  • Data: 2014-01-26 13:09:27
    Temat: Re: Lalunia - part II
    Od: AZ <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 26.01.2014 johnny <j...@p...pl> napisał/a:

    > Wykorzystałem piękną pogodę w zeszłym tygodniu i odpaliłem lalunię.
    > Zrobiłem pierwsze 50-60km na nowym nabytku.

    Klamiesz. Od 2 tygodni lezy snieg, pizdzi i mrozi.

    > Po pierwsze zanabyłem nową kierę na taką bardziej wygiętą w kierunku
    > kierownika. Pieeeenkna, chropawa, czarna - pod kolor mojego charakteru.
    > Pierw wymierzyłem wszelkie możliwe rozmiary starej (średnica, długość),
    > tak coby nowa była z tej samej parafii. Zdemontowałem manetki,
    > założyłem nową i... zdziwko. Szlauchy nie sięgały manetek :-(. Musiałem
    > pójść na kompromitację i krakowskim targiem odchylić nieco kierę w
    > stronę przedniej lampy. Niby pomogło, ale szlauchy naciągnięte są jak
    > baranie wory, tak, że przy maksymalnym skręcie zgrzytają jak moje zęby
> [...]
    Patrzyles czy nie da sie ich jakos inaczej poprowadzic? Bo jak chcesz tak
    jezdzic to moga dlugo nie przezyc te kable.

    > Ruszam. Idzie po japońsku. Jakotako. Po paru kilometrach orientuję się,
    > że z tymi biegami coś nie tak. Przyzwyczajony do czoperka nie umiem
    > przywyknąć do tego, że "ścigi" słabo biorą od dołu. Bardzo mi brakowało
    > wskaźnika biegów. Nieraz się mocno zdziwiłem, że przy niewielkiej
    > redukcji prędkości czasami muszę zrzucić aż 2 biegi w dół. Przy
    > czoperkach nie do pomyślenia. Ja, który już urodziłem się zmęczony
    > nieustanne majchlowanie wajchą biegów męczy. Minus.

    No to musisz zaczac jezdzic z odpowiednimi predkosciami obrotowymi silnika.
    Po prostu zamulasz i stad te problemy.

    > Sama jazda przyjemna. Motocykl ładnie składa się w zakrętach. Przy
    > prędkości 120km nieprzyjemnie dmucha. Oryginalna szyba to raczej owiewka
    > (no chyba że trzeba się połozyć na bak?) Zatem trzeba dokupić szybę
    > wyższą, turystyczną.

    Albo popracowac nad brzuchem i wtedy cyce na bak ;-)

    > Ale to wszystko pikuś. Wiecie co okazało się najgorsze? Lusterka! Otóż w
    > lewym ledwie widziałem co nieco z tyłu i to tylko w jakiejś 1/3
    > szkiełka. Prawe przesłaniała moja klata, a mówię wam - Arnim nie jestem.
    > Tak a propos - czy są jakieś takie szprytne przedłużki czy trzeba
    > odpalić spawarę i dosztikować z 5cm?

    Moze wystarczy je ustawic? Albo po prostu kupic inne?

> [...]
    > łańcuchem. Oczywiście gdy mam wbity słuszny bieg wszystko jest cacy.
    > Pewnie muszę się przyzwyczaić do częstszego operancjowania dzwignią
    > zmiany biegów. No, ale wiem, że w tych motocyklach zmienia się co jakiś
    > czas napęd (łańcuch, zębatki). No i tu pytanie - czy jest z tym podobnie
    > jak np. z rozrządem w samochodzie, że po iluś tam kilometrach wymienia
    > sie rozrząd i basta, czy po prostu stwierdza się "organoleptycznie" że
    > łańcuch jest luźny i trzeba zmienić? Jeśli tak, to proszę mi wyjaśnić
    > kiedy łańcuch jest luźny a kiedy jest w porządku.

    Tak jak wyzej - zamulasz ;-) Naped sie wymienia jak sie zuzyje czyli:
    - brak mozliwosci mocniejszego naciagniecia lancuchu na wahaczu
    - lancuch przeskakuje na przedniej zebatce mimo naciagniecia
    - z lancucha zaczynaja znikac rolki

    Nie pamietam co to za motur masz, w jego instrukcji powinno byc napisane
    jak prawidlowo naciagnac lancuch i jak to powinno wygladac. Jak nie masz
    manuala to daj znac moze sie znajdzie.

    Tu masz przyklad zuzytej zebatki:
    <https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-a
    sh2/t31/457418_324762004272967_1720386176_o.jpg>

    Polecam tez zainwestowac w olejarke. Fajna sprawa.

    --
    Artur
    ZZR 1200