  • 1. Data: 2012-02-17 11:58:00
    Temat: Ładowanie zimnych akumulatorków AA
    Od: ab <a...@i...wroc.pl>

    Zimą wracam czasami z rozładowanymi akumulatorkami AA. Są bardzo
    zimne. Czy jest bezpieczne, aby je od razu ładować, czy lepiej
    jednak poczekać parę godzin aż się ogrzeją do temperatury
    pokojowej?

  • 2. Data: 2012-02-17 15:36:20
    Temat: Re: Ładowanie zimnych akumulatorków AA
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "ab" <a...@i...wroc.pl> wrote:

> [...]
    > zimne. Czy jest bezpieczne, aby je od razu ładować, czy lepiej
    > jednak poczekać parę godzin aż się ogrzeją do temperatury

    Żadnym ekspertem nie jestem, ale na ile się znam, to jest to bardzo
    bezpieczne - aku szkodzi przegrzewanie, skroplenia rosy się nie boją,
    zatem...

    Jedyny mankament jaki widzę, to taki, że gdyby miały być ładowane
    cały czas w niskiej temperaturze, to chyba dadzą sygnał naładowania
    jeszcze przed optymalnym naładowaniem do pełna (spadek pojemności
    wraz z temperaturą).

    Mariusz [mr.]

  • 3. Data: 2012-02-17 15:38:18
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Rozszerzając temat: ale oczywiście skroplenie rosy jest zagrożeniem
    dla samej ładowarki (gdyby ona też była wymrażana).

    [mr.]

  • 4. Data: 2012-02-17 15:49:51
    Od: "PP" <p...@w...pl>

    Witam
    Kup Sanyo ENELOOP, będziesz miał spokój z akumulatorami w niskich
    temperaturach, dodatkowo jak je sobie naładujesz w styczniu to spokojnie
    możesz ich użyć grudniu :)
    Piotr

  • 5. Data: 2012-02-17 17:09:04
    Od: ab <a...@i...wroc.pl>

    > Kup Sanyo ENELOOP, będziesz miał spokój z akumulatorami w
    > niskich temperaturach, dodatkowo jak je sobie naładujesz w
    > styczniu to spokojnie możesz ich użyć grudniu :)

    Niby tak, ale nawet Eneloopy się w terenie w końcu wyczerpią od
    nadmiaru zrobionych zdjęć. I wtedy do kieszeni z nimi lub do
    torby, podmiana na inne, a w domu te z kieszeni wymagają
    doładowania. I temat ładowania zimnych accu powraca. A bywa, że
    muszę mieć zapas na jutro i stąd to pytanie na początku wątku.

  • 6. Data: 2012-02-17 18:00:07
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    On 17/02/2012 12:58, ab wrote:
> [...]
    > zimne. Czy jest bezpieczne, aby je od razu ładować, czy lepiej
    > jednak poczekać parę godzin aż się ogrzeją do temperatury

    Codziennie mam aparat fotograficzny na balkonie i robię co 7 sekund
    zdjęcia chmur. Również w tych mrozach. Zawsze jak skończę robić zdjęcia,
    to akumulatorki wkładam do BC700 i ładuje. Mam 2 zestawy akumulatorów
    Eneloop od grudnia 2010 i marca 2011 roku i nie zauważyłem żadnego problemu.

    Ludek

  • 7. Data: 2012-02-18 15:08:16
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Fri, 17 Feb 2012 11:58:00 +0000 (UTC), ab napisał(a):

> [...]
    > zimne. Czy jest bezpieczne, aby je od razu ładować, czy lepiej
    > jednak poczekać parę godzin aż się ogrzeją do temperatury

    Ładuj i się nie oglądaj.
    Ważniejsze jest to, żeby z powodu różnicy temperatur nie skropliła się
    woda, by popłynąć w dół urządzenia ;).

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski