-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: AZ <a...@g...com>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: Lalunia - part II
Date: Sun, 26 Jan 2014 12:09:27 +0000 (UTC)
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 73
Message-ID: <lc2ttn$7mr$1@node1.news.atman.pl>
References: <52e4f2e0$0$2136$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 5.172.248.23
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1390738167 7899 5.172.248.23 (26 Jan 2014 12:09:27 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 26 Jan 2014 12:09:27 +0000 (UTC)
User-Agent: slrn/pre1.0.0-18 (Linux)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:664160
[ ukryj nagłówki ]Dnia 26.01.2014 johnny <j...@p...pl> napisał/a:
>
> Wykorzystałem piękną pogodę w zeszłym tygodniu i odpaliłem lalunię.
> Zrobiłem pierwsze 50-60km na nowym nabytku.
>
Klamiesz. Od 2 tygodni lezy snieg, pizdzi i mrozi.
>
> Po pierwsze zanabyłem nową kierę na taką bardziej wygiętą w kierunku
> kierownika. Pieeeenkna, chropawa, czarna - pod kolor mojego charakteru.
> Pierw wymierzyłem wszelkie możliwe rozmiary starej (średnica, długość),
> tak coby nowa była z tej samej parafii. Zdemontowałem manetki,
> założyłem nową i... zdziwko. Szlauchy nie sięgały manetek :-(. Musiałem
> pójść na kompromitację i krakowskim targiem odchylić nieco kierę w
> stronę przedniej lampy. Niby pomogło, ale szlauchy naciągnięte są jak
> baranie wory, tak, że przy maksymalnym skręcie zgrzytają jak moje zęby
> przy marysinym kotlecie.
>
Patrzyles czy nie da sie ich jakos inaczej poprowadzic? Bo jak chcesz tak
jezdzic to moga dlugo nie przezyc te kable.
>
> Ruszam. Idzie po japońsku. Jakotako. Po paru kilometrach orientuję się,
> że z tymi biegami coś nie tak. Przyzwyczajony do czoperka nie umiem
> przywyknąć do tego, że "ścigi" słabo biorą od dołu. Bardzo mi brakowało
> wskaźnika biegów. Nieraz się mocno zdziwiłem, że przy niewielkiej
> redukcji prędkości czasami muszę zrzucić aż 2 biegi w dół. Przy
> czoperkach nie do pomyślenia. Ja, który już urodziłem się zmęczony
> nieustanne majchlowanie wajchą biegów męczy. Minus.
>
No to musisz zaczac jezdzic z odpowiednimi predkosciami obrotowymi silnika.
Po prostu zamulasz i stad te problemy.
>
> Sama jazda przyjemna. Motocykl ładnie składa się w zakrętach. Przy
> prędkości 120km nieprzyjemnie dmucha. Oryginalna szyba to raczej owiewka
> (no chyba że trzeba się połozyć na bak?) Zatem trzeba dokupić szybę
> wyższą, turystyczną.
>
Albo popracowac nad brzuchem i wtedy cyce na bak ;-)
>
> Ale to wszystko pikuś. Wiecie co okazało się najgorsze? Lusterka! Otóż w
> lewym ledwie widziałem co nieco z tyłu i to tylko w jakiejś 1/3
> szkiełka. Prawe przesłaniała moja klata, a mówię wam - Arnim nie jestem.
> Tak a propos - czy są jakieś takie szprytne przedłużki czy trzeba
> odpalić spawarę i dosztikować z 5cm?
>
Moze wystarczy je ustawic? Albo po prostu kupic inne?
>
> Kolejna sprawa - przy przyśpieszaniu ze zbyt wysokiego biegu szarpie
> łańcuchem. Oczywiście gdy mam wbity słuszny bieg wszystko jest cacy.
> Pewnie muszę się przyzwyczaić do częstszego operancjowania dzwignią
> zmiany biegów. No, ale wiem, że w tych motocyklach zmienia się co jakiś
> czas napęd (łańcuch, zębatki). No i tu pytanie - czy jest z tym podobnie
> jak np. z rozrządem w samochodzie, że po iluś tam kilometrach wymienia
> sie rozrząd i basta, czy po prostu stwierdza się "organoleptycznie" że
> łańcuch jest luźny i trzeba zmienić? Jeśli tak, to proszę mi wyjaśnić
> kiedy łańcuch jest luźny a kiedy jest w porządku.
>
Tak jak wyzej - zamulasz ;-) Naped sie wymienia jak sie zuzyje czyli:
- brak mozliwosci mocniejszego naciagniecia lancuchu na wahaczu
- lancuch przeskakuje na przedniej zebatce mimo naciagniecia
- z lancucha zaczynaja znikac rolki
Nie pamietam co to za motur masz, w jego instrukcji powinno byc napisane
jak prawidlowo naciagnac lancuch i jak to powinno wygladac. Jak nie masz
manuala to daj znac moze sie znajdzie.
Tu masz przyklad zuzytej zebatki:
<https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-a
sh2/t31/457418_324762004272967_1720386176_o.jpg>
Polecam tez zainwestowac w olejarke. Fajna sprawa.
--
Artur
ZZR 1200
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.14 13:33 johnny
- 26.01.14 19:48 Hinek
- 26.01.14 20:09 Baczek
- 26.01.14 22:28 tadzik
- 26.01.14 22:52 johnny
- 26.01.14 23:42 AZ
- 27.01.14 08:18 Hinek
- 27.01.14 09:27 Jacek
- 27.01.14 10:37 Adam Wysocki
- 27.01.14 10:53 AZ
- 27.01.14 11:04 Grzegorz Rogala
- 27.01.14 11:14 AZ
- 27.01.14 11:15 Leszek Karlik
- 27.01.14 11:19 Kuczu
- 27.01.14 11:24 AZ
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-10 sprężyny przednie ściśnięte
- 2024-12-10 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-12-10 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-10 ciekawostka mandatowa
- 2024-12-09 Kolejny spaliniak się zjarał
- 2024-12-09 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-09 Kraków => Senior PHP Developer <=
- 2024-12-09 Katowice => Key Account Manager <=
- 2024-12-09 Dlaczego szybko będzie o jedną organizację terrorystyczną mniej w UE? ["Sukcesy" walki z terroryzmem w Syrii]
- 2024-12-09 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-09 Gdańsk => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS)
- 2024-12-09 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-09 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=