  • Data: 2012-03-31 21:17:44
    Temat: Re: Leasing - paranoja :(
    Od: megrims <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-03-31 13:38, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:

    > Czyli co, niezależnie czy nowy, czy stary, jak kupisz od kogoś auto na
    > umowę, dla potrzeb DG, a potem chcesz go sprzedać przed 6 miesiącami to
    > musisz naliczyć VAT?
    > Tak absurdalne, że aż nie wierzę.....

    Nie. Dotyczy to aut, które były kupione przez firmę leasingową i które
    były leasingowane przez leasingobiorcę. Leasingobiorca otrzymywał
    faktury VAT od firmy leasingowej i odliczył 6000 PLN podatku VAT.

    Po wykupie i zarejestrowaniu auta na siebie dopiero po 6 miesiącach
    można sprzedać takie auto ze stawką zwolnione (nie mylić 0% bo to
    co innego). Jak kupisz auto na umowę (nie na fakturę VAT gdzie
    odliczałeś VAT) to będzie zwolnione zawsze, bo nie odliczałeś
    VAT bo go nie było.