  • 11. Data: 2012-12-08 13:22:58
    Temat: Re: Lenovo IdeaPad A2107A - WSZYSTKOMAJACY TANIOL???
    Od: Yerine Ictimai <y...@g...com>

    On 7 Gru, 19:24, P.B. <p...@w...pl> wrote:
    > Dużo, ale mniej niż Nexus 7.

    OK, rozumiem Twoje argumenty.
    Tylko czy nie lepiej juz wziac Samsung GT-P3110 Galaxy Tab 2 7.0"?
    Tez jest bez modemu i kosztuje jeszcze mniej niz Nexus a takze ma IPS.

    Okazuje sie, ze w pobliskim AGD-RTV-costam wystawione sa wszystkie te
    modele na polkach wlaczone, mozna sobie poklikac, poregulowac
    wyswietlacze (ogladac pod roznymi katami) i wyrobic sobie zdanie.
    Otoz, widze, ze ten Lenowo niczego sobie... tylko jednak ten
    wyswietlacz... rzeczywiscie ustepuje Nexus-owi i GalaxyTab.
    Te katy, i nie wiem czy nie zacznie meczyc wzroku po dluzszym
    wpatrywaniu sie w ekran... (Prosze o opinie.)
    Wszystko inne jest SUPER!

    Ten Nexus natomiast owszem, lekki, zgrabny, ladnie wyswietla, lecz tam
    jest ZERO GNIAZDEK!!!!!!
    Tzn. nie tylko nie ma slotu na jakakolwiek karte SD, ale W OGOLE NIC -
    jedyne gniazdko to na podlaczenie ladowarki!!!!!!
    Sorki ale jak dla mnie to SURREAL!!!!!!!!

    Jednak widze, ze ten GT-P3110 Galaxy Tab 2 7.0" jest w cenie 800zl w
    tym Euro-AGD (czy jak tam...), ma IPS, ma wszystkie gniazdka, ma
    wspaniale wsparcie open-source (zhakowanych ROMow), jedyne czego nie
    ma to modemu...
    Owszem mozna wybrac identyczny P3100 lecz z modemem - lecz kosztuje on
    o 480zl wiecej!!!!!!!

    Tak wiec nie wiem, waham sie czy wziac P3110 Galaxy Tab, czy tego
    Lenovo IdeaPad A2107A.

    Wyswietlacz w Lenovo nie ustepuje temu w Nexusie czy GalaxyTab -
    jezeli sie patrzy w sklepie przez 3 minuty i to na wprost... Pod
    katami jednak totalna PRZEPASC jak sie porownuje!

    OK, ale po co patrzec pod katami? Ta SWOBODA, ze masz 2 SIMy na
    pokladzie wszedzie ze soba - czy to nie wazniejsze??????
    Prosze o opinie...

  • 12. Data: 2012-12-08 17:50:13
    Od: Trybun <r...@y...com>

    W dniu 2012-12-07 14:16, krzysztofsf pisze:
    > Airdroid? Lub przez kabelek z PC?
    >
    > Z tym, ze raczej nie widze tabletu bez przynajmniej wejscia USB, jesli
    > nie mozna przeniesc do niego danych karta pamieci.

    Może i by wymyślił jakiś sposób, np, ręcznie ją wrzucić na kompie na
    kartę pamięci, kartę do tabletu później na Androidzie przenieść do
    katalogu Osmand w pamięci tabletu. ale znacznie prostsza operacja jest
    poprzez kabel usb. Podłączasz do kompa, parę kliknięć i mapa gotowa.
    Jak dla mnie, to tak samo - nie wyobrażam sobie tabletu czy telefonu
    bez wejścia usb.

  • 13. Data: 2012-12-10 08:32:02
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    P.B. nabazgrał(a):

    > A co za problem? Taki modem jest mniejszy od pudełka papierosów. Łączy się
    > z netem po 3G i udostępnia po WiFi. Dostęp mają ci, którzy dostali hasło
    > od właściciela. Jedyna niewygoda, to konieczność naładowania modemu i
    > noszenie dodatkowego urządzenia. Pamiętaj, że tablet nie zastąpi Ci
    > telefonu- w nim jest modem, nie ma możliwości wykonywania połączeń
    > głosowych.

    Samsung ma ....

  • 14. Data: 2012-12-10 11:10:21
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-12-07, o godz. 19:24:07
    P.B. <p...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > dostali hasło od właściciela. Jedyna niewygoda, to konieczność
    > naładowania modemu i noszenie dodatkowego urządzenia. Pamiętaj, że

    Właśnie. Dodatkowe urządzenie. Po co jeśli można mieć zintegrowane?
    Wiele razy na wyjazdach okazywało się że braknie gniazdek na ładowarki.
    Bo i telefon trzeba podładować. I laptop. I tablet. Teraz modem. To
    jest po prostu niewygodne. Podobnie jak np. modemy na kabelku podpinane
    do tableta.

    > tablet nie zastąpi Ci telefonu- w nim jest modem, nie ma możliwości
    > wykonywania połączeń głosowych.

    A to nie do końca prawda. Np. mój Galaxy Tab P1000 nie jest
    wykastrowany jak później moda nakazał i ma pełny moduł telefony. Działa
    w trybie głośnomówiącym albo ze słuchawką.

    Zdrówko

  • 15. Data: 2012-12-10 12:44:02
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2012-12-07 13:22, Yerine Ictimai pisze:
    > I jeszcze brak mu slotu na jakakolwiek karte pamieci SD (dziwne). A
    > chociaz ma USB aby przylaczyc pendrive?

    jak kupisz przenosny router wifi to masz przy okazji slot na karte SD
    Nexus 7 ma usb i mozna, po zakupieniu odpowiedniego kabla, podlaczyc
    pendrive.

    --
    the_foe

  • 16. Data: 2012-12-10 13:08:17
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2012-12-08 13:22, Yerine Ictimai pisze:
    > OK, rozumiem Twoje argumenty.
    > Tylko czy nie lepiej juz wziac Samsung GT-P3110 Galaxy Tab 2 7.0"?
    > Tez jest bez modemu i kosztuje jeszcze mniej niz Nexus a takze ma IPS.

    ma mniejszy ekran (60% nexusa) i brak ochrony przed porysowaniem, tylko
    8GB wewnetrzenego flash. Dodatkowa słabsza bateria. Asus ma lepsze
    benchmarki:
    Pi : +18%
    Nena : +94%
    SunSpider: +32%
    Browser: +39%

    Zaletami samsunga wzgledem asusa sa: lepszy dzwiek, apart fotograficzny,
    slot na karte, ciut nizsza cena.

    --
    the_foe

  • 17. Data: 2012-12-10 13:18:48
    Od: the_foe <t...@w...pl>

> [...]
    > Bo i telefon trzeba podładować. I laptop. I tablet. Teraz modem. To
    > jest po prostu niewygodne. Podobnie jak np. modemy na kabelku podpinane

    wszystko ma wady i zalety. Przy wbudowanym modemie moze sie okazac ze w
    danym miejscu polaczanie jest marne (np. w pomieszczeniach) a stanie
    przy oknie z tabletem jest troche weak

    --
    the_foe

  • 18. Data: 2012-12-10 13:28:56
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-12-10, o godz. 13:18:48
    the_foe <t...@w...pl> napisał(a):

    > wszystko ma wady i zalety. Przy wbudowanym modemie moze sie okazac ze
    > w danym miejscu polaczanie jest marne (np. w pomieszczeniach) a
    > stanie przy oknie z tabletem jest troche weak

    To wtedy wykorzystuje się np. telefon. Większość tych które mają WiFi
    oferują obecnie takową funkcjonalność. Pomijam już to że z włączoną
    kartą WiFi tablet pracuje zdecydowanie krócej niż z modemem komórkowym.

    Zdrówko

  • 19. Data: 2012-12-10 19:46:51
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    > To wtedy wykorzystuje się np. telefon. Większość tych które mają WiFi
    > oferują obecnie takową funkcjonalność. Pomijam już to że z włączoną
    > kartą WiFi tablet pracuje zdecydowanie krócej niż z modemem komórkowym.

    yfkm?
    http://people.cs.umass.edu/~arun/papers/TailEnder.pd

    "Our measurements (Section 3) confirm that
    the transmission energy consumed by WiFi is significantly smaller
    than both 3G and GSM, especially for large transfer sizes."

    "Figure 8 compares the average energy consumption of 3G, GSM
    and WiFi. 3G consumes significantly more energy to download
    data of all sizes (12-20J) compared to GSM and WiFi. GSM consumes
    40% to 70% less energy compared to 3G. This is due to two
    reasons - (1) GSM radios typically operate at a lower power level than
    3G radios and (2) the Tail energy set for GSM is around 6 seconds,
    much lower than the 12.5 seconds set for 3G.
    WiFi is more energy efficient than both cellular networks once it
    is connected to an access point (AP). Figure 8 shows that the transfer
    energy for WiFi grows nearly three times slower compared to
    the cellular networks. For a download of size 10K, WiFi consumes
    one-sixth of 3G's energy and one-third of GSM's energy. With increasing
    data sizes WiFi's efficiency increases dramatically. The
    graph shows that when the cost of scan and transfer is included
    (marked in the graph as WiFi + SA), WiFi becomes inefficient for
    small sized transfers compared to GSM (as also observed by Rahmati
    et al. [23]). Surprisingly, when compared to 3G, WiFi is energy
    efficient even when the cost of scanning and association is
    included. We exploit this observation in Section 5.2.4."

    --
    the_foe

  • 20. Data: 2012-12-11 16:20:55
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Trybun" <r...@y...com>

    > I w tym wykazała się cała mowa kogoś kto potrzebuje tablet do gierek, albo
    > do przeglądania stron netowych na 7 calach. Powiedz czym wgrać można mapy
    > UMP do programu Osmand gdy nie będziesz miał tego "zbędnego" usb?

    Siecią ?