  • Data: 2012-09-07 22:44:31
    Temat: Re: Ładowarka NiMH - co wybrać
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dziękuję wszystkim za odpowiedź. W sumie wszystkie moje poprzednie
    spostrzeżenia się potwierdziły, dalej uważam, że MH-C9000 jest
    najlepsza, ale kupiłem BC-700 ;). Dlaczego? Wielu z Was jest z niej
    zadowolonych i w moim przypadku chyba nie warto płacić dwa razy tyle za
    lepszą ładowarkę. Różnicę (85zł) mogę przeznaczyć na akumulatorki do
    niemal wszystkich urządzeń w domu :). Raz jeszcze wszystkim dziękuję.

    Pozdrawiam
    Konop

    W dniu 2012-09-03 13:06, Konop pisze:
    > Witam!
    >
    > Stoję przed wyborem ładowarki akumulatorów NiMH w rozmiarze AA oraz AAA.
    Generalnie, pod uwagę biorę 3 możliwości:
    > - BC-700
    > - BC-1000 (następca BC-900)
    > - MH-C9000
    >
    > Czytałem o nich trochę opinii, tu na grupie i na elektrodzie. Generalnie, obraz mam
    taki:
    > 1) Jakość
    > MH-C9000 jest wykonana o wiele lepiej niż produkty z serii BC. Te drugie nie są
    złe, jednak mają swoje mankamenty - problemy z przyciskami, stykiem, wyświetlaczem
    > 2) Niezawdoność
    > Nie spotkałem złych opinii o psuciu się MH-C9000, natomiast produkty BC czasem się
    psuły. Niektóre (głównie BC-900) detonowały akumulatory :)
    > 3) Ładowanie
    > Ponoć w MH-C9000 akumulatory są chłodniejsze w trakcie całego procesu ładowania niż
    w produtkach z serii BC.

    > Jest jeszcze kwestia prądów. Czy te 700mA, które oferuje BC-700 to nie za mało? Czy
    ładowarka prawidłowo wykrywa koniec ładowania dużych akumulatorów (ponad 2100mAh)?
    Nie mówię, że chciałbym katować aku prądami 2A, ale oscylowałbym raczej w przedziale
    C/3..C/2. Czy to dobry wybór? Kiedyś na grupie tłumaczyliście mi, że w przypadku
    ładowania pojedynczego ogniwa nie ma problemu ze zbyt małym prądem. Natomiast dalej
    spotykam się z opiniami, że czasem mogą być z tym problemy.

    > Interesuje mnie Wasze zdanie na temat powyższych uwag. Jeśli faktycznie jakościowo
    MH-C9000 jest niedoścignione, a do tego jest szansa na dłuższą i bezawaryjną pracę,
    mogę wydać więcej - to w końcu zakup jednorazowy. Natomiast, jeśli mam nie poczuć
    różnicy, to po co przepłacać? BC-700 to koszt rzędu 90zł, MH-C9000 - 175zł, czyli
    prawie 2x więcej! Lecz jeśli 2x tańsza ma się zepsuć 2x szybciej, to wolę kupić
    droższy produkt ;).

    > Podzielcie się proszę opiniami na temat tych ładowarek i pomóżcie mi w wyborze.
    >
    > Pozdrawiam
    > Konop

    Konop