  • 51. Data: 2015-10-09 23:28:14
    Temat: Re: Jaką kupić ładowarkę do AA(+A
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-10-09 o 22:20, (c)RaSz pisze:
    > -- koniec cytatu. Maszyna że aż ślinka leci, ale *chyba* nie ma w jej
    > wyposażeniu "stelaża" na ogniwa? Wygląda na to, że ładuje się za jej pomocą
    > tylko takie, do których można się podpiąć kabelkiem, wtykanym w gniazdo
    > ładowarki. Czy dobrze rozumiem, nie ma tam "celek" (czy jak to nazwać)?
    >
    > I taką samą wątpliwość mam wobec tej, opisanej w poprzednim moim poście (link w
    > u góry, w liniach 4-5).
    >
    > Jeśli tak, to kicha! Może ktoś rozwiać wątpliwości?
    Nie ma tam "koszyka" na baterie.
    To zasadniczo ładowarka do pakietów typowo modelarskich, aczkolwiek ma
    duże możliwości.
    Tam jest gniazdo balancera. Można dokupić takie ustrojstwo, do którego
    podłączasz poszczególne ogniwa, bądź zmontować kabelek do właśnie
    balancera i zasilania.
    Taki koszyk do AAA i AA trzeba sobie zmontować samemu lub może są
    gotowe? Nie wiem.

  • 52. Data: 2015-10-10 10:49:38
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Mam lodówkę z termometrem. Taką zwykłą domową.
    Rozwiązanie genialne; taka naklejka co wyświetla OK.
    Też kiedyś interesowało mnie jaka jest temperatura w lodówce, teraz mam
    spokój :)

    --
    Desoft

  • 53. Data: 2015-10-11 10:58:33
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2015-10-02 o 23:58, Krzysztof Gajdemski pisze:

> [...]
    > no longer be suitable for use. Maha recommends that batteries triggering
    > a "HIGH" error be disposed for safety reasons, as charging damaged
    > batteries may result in overheating or explosions.However, if you feel
    > the HIGH error is due to a false detection, try charging the battery
    > first in another charger, or drain the battery first using the DISCHARGE
    > mode on the MH-C9000. This is recommended only for advanced users.
    > #v-
    >
    > Jeśli więc ktoś uważa się za advanced usera, może wykonać reanimację. :)

    Właśnie jeden akumulatorek pokazałmi HIGH, użyłem funkcji BREAK-IN,
    podałem pojemność 700mAh (AAA). Ładowarka zaczęła ładowanie prądem 68mA,
    po 2 godzinach (tak sobie poczekałem) włączyłem sytandardowe ładowanie
    normalnym prądem - zobaczymy co wyjdzie, ale na razie napięcie jest już
    OK i ładuje normalnie.

    Pozdrawiam

    DD

  • 54. Data: 2015-10-12 08:35:10
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 10.10.2015 o 10:49, Desoft pisze:

    > Mam lodówkę z termometrem. Taką zwykłą domową.
    > Rozwiązanie genialne; taka naklejka co wyświetla OK.
    > Też kiedyś interesowało mnie jaka jest temperatura w lodówce, teraz mam
    > spokój :)

    Ja też mam, ale z normalnym cyfrowym wyświetlaczem, pokazuje temperaturę
    i można przyciskami ustawić (+-) w pewnym zakresie jaką się chce.
    Lodówka ma ok 18 lat.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 55. Data: 2015-10-12 16:40:23
    Temat: Re: Ładowarka BC900, BC700, IC8800
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    "J.F."
    > Dalej ustawienie pradu trzeba zrobic dosc szybko.
    > A tu naciskasz przycisk a prad sie nie zmienia.

    Do tego należy dodać wadę, że jak chcemy coś pomanipulować przy jednej celi
    i się zagapimy to nagle się okazuje, że rozwaliliśmy-zresetowaliśmy trwające
    od kilku godzin procesy z pozostałych 3 cel. Nie podoba mi się ten czas
    auto-wyjścia z trybu.
    Wolałbym klik-wejście w tryb, i tryb trwa wieczność, kolejny klik-wychodzimy
    z trybu ustawień dla danej celi.
    Przykładowo jedna cela jest już naładowana i chcemy jej ponownie dać
    ładowanie (bo są wątpliwości, patrząc po wskazaniu ile władował w ogniwo),
    "zaznaczamy" tą cele przyciskiem, wyświetlacz dla niej miga i szukamy trybu,
    który chcemy zapuścić. Chwila niekontaktującego przycisku lub chwilowe
    zagapienie, czas ma wybór minął, cela przestała migać i zmiana trybu
    przełącza się na operowanie równoległe 4-celami. Widzimy to już po fakcie,
    że zamiast jedną celą nagle manipulujemy równolegle trybem wszystkich 4 cel.
    I wszystkie statystyki idą się rypać, bo sobie wykasowaliśmy 3 pozostałe
    cele. Naliczanie mAh przy wróceniu do dalszego ładowania leci znów od zera.

    Używam poprzednika BC900, o oznaczeniu IC8800.
    Zastanawia mnie czy w sofcie coś zostało zasadniczo zmienione i po co ta
    zmiana oznaczeń skoro wizualnie kropka w kropkę to taka sama ładowarka.

    IC8800 zgłasza mi się po włączeniu na 4 celi z numerem "29"
    BC900 zgłasza mi się na 1 celi "17", na 2 celi "16" na 4 celi "33"
    Wyłączona i włączona ponownie BC900, nowy wynik: 15 15 33, a za chwilę w
    kolejnym włączeniu 15 14 33, a potem jeszcze inny 14 14 33
    Nie wiem co to są te dwie pierwsze zmienne w BC900 i co pokazują skoro
    losowo w zależności od włączenia wskazują inne wartości.
    Stara IC8800 zgłasza się tylko zawsze z jednym polem "29" na czwartej celi.

    Zapewne to "33" to wersja softu, pewnie tylko lecą kolejne coraz wyższe
    numery (29 dla IC8800, 33 dla BC900), a nic znaczącego się tam nie poprawia
    (?).
    W IC8800 zauważyłem, że ma problem nieraz z prawidłowym wykryciem końca.
    Ładuję zawsze na najmniejszym 200mA, i tak akumulator 2500mAh, który był już
    rozładowany potrafi czasem wyłączyć ładowanie (stwierdzi, że już Full) przy
    600mAh władowanych do niego.
    Co ciekawe jak się go ręcznie popchnie aby od nowa kontynuował ładowanie
    tego niby naładowanego już ogniwa to przebiega ona już bez jęku i właduje w
    niego w drugiej ręcznie wyzwolone turze 1400-2000mAh w zależności od sztuki
    akumuatora. A jeszcze inne jakieś niemarkowe Ni-MH 2500mAh porafi nieraz
    przeciągnąć i wyłączy je dopiero gdy wepchnie w nie 3500mAh.
    Eneloopy R6 AA typowo wpycha w nie 1800-2000mAh i koniec ładowania.
    Nie wiem czy program liczy realną energię jaką będzie można z niego potem
    wyciągnąć?
    Bo przecież aku nie ma 100% sprawności i trzeba w niego władować te naście
    procent więcej niż jego teoretyczna pojemność, a ten już wg wskazań często
    kończy ładowanie na 1800mAh a to minimalna katalogowowa pojemność.
    Zbyt przedwczesne wykrycie końca ładowania może ma związek z tym, że jakieś
    zakłócenia od sieci zasilającej i jakaś przypadkowa szpilka zakłóca proces
    wykrycia dV i dostajemy błędny komunikat, że naładowany?
    Do IC8800 był normalny zasilacz, dedykowany na nasze polskie gniazdka.
    Do BC900 dodają zasilacz, który ma dopinaną przejściówkę na zatrzask.
    Spotkałem u jednego człowieka gdzie ten zasilacz miał "fabrycznie" dopiętą
    angielską przejściówkę i do tej przejściówki była druga, kolejna, która
    dopiero wyprowadzała ją na polskie gniazdka - taki zasilacz już wręcz
    wypadał z gniazdka, bo na tak długim ramieniu przejściówek wisiał.
    Czyżby jakiś handlujący na allegro nabył ładowarki oferowane na rynek
    angielski i dorzucał kolejną "polską" przejściówkę, bo tej głównej na
    zatrzask nie posiadał w wersji polskiej?

  • 56. Data: 2015-10-12 16:48:59
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    "yabba"
    > I jeszcze jest everActive NC-3000, wyglądająca bardzo podobnie do C9000.

    Gdyby obie miały tryb ładowania 80mA (szukam takiego dla eneloopów AAA
    800mA, które obecnie katuję na 200mA i zapewne mniej energii zgromadzą w
    ładowaniu realnie wychodzi 3h5 niż ładowanie w czasie 10-12h) to możemy
    pogadać o zmianie. Nie biorę udziału w wyścigach czasów.
    Póki co dla mnie to zbajerowana BC900, które to bajery nie wpływają na
    jakość ładowania.

  • 57. Data: 2015-10-12 17:39:53
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2015-10-12 o 16:40, jedrek pisze:
> [...]
    > trybem wszystkich 4 cel. I wszystkie statystyki idą się rypać, bo sobie
    > wykasowaliśmy 3 pozostałe cele. Naliczanie mAh przy wróceniu do dalszego

    I Ty nazywasz C9000 zbajerowaną BC900? Przecież ona ma wlaśnie to, o co
    Ci chodzi, czyli dobrze przemyślany interfejs użytkownika. A przy okazji
    parę dodatków. I jeszcze załatwia to wszystko czterema klawiszami.
    Wydaje mi się, że tryb ładowania niewielkim prądem chyba też jest, ale
    zajrzenie do instrukcji wymagałoby ode mnie zbyt wiele.

    Pozdrawiam

    DD

  • 58. Data: 2015-10-12 20:23:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jedrek" napisał w wiadomości grup
    .astraweb.com...
> [...]
    >AAA 800mA, które obecnie katuję na 200mA i zapewne mniej energii
    >zgromadzą w ładowaniu realnie wychodzi 3h5 niż ładowanie w czasie

    Ja mam pewne watpliwosci, czy przy 80mA mozna wykryc koniec ladowania.
    A 200mA to jednak prad 4h - nie powinno byc problemow.
    (I nie ma w praktyce)

    J.

  • 59. Data: 2015-10-12 21:44:35
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jedrek" napisał w
    b.com ...
    :
    : Gdyby obie miały tryb ładowania 80mA (...)
    : to możemy
    : pogadać o zmianie. Nie biorę udziału w wyścigach czasów.
    :
    :

    Bobrując po Allegro widziałem całkiem sporo ładowarek z ustawialnym amperażem
    ład./rozładowania, i ładowanie miały już od 100mA. No ale inne miały mniejsze
    zakresy regulacji. Natomiast jeśli Ci szybkość nie jest potrzebna, to może
    wystarczy Ci "wolnoładowarka"? Taka, co to szarżuje przez 12 h, prądem 0,1 C?
    To znaczy: w przybliżeniu takim, bo te starsze typy nie miały żadnej regulacji.
    No może wybór pomiędzy dwoma reżimami ładowania, czasami! Mam takich kilka,
    a w nich zero "inteligencji" z rozwiązań dzisiejszych...

    --

    Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
    pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak

  • 60. Data: 2015-10-12 22:29:17
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    12 października 2015 16:40 Użytkownik "jedrek" napisał w
    b.com ...
    : >
    : > (...)
    :
[...]

    No wiesz, wizualnie to oceniasz tylko obudowę, prawda? A wewnątrz mogli zaszyć
    mnóstwo nowych funkcyj (nota bene: nie zawsze niezbędnych)...

    :
    :
[...]

    No ale detekcja "minus delta V" *może* być skuteczniejsza, przy wyższych
    prądach...

    :
    :
    : Bo przecież aku nie ma 100% sprawności i trzeba w niego władować te naście
    : procent więcej niż jego teoretyczna pojemność,
    :

    A ja się tak zastanawiam nad starzeniem się ogniw. Bo utrata pojemności - to
    wiadomo. No i na to *nieco* pomaga "świeżenie", o którym była już mowa. Ale ono
    przecież w najmniejszym stopniu nie pomoże na inną dolegliwość zużywających się
    aku: na rosnącą ich "upływność". Wszak zachodzą wewnątrz ogniwa różnorakie
    procesy, prowadzące do jego stopniowej degradacji, no i jednym ze skutków będzie
    coraz szybsze samorozładowanie ogniw, szczególnie dolegliwe gdy są "w
    spoczynku". Pójdę jeszcze dalej: jeśli zmiany "chorobowe" dotkną izolacji
    pomiędzy elektrodami, to wielokrotne "świeżenie" takiego ogniwa - jeszcze *może*
    przyspieszyć ich upadek...

    :
    :
[...]

    Też mi się tak wydaje! Chyba więc warto jakoś się od tych zakłóceń odgrodzić:
    wpierw stabilizator napięcia, potem filtr, a na przedostatnim miejscu (czyli
    przed ładowarką) jeszcze autotransformator? ;) No i jak z modlitwą: może i nie
    pomoże, ale na pewno - nie zaszkodzi! - pomijając zwiększone zużycie prądu...

    --
    Jestem racjonalistą, i to na więcej, niż sto procent. Dlatego, gdy widzę ślady
    kopyt, którym towarzyszy natrętny zapach siarki - wzywam fachowca: egzorcystę!