    Date: Thu, 06 Mar 2014 09:46:35 +0100
    From: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Led-owe lampy uliczne

    W dniu 06.03.2014 09:38, pytajacy pisze:
    > Witam,
    > tak wszyscy zachwycają się lampami LED, a to jest po prostu lipa.
    > W Krakowie zamontowane są w kilku miejscach, niby do testów.
    > Ale na ulicy w tych miejscach jest po prostu ciemno. Równie dobrze
    > mogliby ich nie zapalać.
    > Jak czegoś nie wymyślą żeby mocniej świeciły to po prostu będzie ciemno.
    >
    > Pozdrawiam zaLed-owanych
    > pytający

    mieszkam obok firmy ktora podukuje takie dziwactwa jak radary, lampy,
    znaki. Testują - non stop- takie cudactwa w swojej okolilcy. Ich lampa
    diodowa-uliczna świeci od dobrych palu lat, białym jasnym jak reflektor
    stadionowy światłem. Uważam jednak że pobiera więcej energii
    elektrycznej niż sodówka. Prawdopodobnie wyszło im że nie jest
    energooszczędna, albo jeśli jest, to jest za droga, więc sami sobie
    zostawili na słupie przed własnym wjazdem.

    sprawdź sobie ile "daje" światła każda z technologii z jednego wata.
    Zaletą diód jest fakt że jak masz do dyspozycji _tylko_ jeden wat, to
    niema lepszego źródła światła.

    ToMasz