  • 21. Data: 2018-03-10 13:40:57
    Temat: Re: Łańcuch rozrządu kiedy się wymienia.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.03.2018 o 10:59, Trybun pisze:

    > Ale swoją drogą - ciekawa sprawa..

    Kumpel ma citroena. Nowego. Pasek był wymieniany w trybie gwarancyjnym
    przed 40kkm - tryb awarjny i do aso, pewnie przeskoczył, albo robili coś
    obok i wymienili bo się bali, że do końca gwarancji nie dotrwa. Do tego
    sprzęgło z dwumasą. I jeszcze coś tam. Ogólnie syf. Raz myslał, że mu
    ukradli i w sumie się cieszył, ale okazało się że zapomniał gdzie
    zaparkował;)

    Shrek

  • 22. Data: 2018-03-10 14:22:08
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 8 Mar 2018 18:29:27 +0100, Cavallino napisał(a):

    > W BMW, PSA i VW żywotność łańcuchów jest niższa niż pasków.
    > Przynajmniej w niektórych silnikach.

    W BMW (przynajmniej w niektórych modelach z tymi słabymi łańcuchami) zarazą
    łańcucha jest jeszcze to, że sam łańcuch umieszczony jest po stronie
    skrzyni biegów (czyli odwrotnie niż normalnie), a w RWD dodatkowo jest to
    za silnikiem.
    Czyli dostęp najgorszy z możliwych.

  • 23. Data: 2018-03-10 14:59:59
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-03-09 o 22:08, Poldek pisze:

    > Ech, te legendy o starych Mercach i ich bańkach...
    >
    > Powiedzmy sobie szczerze - w czasach tych starych Merców, takie detale,
    > jak dzwonienie łańcuchem, zaworami, dziury w karoserii przerdzewiałej na
    > wylot, dziury w układzie wydechowym, lanie olejem pod siebie, dymienie,
    > wycie, skrzypiące i latające siedzenia, bujające zawieszenie,
    > puszczające płyn i nierówno łapiące hamulce, rozjechana zbieżność,
    > sianie zakłóceniami elektromagnetycznymi, itd., itp... - takie rzeczy
    > nie były uznawane za istotną wadę.

    Mam W124 z M103 - z tego co ustaliłem ma na miękko 800kkm łańcuch ori i
    wątpię że ktoś to zmieniał. Mam W210 E55 M113 - 270kkm łańcuch
    zmieniałem kilka kkm wstecz bo zaczął hałasować.

    Lewis

  • 24. Data: 2018-03-10 17:18:00
    Od: Marek S <p...@s...com>

> [...]

    > puszczające płyn i nierówno łapiące hamulce, rozjechana zbieżność,
    > sianie zakłóceniami elektromagnetycznymi, itd., itp... - takie rzeczy

    Małe sprostowanie. Był to Merc 211 V6 E320 CDI z 2006r z chiptuningiem
    do 300kM. Mimo dociążonego silnika - żadnego dzwonienia łańcuchem,
    żadnej dziury w karoserii bo aluminiowa, żadnej dziury w układzie
    wydechowym bo z nierdzewki czy czegoś podobnego, żadnego lania olejem,
    żadnego dymienia w odróżnieniu od "nowoczesnych" diesli (DPF zatkany w
    3% gdy sprzedawałem - nowe auta z tym sobie w ogóle nie radzą i po 100
    tys km mogiła), siedzenia sztywne, regulowane w pierdylionie kształtów i
    kierunków, sportowe, zawieszenie bardzo sztywne, że trudno go rozbujać
    było by ew. usterki zawieszenia wyszukać, zbieżność nigdy nie poprawiana
    bo nie było czego poprawiać, hamulce ostre jak brzytwa. Zajeździłem 2
    turbiny i komplet wtrysków. Raz zmieniane tuleje od przedniego
    zawieszenia i może ze 2x drążek od wahacza. Raz zmieniane tarcze
    hamulcowe. Żadnych innych awarii.

    Tak więc schowaj swoje mity.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 25. Data: 2018-03-10 21:57:54
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-03-09 22:08, Poldek wrote:
    > Ech, te legendy o starych Mercach i ich bańkach...

    po sasiedzku mam merca ktory wykrecil 850kkm a osobiscie jezdzilem takim
    ktoremu licznik stanal na 720kkm

    tamte auta poprostu dawalo sie naprawiac, w popularnych malych silnikach
    z ostatnich 10-15 lat po 150-200kkm (o ile dotrwaja) nie ma co naprawiac
    bo do wymiany najczesciej kwalifikuje sie wszystko

    te auta sa projektowane tak jak wszysto dzisiaj - tanio i do konca
    gwarancji plus kilkadziesiat % a potem nalezy kupic nastepne

  • 26. Data: 2018-03-10 22:58:21
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-03-10 o 21:57, m4rkiz pisze:

    > po sasiedzku mam merca ktory wykrecil 850kkm a osobiscie jezdzilem takim
    > ktoremu licznik stanal na 720kkm
    >
    > tamte auta poprostu dawalo sie naprawiac,

    Zgadza się - naprawiać.
    Też jeździłem VW z silnikiem D (nie TD, nie TDi, tylko D).
    Samochód jeździł i to długo i pewnie dalej by jeździł, gdyby nie został
    rozbity. Ile było po drodze napraw, to trudno zliczyć.

> [...]

    > te auta sa projektowane tak jak wszysto dzisiaj - tanio i do konca
    > gwarancji plus kilkadziesiat % a potem nalezy kupic nastepne

    I takie tam standardowe powtarzane mantry miłośników spleśniałej
    podsufitki...

  • 27. Data: 2018-03-11 17:37:30
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-03-10 o 22:58, Poldek pisze:

    > I takie tam standardowe powtarzane mantry miłośników spleśniałej
    > podsufitki...

    Że tak się wtrącę. Niedawno przypatrywałem się jakież to auta stoją z
    rozłożonymi trójkątami i podniesionymi maskami na autostradzie. Prawie
    zawsze są to młode roczniki.

    A jeśli chcesz pomantrować sobie, to zapraszam:

    http://wyborcza.biz/pieniadzeekstra/1,134263,1549083
    9,Dlaczego_samochody_psuja_sie_tak_szybko___Pieniadz
    e.html?disableRedirects=true

    Jak Wyborczej nie lubisz, to może WP?

    https://moto.wp.pl/nowe-auta-to-jednorazowki-oto-dow
    ody-6036897288155777a

    Autoświat też ma przekonujący artykuł i przy okazji porusza tematykę
    genezy kosztownych usterek w nowoczesnych autach:

    http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/na-ile-kilomet
    row-obliczono-nasze-auta-sprawdzamy-po-jakim-przebie
    gu-auto-na-daje-sie/4b12b9

    https://www.mfind.pl/akademia/polisa-oc-2/downsizing
    /

    Więcej cytować mi się nie chce. Z pewnością poradzisz sobie z Googlami.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 28. Data: 2018-03-11 19:04:35
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2018 o 17:37 Marek S <p...@s...com> pisze:

    > Że tak się wtrącę. Niedawno przypatrywałem się jakież to auta stoją z
    > rozłożonymi trójkątami i podniesionymi maskami na autostradzie. Prawie
    > zawsze są to młode roczniki.

    Zwykła statystyka - pewnie na tej "autostradzie" 95% aut to "młode
    roczniki".

    TG

  • 29. Data: 2018-03-11 20:11:19
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Zwykła statystyka - pewnie na tej "autostradzie" 95% aut to "młode
    > roczniki".

    Gdyby patrzeć na statystyki to są zupełnie inne:

    https://www.antyradio.pl/Adrenalina/News/Sredni-wiek
    -i-przebieg-aut-w-polskich-miastach-13115

    Średni wiek auta w Polsce to 13 lat.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 30. Data: 2018-03-11 21:28:24
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Jesteś zdania, że łańcuch jest cichszy, niż pasek?
    > Moim skromnym zdaniem łańcuch jest głośniejszy.
    > Jeżeli mam do wyboru cichszy, albo głośniejszy, to wybieram cichszy.

    Jestem zdania, że teoretycznie ten sam silnik na pasku i łąńcuchu byłby
    w zasadzie nie do odróżnienia ze względu na hałas powstający przy
    ssaniu, wydechu i pracy.