    From: "Tornad" <t...@h...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: "Laseroooptyka"
    Date: Wed, 03 Nov 2010 01:47:03 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > No ba, ja też nie szkolony w mechanice jestem.

    > Ale tutaj nie chodzi o wynik. Sam nie znałem zanim A.D. nie policzył.
    > Zauważ że Adam podał jak do wyniku doszedł, a Tornad nawet nie podał
    > żadnej cyfry. Nie wymagam od gościa (zestresowanego zapewne) liczenia
    > czegoś na kartce z dokładnością (yyy...precyzją?) do 6 miejsca po
    > przecinku. Fajnie natomiast jak zobaczę _błysk_ zrozumienia w oku.

    Juz nadrabiam zaleglosci, wrocilem z roboty), w ktorej nad tym myslalem i
    szacuje na srednice na okolo 1.3 metra. Ale nie podales z czego ta rura bo na
    ogol rury sprzedaje sie wg srednicy wewnetrznej a grubosc scianki zalezy od
    materialu.

    Oto podobne zadanka;
    Dwaj rowerzysci oddaleni o 2 km ruszaja sobie na spotkanie jadac z predkoscia
    20 km na godzine. Jeden z nich ma tresowana muche, ktora lata z predkoscia 50
    km/godz ale w specyficzny sposob. Mianowicie jak doleci do rowerzysty jadacego
    z naprzeciwka w kierunku tego ktory te muche wypuscil na starcie, to zaraz
    wraca z powrotem i tak lata od jednego do drugiego do chwili spotkania sie
    rowerzystow. Mucha pokonuje oczywiscie co raz krotsze odcinki drog miedzy
    rowerzystami az do momentu ich spotkania na srodku tego 2 km odcinka.
    Oszacowaj sumaryczna droge przebyta przez te muche.
    I drugie zadanko stare ale zapewne wszyscy tu obecni mieli o ile juz nie
    patefon to adapter.
    Jest plyta gramofonowa, dlugograjaca, krecaca sie z predkoscia tych 33 obrotow
    na minute. Na tej plycie, wliczajac przerwy pomiedzy utworami, gramofon gra
    bez przerwy dokladnie pol godziny.
    Pytanie ile jest rowkow na powierzchni tej plyty liczac jej powierzchnie od
    tej dziury na srodku az do krawedzi plyty. Dla ulatwienia tylko z jednej jej
    strony.
    Pzdr.
    Tornad