  • Data: 2021-08-02 21:05:05
    Temat: Re: Lampki choinkowe
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 2 Aug 2021 18:05:51 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > Po pierwsze, go nie ma.

    No fakt, nie ma, z tego co wyliczyles.

    jest pare sposobow na pomiar pradu w scalaku bez opornika, ale mniej
    podejrzewam.
    Ale jakies zrodelko pradowe mogloby byc.

    > Po drugie, jaki prąd ma być załączony nawet
    > gdyby jakiś opornik był? Przecież brakuje uśrednienia.

    No troche brakuje, choc niby usredniac mozna tez w scalaku.
    Zaraz - kondensator masz na 35V ... moze usredniac.
    A ten opornik 150k, czy moze 150 ohm ?

    > Prąd jest zero
    > albo max (czyli Uz/Rd)

    Ale ja bym chcial wlaczac jak napiecie w sieci jest juz nieduze - np
    150V. Poplynie powiedzmy 100mA i tylko przez chwile.

    To byl pomysl na tyrystory/triaki, zeby je wlaczyc pod koniec
    polokresu.
    jesli masz tranzystory, to mozna je otworzyc w przejsciu przez 0, i
    wylaczyc, jak prad chwilowy wzrosnie za bardzo.

    Masz te lampki, to podlaczaj oscyloskop i patrz :-)

    Najpierw podlacz amperomierz - moze tam maly prad np 2mA i wystarczy
    liniowy ogranicznik.
    Albo diody z wbudowanym rezystorem ...

    J.