    From: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Layer/Plane wytłumaczcie mi to ....
    Date: Mon, 26 Jan 2009 14:19:28 +0100

    Witam!
    W RIMU PCB jest 16 warstw (layers).
    Warstwa oznacza tylko miejsce na ścieżki
    To co na nich można umieścić to: ścieżki, płaszczyzny, wielokąty i
    elementy.
    Z natury rzeczy elementy w zasadzie tylko na TOP i BOTTOM.
    Jeśli chodzi o płaszczyzny, to jest to fragment miedzi położonej na jakiejś
    warstwie.
    Np. w RIMU mamy do 16 warstw (Layers)
    Mamy także m.in.:
    - wielokąty - polygons
    - Płaszczyzny - Power Planes

    Różnica jest taka, że wielokąt to dość regularny kształt jak np. prostokąt,
    ale nie tylko
    Płaszczyzna natomiast może być nieregularna.
    Dzięki temu można szybko wypełnić wolne przestrzenie jedną płaszczyzną
    nieregularną.

    Niestety wiele programów robi to strasznie wolno i czasem z błędami.
    W Rimu położenie, lub update płaszczyzny trwa dla większości płytek mniej
    niż sekundę.
    Robi to perfekcyjnie. Co ciekawe w dużo droższych programach czynność ta
    jest stosunkowo powolna, co doprowadza do szału po kilku kolejnych zmianach
    pojedynczych ścieżek i ponownych uaktualnieniach płaszczyzny.
    W razie pytań co do RIMU PCB odsyłam do forum:
    www.alpro.pl/forum

    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl