  • 31. Data: 2011-07-29 16:17:48
    Temat: Re: Ładowarka z lidla
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    > Wiesz, to akurat zależy. Czasami warto puścić tak z 5fps, bo inaczej
    > by doby nie starczyło na obejrzenie zdjęć z wakacji.

    No tak. Ja miałem na myśli pokaz wybranych kilku najlepszych zdjęć
    ostatniego roku uczestników pleneru; a faktycznie, gdyby ktoś chciał
    zrzucać kartę z aktualnymi fotkami bratanka... :->

    Zresztą, dotyczy to też galerii WWW: osobiście prosiłem kol.
    Waldemarra, by porzucił 3/5 sekundowy pokaz swoich prac - ja już nie nadążam! :)

    [mr.]

  • 32. Data: 2011-07-29 17:53:36
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-29 18:03, Mariusz [mr.] pisze:
    > Moja pierwsza ładowarka (wciąż na chodzie) ładuje paluszki prądem 50 mA;
    > nie ma wyłączania, bo przeładowanie niczym nie grozi.

    Ładowanie zbyt małym prądem nie rozwiązuje problemów z nowoczesnymi
    akumulatorkami. Co było dobre dla NiCd (były w pełni odporne na stały
    prąd 0.05C), niekoniecznie sprawdza się w NiMH
    Byłoby świetnie mieć zestaw gniazd na wszystkie posiadane akumulatorki z
    prądem 50mA, zawsze w pełni naładowane pod ręką. Obawiam się, że po roku
    niewiele by z tego zostało.

    --
    pozdrawia Adam
    /największą krzywdę religiom robią wierzący/

  • 33. Data: 2011-07-29 18:42:02
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    > Ładowanie zbyt małym prądem nie rozwiązuje problemów z nowoczesnymi
    > akumulatorkami. Co było dobre dla NiCd (były w pełni odporne na stały
    > prąd 0.05C), niekoniecznie sprawdza się w NiMH

    Moje się nie skarżą. Dostają ładowanie -naście godzin i jest o'kay.

    Zacząłem liczyć, ile aku zutylizowałem od połowy lat 90. Hmm, jeśli
    nie mam jakiejś czarnej dziury w pamięci, to tak może z 8 sztuk. To się
    nazywa ekologia... :)

    [mr.]

  • 34. Data: 2011-07-30 09:00:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Jul 2011, "Arkadiusz P. Płanica" wrote:

    > I najprostsze rozwiązanie to adapter AA na D lub C
    > np taki (pierwszy z brzegu wynik z googla)
    >
    > http://sklep.avt.pl/p/pl/485499/adapter+baterii+r6r2
    0.html

    Nie, to NIE JEST rozwiązanie.
    Niestety właściwe rozwiązanie (czyli pojemnik na R14/R20 z emulatorem
    R6) w wersji gotowej nie występuje i pozostają samoróbki.

    > i masz tylko AA i AAA

    ...z pojemnością jednak jakby niższą od choćby tego:

    https://www.hurt.com.pl/?o=shpp&i=2986

    Porównaj sobie objętość R20 i R6, to się wyjaśni.

    > Problem pojawia sie przy 9V

    Pomijam :)

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2011-07-30 09:04:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Jul 2011, Mariusz [mr.] wrote:

    > "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No to ja przeciwnie - jeśli już aku w pilocie, to tylko te najdłużej
    > trzymające

    Jedno nie wyklucza drugiego - wadą "zużytych" akumulatorków wcale
    nie musi być duża upływność, może nią być spory opór wewnętrzny,
    dyskwalifikujący dla zastosowań z impulsowym poborem (lampy,
    fotoaparaty), a nie tak istotny dla urządzeń o umiarkowanym
    poborze.
    Pilot po prawdzie pobiera impulsowo, ale niekoniecznie tyle
    żeby napiecie na akumulatorach siadało ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2011-07-30 09:06:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Jul 2011, P.B. wrote:

    > Nie znam słynnej dyskusji, ale w mojej BC-700 po trzech latach coś
    > niedomagają styki wyłączników.

    U mnie też ta cecha się ujawniła, tyle że jeszcze w IC800.
    Dodatkowo zaczęły "wysiadać" poszczególne kanały.

    > Spróbuję je wymienić, a jak to nie pomoże to
    > oddam ją do utylizacji i kupię drugą taką samą.

    Jakby to rzec... mam BC-900 ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2011-07-30 09:10:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Jul 2011, Kosu wrote:

    > Z czystej ciekawości: od kiedy mamy do czynienia z "nowym BC-700"?

    Nie podejmuję się ustalenia które wersje firmware poprzednik określa
    mianem "nowe" (acz pamiętam że dyskusje o wadach właśnie w firmware
    były), niemniej ładowarka wyświetla wersję przy uruchomieniu.
    Pytanie powinno brzmieć nie "od kiedy" a "od której wersji".

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2011-07-30 09:20:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Jul 2011, Mariusz [mr.] wrote:

    > 1 amper w AA???

    Owszem, mi wychodzi ze tak gdzieś do 1/2.. 2/3 pojemności sprawne
    akumulatorki łykają aż miło :), nawet te 1,8A które daje BC-900
    Ale prawdą jest też, że unikam załadowania pod sufit taką
    metodą (na gotowaniu mi nie zalezy).
    Z rzeczy brakujących (mi!) w BC jest brak trybu ładowania
    dużym prądem gdzieś do 1,4V, takie "szybkie podładowanie
    wcale nie do pełna" (z opcją przejścia na normalne 0,5A).
    Czasem by się przydało.

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2011-07-30 10:31:10
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Sat, 30 Jul 2011 11:10:03 +0200, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    wrote(a):
> [...]
    > były), niemniej ładowarka wyświetla wersję przy uruchomieniu.
    > Pytanie powinno brzmieć nie "od kiedy" a "od której wersji".

    AFAIR poprawiona wersja to v36.

    B.

  • 40. Data: 2011-07-30 14:27:57
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

> [...]
    > dyskwalifikujący dla zastosowań z impulsowym poborem (lampy,
    > fotoaparaty), a nie tak istotny dla urządzeń o umiarkowanym

    Dokładnie, mam panasoniki sprzed 10 lat, siedzą w termometrze pół roku.
    A wyciśnie się z nich 100mA góra.

    --
    pozdrawia Adam
    /umiera się tylko raz/