  • 11. Data: 2013-10-28 16:01:05
    Temat: Re: Laptop bez baterii
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2013-10-28 15:57, Adam wrote:

    > Mam kilka OS-ów. Laptok to Lenovo R500.
    > Wszystko jest OK, dopóki nie wystartuję w Fedora Core na jajku 3.x
    > (jednym z najnowszych) - wtedy akumulator zaczyna się ładować.
    > Jeszcze nie sprawdzałem, gdzie tkwi problem.

    Widocznie kernelowy zarzadca od APM robi re-init parametrow
    ktore tego dotycza albo nie jest tego swiadomy.

    --

    memento lorem ipsum

  • 12. Data: 2013-10-28 16:58:56
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > Mam kilka OS-ów. Laptok to Lenovo R500.
    > Wszystko jest OK, dopóki nie wystartuję w Fedora Core na jajku 3.x (jednym z
    > najnowszych) - wtedy akumulator zaczyna się ładować.
    > Jeszcze nie sprawdzałem, gdzie tkwi problem.

    Kolejna funkcja w linuxie. Kiedyś uszkadzały napędy optyczne, teraz to.

  • 13. Data: 2013-10-29 11:00:08
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-10-28 16:01, elmer radi radisson pisze:

    > Widocznie kernelowy zarzadca od APM robi re-init parametrow
    > ktore tego dotycza albo nie jest tego swiadomy.

    Pewnie tak jest, jak piszesz.

    Sama płyta główna ma to gdzieś na jakimś niskim poziomie zaszyte (niżej
    niż BIOS?), gdyż laptop można wyłączyć lub zahibernować, odłączyć od
    zasilania, po czym podłączyć ponownie zasilanie - czy to bezpośrednio,
    czy przez stację dokującą (pełną, nie jakieś "kurduple przec USB - czyli
    stacja mająca wyjścia graficzne, kilka USB, SVGA, LAN i chyba jeszcze
    coś) - i po podłączeniu zasilania bateria laptopa nie jest ładowana -
    bez względu na to, czy laptop jest włączony/wybudzony, czy też nie
    (tylko wpięty pod zasilanie).

    Mam m.in. starą Fedora Core 14 (nowszej nie chcę, gdyż ma nowe menu -
    niestrawne dla mnie), ale jądro przekompilowałem do 3.10.7. Na starszych
    jądrach 2.x też chyba włączało ładowanie baterii. Muszę przy okazji
    sprawdzić, gdzie tkwi problem.

    Może jakieś wskazówki?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 14. Data: 2013-10-30 14:49:42
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 28 Oct 2013 09:35:49 +0100, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    wrote:

    >Cześć
    >mam zamiar kupić laptpop Acera bez baterii. Mam pytanie - czy mozna
    >eksploatować laptop bez obecności baterii, nawet zużytej?

    kup sobie IBM ThinkPad lub Lenovo...i notebooki maja ciekawa funkcje
    zarzadzania ladowaniem, ze mozna ustawic, ze nie ma ladowania
    akumulatora gdy nie potrzeba. Ustawiasz widelki, ze ma naladowac np.
    do 100%.....i ponownie zalaczy ladowanie gdy poziom spadnie np. do
    20%. Jak jest caly czas podlaczony na zasilaczu i sporadycznie
    skorzystasz z baterii....to spada tylko naladowanie - poziom energii.
    Ladowanie sie rozpocznie gdy spadnie niskiego poziomu czyli jak
    spadnie np. ponizej 20%.

    Podobno jeszcze jakis producent notebookow ma podobne rozwiazanie.
    Inni zawsze laduja gdy podlaczysz zasilacz.

    --
    ThinkXtra

  • 15. Data: 2013-11-07 09:38:50
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Jak dla mnie to przegięcie.
    Przypadkiem wtyczka zasilania wyskoczy z gniazdka i robota idzie się ... .
    Kup sobie chiński zamiennik baterii za kilkadziesią złotych (ebay.pl w cenie
    wysyłka).

    -----

  • 16. Data: 2013-11-07 13:04:26
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    : (...)
    :
    : -----
    : > Można.
    : > Pod warunkiem, że masz zasilacz.
    :

    Niektórzy mają paskudny zwyczaj cytowania in extenso długaśnych postów, do
    których mają tylko _jedno_ zdanko komentarza - co jest przegięciem. Ale Ty
    przeginasz w stronę przeciwną: nie tylko brak cytatu, tak, że zupełnie nie
    wiadomo co komentujesz, i co znaczyć ma całość, ale nawet pomijasz "wrotkę"
    (np. taką jak widać tu, w 2 linii).

    Człowieku, naucz się korzystać z Usenetu!

  • 17. Data: 2013-11-07 14:15:41
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    A możesz się odpi.....ć?

    -----