  • 61. Data: 2011-08-09 08:53:22
    Temat: Re: Ładowarka z lidla
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-08-04 22:01, Mariusz [mr.] pisze:

    > No i kolejna piękna teoria (bo wcześniej była ta o ładowaniu przez
    > 40+ godzin).

    W tamtym odgałęzieniu pisałeś o ładowarce 50mAh. Jakoś prowokujesz takie
    wyliczenia...

    > Teorie ładne, ale jeszcze mi napisz, co robisz, kiedy fakty
    > przeczą teorii i teoria w ogóle nie sprawdza się w praktyce. Tym gorzej
    > dla faktów? :))

    Teoria która nie sprawdza się w praktyce to teoria fałszywa (błędna, nadmiernie
    uproszczona).
    Wtedy dociekam dalej, aż znajdę teorię wystarczająco dokładną... i to się sprawdza :)
    No chyba, że temat nie jest tego wart...

    > A fakty są takie, że jak trzeba, to i ta najstarsza ładowarka też
    > potrafi wszystko pięknie naładować, co potwierdza i woltomierz i aku w
    > użyciu (jedyna różnica, iż trwa to troszkę dłużej, ale w ogóle co to za
    > problem, gdy włącza się ładowanie na noc?).

    Zazdroszczę pamięci i/lub czasu :)

    > Tak jak w ogóle nie ma
    > potrzeby ładować przez 40+ godzin, bo dziś praktycznie nic nie zużywa
    > aku do zera - elektronika siada nierzadko już po spadku napięcia o kilka
    > dziesiątych wolta na aku.

    Dla NiMH przy około 0.9-1V/celę, a w bateriach to niekiedy nawet przy średnim
    1.1V/celę
    - dla bezpieczeństwa najsłabszego ogniwa w zestawie. Ogniwa niklowe mają bardzo
    płaską
    charakterystykę, trzymają napięcie prawie do końca.

  • 62. Data: 2011-08-09 09:00:43
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-08-04 22:01, Mariusz [mr.] pisze:

    > Nb.: Jestem praktykiem, nie elektrykiem (chociaż mam śrubokręt ;)
    > - nie mierzę ładowania kulombami i, jak się okazuje, mam dzięki temu
    > jeden więcej problem z głowy. :)

    Nie kulombami, tylko wielokrotnością prądu jednogodzinnego.
    Np. dla aku 2000mAh, prąd 1C to tyle co 2A, 0.1C to 200mA itd.
    W ten sposób opisuje się proces ładowania różnych ogniw w jednolity sposób.

  • 63. Data: 2011-08-09 14:26:37
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-08-05 23:26, Mariusz [mr.] pisze:

    > 3. W pewnym momencie nie miałem czasu dłużej czekać i wyłączyłem
    > ładowanie - okazało się, że aku 9V nabiła do 10V i jeszcze nie miała
    > zamiaru przestać - nie działała kontrola dV? (jedyny plus, że aku się
    > prawie nie nagrzał).

    Skąd wniosek że wystąpił dV? Skąd w ogóle wniosek, że przeładował?

  • 64. Data: 2011-08-11 01:05:23
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Jul 28, 3:08 pm, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    > Siur.
    > Masz go jeszcze?

    Nie wyglada na takiego, zeby go mial.

    -------
    Ziggy Photo - American Professional Photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/