    Subject: Re: Laptop dla nastolatki
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    <nbmlfu$hre$1@node2.news.atman.pl> <nbp2g0$obi$1@node1.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <56e01baa$0$654$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <nbrefj$203$1$opajak@news.chmurka.net> <nbs6gi$siq$1@news.mixmin.net>
    <56e1b000$0$700$65785112@news.neostrada.pl>
    <nbsc68$8nq$1@node2.news.atman.pl>
    <56e1ddb4$0$689$65785112@news.neostrada.pl>
    <h...@4...net>
    <1...@m...przemekryk.no-ip.info>
    <p1nl70sxmgm1$.1v91832q85sff$.dlg@40tude.net>
    <56e5a6e5$0$9210$c3e8da3$5d8fb80f@news.astraweb.com>
    <1ggn8o46hwcq1$.o60nyqz1zu5s.dlg@40tude.net>
    <56e6d5e0$0$44320$c3e8da3$aae71a0a@news.astraweb.com>
    <13d9xjyo7crp1$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info>
    From: rs <n...@n...spam.info>
    Date: Mon, 14 Mar 2016 13:37:05 -0400

    On 3/14/2016 1:00 PM, Przemysław Ryk wrote:

    > rs - ludzie tak mają, że jakąś siłę sprawczą sobie wyobrażają. Ja - choć
    > agnostyk - też mam dylemat. Skoro był wielki wybuch, to co go spowodowało?
    > Skąd się to wszystko wzięło? A jeżeli była jakaś siła sprawcza, to kto ową
    > siłę sprawczą uruchomił? :)
    >
    > (ciach...)

    dlaczego od razu 'kto'. dla mnie niezaprzeczalnym, uniwersalnym bogiem
    jest 'przypadek'. to ze czegoś nie wiemy, nie znaczy, ze należy
    doszukiwać się 'kogoś', albo choćby bezpostaciowej siły sprawczej. jest
    kilka teorii na temat tego co było przed wybuchem. są teorie które w
    ogóle wykluczają czas w takiej sytuacji, wiec rozmowa co było przed
    staje się bezpodstawna. itp. itd.
    jak się popatrzy jakim zupełnie nieznaczącym ułamkiem, czasu jest nasza
    nauka nowoczesna (raptem 200-300 lat), w porównaniu z istnieniem
    wszechświata, to silenie się, na wymyślenie jakieś siły sprawczej, która
    jest odpowiedzialna za kreacje jest, delikatnie mówiąc, przedwczesna. po
    prostu nie wiemy jak to działa i już. czy to takie trudne zaakceptować?
    być może nigdy nie będziemy wiedzieć.
    ciekawe kiedy nas ukrzyżują w tym wątku, albo obedrą ze skóry i
    poćwiartują, czy może będą kołem łamać, za obiecamy, ze będziemy się
    trzymać tematu grupy. <rs>