  • 41. Data: 2011-07-30 16:24:48
    Temat: Re: Ładowarka z lidla
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    On 28 Lip, 17:19, <MW> wrote:
    > A dokładnie taka:http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/lidl_pl/hs.xsl/
    index_20486.htm
    > Warto, nie warto? Ktoś ma/miał i może się wypowiedzieć? Mam cztery komplety
    > eneloopów i ładuję je zwykłą i badziewną ładowarką - z opisu wynika, że ta
    > lidlowska będzie lepsza, ale być może to zwykły bełkot marketingowy.
    > Podpowiedzcie proszę.

    Ja do wątku dodam tylko że posiadam dwa takie eksperymenty jak z tego
    linku:
    http://allegro.pl/procesorowa-ladowarka-mw9168gs-uni
    wersalna-wawa-i1737499736.html
    Strasznie grzeją akumulatorki a przekonałem się o tym dopiero po
    zainwestowaniu w BC-700 i ładowaniu niskimi napięciami.
    Mam takie pytanie potrzebuję drugiej sensownej ładowarki ale tylko
    wyłącznie do ładowania eneloopów, więc chciałem coś prostego bez
    bajerów typu regeneracja czy test. Czy ktoś ma oraz używa BC-250,
    prosiłby o rzeczowe opinie.

    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 42. Data: 2011-08-02 14:06:32
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-07-29 18:03, Mariusz [mr.] pisze:

    > Moja pierwsza ładowarka (wciąż na chodzie) ładuje paluszki prądem 50 mA; nie ma
    wyłączania, bo przeładowanie niczym nie grozi. Ktoś już tu na grupie analizował
    wzrost tempa życia naszych czasów robiąc analizę porównawczą mocy czajników
    elektrycznych - z bodajże 800 do 3000 wat. No to ja teraz przebijam - wzrost
    natężenia prądu ładowania aku z 50 do 1000 mA i końca nie widać... :))

    Producenci akumulatorków AA zwykle dopuszczają ładowanie prądem 1C czyli rzędu 2A.
    Akumulatory modelarskie ładuje się często prądem 2-4C!
    Ładowanie 50mA było dobre dla NiCd. W NiMH po pierwsze, nie pozwala wyznaczyć
    momentu końca ładowania (delta peak trudny do wykrycia) a znaczne przeładowanie
    owszem grozi zniszczeniem ogniwa wodorkowego. Nawet przy dość małym prądzie.

    Poza tym, świetny pomysł ładować aku 2000mAh prądem 50mA przez ponad 40 godzin :)

  • 43. Data: 2011-08-02 14:07:42
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-07-29 20:42, Mariusz [mr.] pisze:

    > Moje się nie skarżą. Dostają ładowanie -naście godzin i jest o'kay.

    Znaczy celowo nie doładowujesz?

  • 44. Data: 2011-08-02 14:14:24
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-07-28 17:19, MW pisze:
> [...]
    będzie lepsza, ale być może to zwykły bełkot marketingowy. Podpowiedzcie proszę.

    Ja dla AA kupiłem sobie taniznę: https://www.hurt.com.pl/?o=shpp&i=5030
    Można dowolnie mieszać ogniwa - ma niezależne 4 kanały.
    Rok czasu intensywne uzywane eneloopy zyją i mają pojemność.

  • 45. Data: 2011-08-02 23:45:37
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

> [...]
    > Można dowolnie mieszać ogniwa - ma niezależne 4 kanały.
    > Rok czasu intensywne uzywane eneloopy zyją i mają pojemność.

    Mam taką sama ładowarkę. Potrzebna do ładowania akumulatorów od myszy
    (Enelop i jeszcze jakieś, które stosuję na zmianę).

    --
    animka

  • 46. Data: 2011-08-02 23:47:43
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> wrote:

    > Znaczy celowo nie doładowujesz?

    Ze słów "moja pierwsza ładowarka" łatwo wyciągnąć wniosek, że była
    też druga, trzecia...; co zresztą zostało wyrażone nie za górami, za
    lasami, ale explicite w tym wątku.

    [mr.]

  • 47. Data: 2011-08-04 08:18:46
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-08-03 01:47, Mariusz [mr.] pisze:

    > Ze słów "moja pierwsza ładowarka" łatwo wyciągnąć wniosek, że była
    > też druga, trzecia...; co zresztą zostało wyrażone nie za górami, za
    > lasami, ale explicite w tym wątku.

    Skoro na zdanie o ładowaniu 0.05C które sprawdza się w NiMH odpowiadasz
    bezpośrenio "moje się nie skarżą", to jasno wynika że twoje NiMH nie skarżą
    się na prąd 0.05C przez kilkanaśie h.

    Jeśli jest inaczej to sorry, ale najwyraźniej zawaliłeś jasność wypowiedzi.

  • 48. Data: 2011-08-04 08:20:08
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Skoro na zdanie o ładowaniu 0.05C które sprawdza się w NiMH
    Popr: Skoro na zdanie o ładowaniu 0.05C które *nie* sprawdza się w NiMH

  • 49. Data: 2011-08-04 20:01:13
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    > Skoro na zdanie o ładowaniu 0.05C które sprawdza się w NiMH
    > odpowiadasz bezpośrenio "moje się nie skarżą", to jasno wynika że
    > twoje NiMH nie skarżą się na prąd 0.05C przez kilkanaśie h.

    No i kolejna piękna teoria (bo wcześniej była ta o ładowaniu przez
    40+ godzin). Teorie ładne, ale jeszcze mi napisz, co robisz, kiedy fakty
    przeczą teorii i teoria w ogóle nie sprawdza się w praktyce. Tym gorzej
    dla faktów? :))

    A fakty są takie, że jak trzeba, to i ta najstarsza ładowarka też
    potrafi wszystko pięknie naładować, co potwierdza i woltomierz i aku w
    użyciu (jedyna różnica, iż trwa to troszkę dłużej, ale w ogóle co to za
    problem, gdy włącza się ładowanie na noc?). Tak jak w ogóle nie ma
    potrzeby ładować przez 40+ godzin, bo dziś praktycznie nic nie zużywa
    aku do zera - elektronika siada nierzadko już po spadku napięcia o kilka
    dziesiątych wolta na aku.

    Nb.: Jestem praktykiem, nie elektrykiem (chociaż mam śrubokręt ;)
    - nie mierzę ładowania kulombami i, jak się okazuje, mam dzięki temu
    jeden więcej problem z głowy. :)

    Mariusz [mr.]

  • 50. Data: 2011-08-04 21:09:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Aug 2011, Mariusz [mr.] wrote:

> [...]
    [...]
> [...]
    > użyciu (jedyna różnica, iż trwa to troszkę dłużej, ale w ogóle co to za
    > problem, gdy włącza się ładowanie na noc?).

    Teza: za długo śpisz.
    Kilkanaście godzin to raczej objaw zdrowy nie jest :|

    Żeby nie było: takoż preferuję nieprzesadzanie z prądami ładowania.
    Czepiam się w sprawie formalnej ;)

    pzdr, Gotfryd