  • Data: 2011-07-29 16:03:47
    Temat: Re: Ładowarka z lidla
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Marek" <g...@w...pl> wrote:

    [...]
> [...]
    tart,15.html

    [...]
    > A że ładuje AA prądem 1000 mA - co w tym groźnego? Większość z nich ma
    > pojemność powyżej 2000 mAh, więc to jest ładowanie prądem rzędu 0,5 C,
    > a taki prąd nie jest szkodliwy dla akumulatorków.

    A instrukcja wciąż powtarza o groźbie oparzenia akumulatorkami,
    wybuchu aku, itp... ;-)

    Moja pierwsza ładowarka (wciąż na chodzie) ładuje paluszki prądem 50
    mA; nie ma wyłączania, bo przeładowanie niczym nie grozi. Ktoś już tu na
    grupie analizował wzrost tempa życia naszych czasów robiąc analizę
    porównawczą mocy czajników elektrycznych - z bodajże 800 do 3000 wat. No
    to ja teraz przebijam - wzrost natężenia prądu ładowania aku z 50 do
    1000 mA i końca nie widać... :))

    A wracając do tematu grupy widać to też po tempie przewijania
    slajdów: kiedy ja, nie chcąc nadużywać kompromisu, nieśmiało proponuję,
    żeby okres ustawić chociaż na 15 sekund (cudze zdjęcia wymagają ode mnie
    więcej uwagi na ich "odczytanie"), to zawsze już słyszę: eeee, 5 sekund!
    Trzy sekundy! Pokolenie dzieci pokolenia MTV... ;-)

    Mariusz [mr.]