  • Data: 2014-03-06 11:29:33
    Temat: Re: Led-owe lampy uliczne
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Teoretycznie górują nawet nad teoretyczną trwałością sodowych.
    50.000h vs 25.000h
    Tyle że to dla samej LED, jeszcze jest elektronika.
    Ciekaw jestem jak tandem LED plus jej zasilacz wpływa na średni czas do
    uszkodzenia, czyli żywotności źródła światła.
    Pocieszające może w tym wszystkim, że LED _teoretycznie_ powinna świecić
    coraz słabiej, a nie nagle zgasnąć.

    > Po co wysoki CRI dla lamp ulicznych?

    Chodziło mi o to, że tam gdzie występują przesłanki do oświetlenia
    światłem lepszym od sodówek pod względem barwy, nie trzeba się rzucać na
    LED.
    Nie znam się na oświetleniu, ale są takie miejsca, gdzie sodowe jest
    ostatecznością. Nie wiem - w oświetleniu starówek, gdzie występuje
    ciekawa architektura/zabytki/pomniki, terenów zielonych. Zdaje się, że
    przy tym samym strumieniu świetlnym, czy natężeniu jest lepsza
    widoczność. No i jak przyuważy się złodzieja można określić jaki miał
    kolor kurtki ;)

    > Poprawnie wykonana lampa na diodach LED będzie trwalsza i wydajniejsza
    > od sodowej. Da też współczynnik mocy bardzo bliski 1 dzięki aktywnemu
    > PFC. Jednak całość degraduje wymuszanie obniżek cen. Za tanie diody,
    > za małe radiatory do nich, gówniane elektrolity w zasilaczach.
    > ,,Oszczędności" mszczą się straszliwie, w ich rezultacie technologia,
    > która powinna przodować ma coraz gorsze postrzeganie :(

    Jeśli czujesz, że mógłbyś na tym zarobić zgłoś się do ZIKiT-u w Krakowie :)

    --
    Michał