  • Data: 2009-10-15 16:52:43
    Temat: Re: Ładowarki słoneczne
    Od: "Ciemny" <m...@a...na.stronie.www.lhs.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "P." <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hb6o1t$6d1$1@inews.gazeta.pl...

    > To ma być wyłącznie zasilane awaryjne, aby w razie czego doładować telefon
    > lub GPS. A tak przy okazji, w praktyce jak silne oświetlenie jest
    > potrzebne
    > żeby ładowarka wogóle działała? Ładuje cokolwiek podczas mgły,
    > zachmurzenia,
    > czyli częstych górskich warunków?

    Na Twoim miejscu zastanowiłbym się nad kupnem kilku pakietów akumulatorków
    jeśli sprzęt chodzi np. na ogniwach AA. Albo wykorzystaniu ogniw typu 18650
    z przetwornicą na właściwe napiecie. Jak masz dostęp do "zużytych"
    baterii od laptopów to można niskim nakładem kosztów takie ogniwa
    wykorzystać
    (najczęściej większość w pakiecie jest ok) i taki pakiet awaryjny
    sobie przygotować jako podładowywarkę na każdy teren.
    Koszt stosunkowo niewielki, sprawność chyba lepsza niż kieszonkowego ogniwka
    słonecznego.

    Pozdr. TC