  • 91. Data: 2011-07-29 23:32:54
    Temat: Re: Laguna II - psujące się auto!?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-07-29 16:11, Karolek wrote:
    > Bo jemu sie wydaje, ze jak on jeszcze ze swoja nie mial wiekszego
    > problemu to znaczy, ze nikt nie ma, a jak ma to z winy
    > uzytkownika/mechanika :>

    Ależ ja miałem "wiekszy" problem z moją. Mam "najfajniejszy" model:
    2.2dci. Kto ma ten wie że to autko dla majsterkowiczów. Rzecz w tym że
    wiekszość awarii *elektrycznych* w tym i innych samochodach które miałem
    wynika z *partactwa*. Partactwo to jest czasem tak przeraźliwie głupie
    że zastanawiam się czy aby na pewno osoby pracujące w tych kilku
    warsztatach mają pojęcie co to jest uporządkowany ruch elektronów.
    Wsadzenie diody odwrotnie nie stanowi dla nich żadnej przeszkody. Za to
    opóźnienie o 0.5s przekaźnika odcięcia wtrysków jest nieosiągalne przy
    współczesnej wiedzy ludzkości. Zwarcie CANa to najlepsze lekarstwo na
    złodzieja, zamiana drutów do sondy lambda i emulatora to chleb powszedni
    (zamieniono mi 3x w Lanosie co warsztat to inaczej - w końcu sam
    znalazlem schematy i okazało się że ... kabel był nie ten z emulatora),
    ścisnięcie (nie skręcenie, o nie!) w palcach drutu to najbardziej
    zajebisty sposób gazoszczelnego łaczenia, itd...

    > injection fault, a serwis nie
    > potrafil naprawic

    Serwis jak serwis. Na szkoleniu nie było i dupa. Madry elektryk widząc
    paramtery silnika zdiagnozuje więcej niż "specjalista" z ASO. Ale im się
    nie chce. Moje ciśnienie na listwie zdiagnozowalem sam bo w 3
    warsztatach specjalizujących się "we francuskich" zaproponowano mi
    wymianę wtrysków, turbo i klapek kolektora bez szukania przyczyny ("bo
    to na pewno jedno z tych"). Może mam pecha.

    ... dlatego własnie mialem taką ochotę *napisać* oprogramowanie do
    Laguny II (i zapewne innych Renault i byc może niektórych Nissanów).
    Oprogramowanie które potrafiło by sensownie diagnozować przyczynę. Na
    razie mam jeszcze ochotę, ale brak Clipa i przede wszystkim brak chęci
    innych do pozyczenia Clipa spowoduje że nie uda się raczej takowego
    napisac. Reverse-engeneering w ciemno jest mocno upierdliwy.

    PS. Przykro mi że tak narzekam na elektryków ale tydzień temu znalazłem
    następny przykład partactwa które spowodowało że zaniemowiłem przez
    kilka minut. Muszę się gdzieś wyżalić i odreagować.

  • 92. Data: 2011-07-29 23:37:06
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 29/07/2011 21:43, Sebastian Biały wrote:

    > Ale co electical? Kable do czujnika położenia wału? Pizdryk w czytniku
    > kart? ESP prowadzi w drzewo po załączeniu wycieraczek na 3 bieg?

    Tak sadzilem, skoro fakty nie odpowiadaja twojej teorii, tym gorzej dla
    faktow.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 93. Data: 2011-07-29 23:39:09
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 29/07/2011 22:32, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > wiekszość awarii *elektrycznych* w tym i innych samochodach które miałem
    > wynika z *partactwa*. Partactwo to jest czasem tak przeraźliwie głupie

    Roczne na gwarancji i serwisowane u dealera tez psuja sie z powodu
    partactwa? Bo w statystykach maja rozne awarie duzo czesciej od innych
    marek.

    Cytujac pewna piosenke - "wez nie pierdol bejbe", szkoda klawiatury na
    kulturalna argumentacje, bo dociera do ciebie mniej faktow, niz do
    zelbetonowego kloca.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 94. Data: 2011-07-29 23:39:37
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 29/07/2011 22:00, Sebastian Biały wrote:

    > Czy możesz łaskawie pokazać jakiś szybki wywód podparty cytatami który
    > podtrzyma tą tezę?

    Trzy zrodla statystyk Tobie nie wystarcza? Mam poprosic corke, zeby
    narysowala to hieroglifami?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 95. Data: 2011-07-29 23:43:10
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-07-29 23:37, kamil wrote:
    > Tak sadzilem, skoro fakty nie odpowiadaja twojej teorii, tym gorzej dla
    > faktow.

    Moja teoria jest następująca: ilośc awarii *elektroniki* jest mniejsza
    ponieważ do wspólnego worka z *elektroniką* przecietny tumanista wkłada
    awarie *elektryczne* (np. przetarty przewód czujnika czy uwalony przycisk).

    Gdy mi ktoś powie: w LII pada elektryka - to powiem - racja. Ale gdy
    powie że pada elektronika - to się nie zgadzam. I doskonale sobie zdaje
    sprawę że to awaryjny samochód. Tylko proszę o odróżnianie *komputera*
    od *drutu*.

  • 96. Data: 2011-07-29 23:45:05
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-07-29 23:39, kamil wrote:
    > Trzy zrodla statystyk Tobie nie wystarcza? Mam poprosic corke, zeby
    > narysowala to hieroglifami?

    Proszę o poparcie tezy że "jestem jedynym na świecie ..." i w miarę
    możliwości bez niskopodłogowych złośliwości.

  • 97. Data: 2011-07-29 23:49:33
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 29/07/2011 22:43, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > powie że pada elektronika - to się nie zgadzam. I doskonale sobie zdaje
    > sprawę że to awaryjny samochód. Tylko proszę o odróżnianie *komputera*

    1. electrical to elektryka

    2. ASO serwisujace samochody na gwarancji to nie jest "przecietny
    tumanista".

    3. Jesli kabel przeciera sie w Lagunie 3 razy czesciej, niz w Passacie,
    to znaczy ze ktos cos w fabryce spieprzyl.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 98. Data: 2011-07-29 23:50:44
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 29/07/2011 22:45, Sebastian Biały wrote:

    > Proszę o poparcie tezy że "jestem jedynym na świecie ..." i w miarę
    > możliwości bez niskopodłogowych złośliwości.

    Twierdzisz, ze wszystkie twoje przygody sa spowodowane "fachowcami od
    skrecania drutow". Najwyrazniej caly swiat to tacy wlasnie fachowcy,
    skoro caly swiat na swoje Laguny narzeka, a firmy assistance zglaszaja
    wiecej awarii Lagun, niz innych marek.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 99. Data: 2011-07-29 23:54:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sebastian,

    Friday, July 29, 2011, 11:43:10 PM, you wrote:

> [...]
    > powie że pada elektronika - to się nie zgadzam. I doskonale sobie zdaje
    > sprawę że to awaryjny samochód. Tylko proszę o odróżnianie *komputera*

    Elektronika to nie tylko komputery. To również połączenia. Czyli
    druty.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 100. Data: 2011-07-29 23:56:34
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-07-29 23:49, kamil pisze:

    > 2. ASO serwisujace samochody na gwarancji to nie jest "przecietny
    > tumanista".

    Ale masz jakieśs wsparcie? ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak