  • Data: 2009-01-26 13:42:09
    Temat: Re: Layer/Plane wytłumaczcie mi to ....
    Od: "Piotr \"Pitlab\" Laskowski" <p...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No właśnie , w większości programów do projektowania PCB istnieje
    > możliwośc
    > określenia "warstwy" jako Layer lub Plane. Nie rozumiem na czym polega
    > różnica i
    > po co wogóle wprowadzac takie podwójne pojęcia ?

    Jest jeszcze różnica technologiczna. Planes są zwykle w negatywie - ścieżka
    na tej warstwie oznacza brak miedzi.
    Zwykle pełnią one role power planes. Na całości jest miedź podłączona do
    jakiegoś sygnału, zwykle GND lub VCC a jeżeli przez tą warstwę przechodzi
    przelotka lub pad THT z innym sygnałem to na tej warstwie rysowany jest
    kształt padu lub przelotki z odpowiednim marginesem. W tym miejscu nie
    będzie miedzi żeby uniknąć zwarcia. Pewnie chodzi o to że ze wzgledów
    historycznych (fotoplotery itd) łatwiej jest narysować okrągły pad niż
    zamazywać ściezkami zostawiając okrągły otwór.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl