  • 21. Data: 2011-07-28 19:23:54
    Temat: Re: Ładowarka z lidla
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    > Siur.
    > Masz go jeszcze?

    Dość dawno straciłem z nimi kontakt wzrokowy, ale powino być do
    odkopania w którymś miejscu. :) Nawet w góry kiedyś z tym chodziłem
    - do zdjęć w jaskiniach. :))

    BTW: Flesz był nawet dość elegancki, ale już BP na maksa chamski:
    gładki plastik, brzękliwe styki, cienki pasek pewnie jeszcze ze skóry.

    [mr.]

  • 22. Data: 2011-07-28 19:43:14
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-07-28 19:23:54 +0000, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> said:

    > BTW: Flesz był nawet dość elegancki, ale już BP na maksa chamski:
    > gładki plastik, brzękliwe styki, cienki pasek pewnie jeszcze ze skóry.

    Akurat jaki ten Fil był, nie musisz mi tłumaczyć.

    Zadałem pytanie czy go masz w kontekście R-20.
    Więc postawię to pytanie jaśniej.
    Uważasz, że warto kupować uniwersalną ładowarkę do aku z powodu lampy
    Fil, której się nie ma? Pokaż mi ile urządzeń w chwili obecnej pracuje
    na ogniwa większe niż R-6 (AA), jakieś radyjko, latarka i co jeszcze?
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2011-07-28 20:10:22
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

> [...]
    > Fil, której się nie ma? Pokaż mi ile urządzeń w chwili obecnej pracuje
    > na ogniwa większe niż R-6 (AA), jakieś radyjko, latarka i co jeszcze?

    A to o to chodziło? A ja głupi myślałem, że sentyment jaki...

    R-20? A proszę bardzo - mam choćby fajną przenośną lampę 25xLED na
    3xD, z których potrafi świecić przez ok. 10 godzin. Teoretycznie mógłbym
    je pozastępować jakimiś adapterami (po zwielokrotnieniu kompletów), ale
    mam tego "pecha", że już jestem obkupiony kilogramem aku we wszystkich
    rozmiarach. Dlatego podłączam się do postawionego pytania o ładowarkę z
    Lidlosa.

    Póki co, brak wypowiedzi użytkowników na jej temat może świadczyć,
    że albo jest "spoko" i bez fajerwerków robi to co trzeba, albo chociaż
    nie psuje się w spektakularny sposób, to jest tak nieżyciowa, że szybko
    wędruje do kąta i idzie w zapomnienie (zatem pytam, zanim kupię czwartą,
    bo trzy ładowarki już mam).

    [mr.]

  • 24. Data: 2011-07-28 23:18:17
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Mariusz [mr.] wrote in <news:j0s31u$b2u$1@news.task.gda.pl>
    > W słynnej dyskusji (bodajże na elektroda.pl, pamięta ktoś linka?)
    > wielokrotnie wykazano wysoką zawodność sprzętu bc-x00 - niszczenie aku,
    > groźba pożaru, niesprawności i pad ładowarek.

    Ale problem dotyczyl raczej tylko ladowarek ze starym firmware. Nowe BC-700
    maja uaktualnione oprogramowanie i zjawisko nie powinno wystepowac.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 25. Data: 2011-07-28 23:19:39
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    <MW> wrote in message news:4e317e4a$0$3511$65785112@news.neostrada.pl...
    >A dokładnie taka:
    > http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/lidl_pl/hs.xsl/index
    _20486.htm
    > Warto, nie warto? Ktoś ma/miał i może się wypowiedzieć? Mam cztery
    > komplety eneloopów i ładuję je zwykłą i badziewną ładowarką - z opisu
    > wynika, że ta lidlowska będzie lepsza, ale być może to zwykły bełkot
    > marketingowy.

    1 amper w AA??? To ja już nie mam więcej pytań.
    http://news.elektroda.pl/ladowarka-z-lidla-t461944,s
    tart,15.html

    [mr.]

  • 26. Data: 2011-07-29 00:54:49
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Wykopałem jeszcze instrukcję do niej, która tylko powtarza powyższe:

    Prądy ładowania:
    - 6 x 1000 mA (typ AA);
    - 2 x 70 mA (typ blokowy 9 V).

    No po prostu morderstwo... (oficjalnie zakazują zresztą używania w
    temp. pow. 25 stopni, ryzyko pożaru, suuuper...). Gdyby to nie była
    ładowarka procesorowa, to do 9V możnaby chociaż doczepić wiatraczek,
    żeby złagodzić reżim aż tak szybkiego ładowania. :)

    Byłby ktoś w stanie nakreślić wizję jak może zareagować ładowarka
    procesorowa na powyższy wynalazek? Wykrywa zerowe napięcie na gnieździe 9V i:
    - ogłasza uszkodzenie aku?
    - czy może jednak ładuje wiatrak aż miło?

    To może jakoś ją oszukać, np. akumulatorkiem, że ma jednak jakieś
    napięcie na 9V; ew. widzicie jakieś inne sposoby pobrania stałego napięcia
    8-12V dla wiatraka? (bez użycia dodatkowych zasilaczy, bo to już byłaby
    lekka przesada... :)

    http://www.kompernass.com/pages/_pdfs/b0bd71c9fbebaf
    f3a071641d88c2cf13.pdf

    Sorry za NTG, ale to nie ja założyłem wątek! ;-)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 27. Data: 2011-07-29 07:42:13
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-07-29 01:18, astro wrote:
    > Ale problem dotyczyl raczej tylko ladowarek ze starym firmware. Nowe BC-700
    > maja uaktualnione oprogramowanie i zjawisko nie powinno wystepowac.

    Z czystej ciekawości: od kiedy mamy do czynienia z "nowym BC-700"?

    pozdrawiam,
    PK

  • 28. Data: 2011-07-29 09:14:07
    Od: Marek <g...@w...pl>

    W dniu 2011-07-29 01:19, Mariusz [mr.] pisze:

    _20486.htm

    > 1 amper w AA??? To ja już nie mam więcej pytań.
    > http://news.elektroda.pl/ladowarka-z-lidla-t461944,s
    tart,15.html

    > [mr.]

    Witam,

    używam ładowarki z Lidla od 2 lat. Wg mnie spisuje się bardzo dobrze.
    Ładuję nią akumulatorki Mi-MH AA powyżej 2000 mAh, akumulatorki AAA ok
    800 mAh, C 4 Ah, jakieś 9 V i NiCd 900 mAh. Dla każdego akumulatorka
    wyznacza koniec ładowania. Nie zdarzyło mi się, żeby zagotowała aku.
    Nie spowodowała pożaru. Dla mnie ważne jest, że można jednocześnie
    ładować komplet 6xAA. Z tego co pamiętam, jeśli ładuje aku 9 V, to nie
    ładuje tych 1,2 V.
    A że ładuje AA prądem 1000 mA - co w tym groźnego? Większość z nich ma
    pojemność powyżej 2000 mAh, więc to jest ładowanie prądem rzędu 0,5 C,
    a taki prąd nie jest szkodliwy dla akumulatorków.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 29. Data: 2011-07-29 16:03:47
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Marek" <g...@w...pl> wrote:

    [...]
> [...]

    > pojemność powyżej 2000 mAh, więc to jest ładowanie prądem rzędu 0,5 C,
    > a taki prąd nie jest szkodliwy dla akumulatorków.

    A instrukcja wciąż powtarza o groźbie oparzenia akumulatorkami,
    wybuchu aku, itp... ;-)

    Moja pierwsza ładowarka (wciąż na chodzie) ładuje paluszki prądem 50
    mA; nie ma wyłączania, bo przeładowanie niczym nie grozi. Ktoś już tu na
    grupie analizował wzrost tempa życia naszych czasów robiąc analizę
    porównawczą mocy czajników elektrycznych - z bodajże 800 do 3000 wat. No
    to ja teraz przebijam - wzrost natężenia prądu ładowania aku z 50 do
    1000 mA i końca nie widać... :))

    A wracając do tematu grupy widać to też po tempie przewijania
    slajdów: kiedy ja, nie chcąc nadużywać kompromisu, nieśmiało proponuję,
    żeby okres ustawić chociaż na 15 sekund (cudze zdjęcia wymagają ode mnie
    więcej uwagi na ich "odczytanie"), to zawsze już słyszę: eeee, 5 sekund!
    Trzy sekundy! Pokolenie dzieci pokolenia MTV... ;-)

    Mariusz [mr.]

  • 30. Data: 2011-07-29 16:04:12
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-07-29 16:03:47 +0000, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> said:

> [...]
    > więcej uwagi na ich "odczytanie"), to zawsze już słyszę: eeee, 5
    > sekund! Trzy sekundy! Pokolenie dzieci pokolenia MTV... ;-)

    Wiesz, to akurat zależy. Czasami warto puścić tak z 5fps, bo inaczej by
    doby nie starczyło na obejrzenie zdjęć z wakacji.
    :)