  • Data: 2020-06-18 19:48:01
    Temat: Re: Latarka
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> szukaj wiadomości tego autora

    Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk"> > napisał(a) w wiadomości:
    <5ee9f6b0$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>...

    >Wieśtuningi ;-)

    >Mi się mnajbardziej podobają bursztynowe
    >(potrzebuję na realistyczne sygnalizatory do kolejki elektr.
    >na kolei kolor tegoż światła to pomarańczowy)
    >ale ow ofertach ich jakby najmniej, dlaczego?

    Może w czasach dwukolorowych bursztyn robi się
    zmieniając proporcje prądu do czerwonej i zielonej
    a na bursztynowego singla nie ma popytu?
    Może sprawność?. Do niedawna najsprawniejsze to czerwone
    tzw. "jasne" (ozn. S). Ale to nie głęboka czewień jak
    niektóre stare LED-y tylko cynober. No i niebieskie.
    Najmniejszą chyba zielone w odcieniu dojrzałej trawy
    (najbardziej mi się podoba...). Są teraz b. jasne
    zielone ale to raczej zielono-żółtawe, ale tu pomaga
    też czułość oka - nawiększa właśnie na żółtozielony.

    A propos - nie umiem szukać - ktoś poleci sygnalizatory
    LED tablicowe na 24V (lub mniej) dwukolorowe (lub 3...),
    wsp. katoda zielony-niebieski? Bo zielono-czerwonych na pęczki...

    Arek