Data: 2014-11-16 10:55:37
    Od: " 666" <...@...6>

    Popieram, tak jak i HP Compaq serii biznesowej.

    -----

  • 29. Data: 2014-11-16 10:57:20
    Od: " 666" <...@...6>

    Dlaczego aż czwartego, tak awaryjne są?
    Mnie w HP Compaq po iluś tam latach lekko się wyciera gumka na lewym
    klawiszu myszy.

    -----

  • 30. Data: 2014-11-16 21:17:14
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2014-11-16 10:57:20 niejaki 666 napisał:
    > Dlaczego aż czwartego, tak awaryjne są?

    nie są awaryjne

    po prostu ja używam jednego, syn drugiego, żona trzeciego

    ja swojego mam 6 lat i przez ten czas raz padła świetlówka w ekranie
    (wymieniłem) potem sama matryca (wymieniłem) teraz padło coś na płycie -
    leży w serwisie a ja kupiłem za 300zł następnego

    mój młody zarżnął dwa (karty graficzne) bo grał praktycznie po 6-8 godzin
    dziennie codziennie przez 1,5 roku (tyle wytrzymywał komp)

    jak uwalił drugiego to powiedziałem że 3 nie dostanie - i teraz ma jakiegoś
    pożyczesa

    --
    P0zdrawiam
    p0li p0li(at)poczta.onet.pl