  • Data: 2016-03-14 17:09:21
    Temat: Re: Laptop dla nastolatki
    Od: szemrany <s...@o...off> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 14 Mar 2016 11:16:45 -0400, rs wrote:

    > skoro mu tata opowiada, to może mu również opowiedzieć o tej szopce w
    > Watykanie. dla mnie, szkoda czasu dzieciaka, który może spożytkować, na
    > coś bardziej pożytecznego. choćby robienie na drutach czy krav maga.
    > powiem szczerze, ze ja nie rozumiem, dlaczego w ogóle się rozmawia o
    > takich zabobonach i dlaczego wywierają one ciągle tak poważny wpływ na
    > nasze życie i to w wielu jego ważnych aspektach.

    Myślę, że jednak w tych zabobonach chodzi o coś więcej. Warstwa
    powierzchniowa jest ubrana w prosty przekaz, by lud to kumał, a symbolika i
    metaforyka jest dużo niżej i dotyczy rzeczy fundamentalnych. Podchodzeznie
    do tego dosłownie jest błędem. I nie mam tu na myśli KK tylko ogólnie
    religie. Po prostu fakt, że trwa to od tysięcy lat już świadczy, że jest w
    tym coś ponad zbiór legend o kosmicie. I to, że wielu ludzi może bez tego
    być szczęśliwych i mieć swoją tożsamość nie przeczy temu, że inni mogą tego
    potrzebować. Podobnie jak z psychoterapią... Ty nie chodzisz, ja nie
    chodzę, ale są tacy, którym poukładała życie. I tylko dlatego warto to
    docenić. A zło jakie za tym stało i nadal stoi... no cóż, to tylko ludzie,
    a człowiek czy z religią czy bez niej, jest tylko człowiekiem.

    > owszem, ale życie rożnych ludzi, rodzin jest rożne i czasami, nawet
    > odpowiedzialny rodzic, może nie dawać sobie rady z zadbaniem o wszystkie
    > istotne aspekty życia potomka, mimo szczerych chęci. wtedy te role
    > chętnie wypełniają, różnego rodzaju sekty, czy choćby koledzy/koleżanki
    > z rogu ulicy. <rs>

    Do tego etapu to jeszcze kilka lat, na razie 2 klasa ;-)

    --
    howgh
    szemrany