  • Data: 2012-09-03 20:30:43
    Temat: Re: Ładowarka NiMH - co wybrać
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-09-03 13:06, Konop pisze:
    > Nie spotkałem złych opinii o psuciu się MH-C9000

    W mojej padł jeden kanał, na szczęście na gwarancji jeszcze (naprawiona,
    od tego czasu pracuje ok ponad rok). Upierdliwością - ale chyba
    wszystkich, jest nieochota do ładowania padających akumulatorów (tych,
    które na wstępnym teście nie ściągają napięcia do jakiegoś tam progu,
    gdzieś około 1,7V). Takie akumulatorki po potraktowaniu źródłem prądowym
    ~pół ampera przez minutkę mają już ochotę do ładowania i nie raz
    trzymają ładunek 1Ah albo lepiej, a więc nadają się do różnych zadań o
    niewielkim obciążeniu.

    Natomiast sam proces ładowania jest jak najbardziej ok.

    Interfejs jest zrobiony z typowo chińską finezją - powolne, podwójnie
    przewijalne zestawy parametrów - żeby się czegoś dowiedzieć z
    wyświetlacza trzeba czekać, czekać, czekać... Brakuje też bardzo
    przydatnego trybu: rozładuj i naładuj z zapamiętaniem wartości ładunku -
    do wychwytywania padających ogniw z zestawu. Oczywiście można najpierw
    rozładować, a później naładować, ale w międzyczasie trzeba to obsłużyć
    (więc przez noc ''samo'' się nie zrobi, przy czym należy albo wyjąć i
    wsadzić każde ogniwo, albo wyłączyć na chwilę ładowarkę z sieci).

    Chętnie popełniłbym taką ładowarkę z własnym programem, ale to nie takie
    se proste do końca ze względu na małe tolerancje napięć i prądów. Chyba,
    że dałoby się dogadać po standardowej szynie z jakimś specjalizowanym
    sterownikiem. Może ktoś coś takiego próbował?

    --
    pozdrawia Adam
    /skomplikowani ludzie mają proste rozwiązania, prostacy wszystko komplikują/