    From: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
    Date: Wed, 1 Apr 2015 12:01:05 +0200

    Dnia 2015-04-01, o godz. 11:40:28
    Poldek <p...@i...eu> napisał(a):

    > Poczytaj trochę o zasadach działania SSHD.
    > Jak masz ka$$$ę na 1 TB SSD, to płać i nie dyskutuj tutaj, bo my
    > mówimy o rozwiązaniu, które kosztuje niewiele więcej niż zwykły dysk
    > HDD tej samej pojemności, a w codziennym użytkowaniu - uruchamianie
    > systemu, uruchamianie aplikacji, najczęściej wykonywane czynności -
    > daje komputerowi kopa zbliżonego do SSD.

    Uściślając - nie daje kopa zbliżonego do SSD. Daje trochę lepszą
    szybkość ale tylko dla danych które są często czytane. Nie przyśpieszy
    operacji wykonywanych na większych plikach albo na często zmieniających
    się plikach. To taka proteza dająca userom zwykłych HDD ciut prędkości.
    Natomiast realnie jest sporo wolniejsza od SSD.

    I widać to zarówno w testach jak i realu. Mam w tej chwili w firmie ~30
    laptopów z czego ~8-9 ma SSHD (Dell to pakuje z upodobaniem do
    laptopów "biznesowych", ~6-7SSD a reszta HDD. I jeśli chodzi o
    responsywność systemu to SSD jest bezkonkurencyjne. SSHD niby trochę
    lepiej ale tak naprawdę trochę poprawy w stosunku do HDD widać w
    sytuacji gdy używany jest system i 1-2 aplikacje. Przy większej ilości
    zarówno aplikacji jak i danych wydajność jest taka sobie. Daje znać o
    sobie mały bufor SSD.

    Gdybym miął położyć nacisk na wydajność to brałbym SSD. Jeśli pojemność
    to szybki dysk HDD. SSHD to taki kompromis typu ni pies - ni wydra. Za
    małe SSD i za wolne HDD.

    Zdrówko