eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŁadowanie akumulatorów ołowiowych - napięcie stabilizowane czy napięcie tętniąceRe: Ładowanie akumulatorów ołowiowych - napięcie stabilizowane czy napięcie tętniące
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!feeder.erje.net!1.eu.feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs
    4all.nl!85.12.16.68.MISMATCH!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!pee
    r04.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neost
    rada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostr
    ada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Ładowanie akumulatorów ołowiowych - napięcie stabilizowane czy
    napięcie tętniące
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <%GyID.234165$Do.50513@usenetxs.com> <q10h0m$sas$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Tue, 8 Jan 2019 01:34:14 +0100
    Message-ID: <9k86jygiievq.9ofy41be9us3$.dlg@40tude.net>
    Lines: 33
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1546907653 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 517 82.143.187.50:65094
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2416
    X-Received-Body-CRC: 1074616067
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:739812
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Mon, 7 Jan 2019 22:40:38 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):
    > gienek wrote:
    >> Jaka jest obecnie w wieku 21 przyjęta "naukowo-praktyczna" wersja co do
    >> tętnień prądu ładującego tradycyjny samochodowy akumulator ołowiowy?
    >
    > Wiele mądrych słów można na ten temat napisać, ale w sumie po co Ci to?
    > Akumulator ołowiowy to stosunkowo prymitywna konstrukcja i potrafi sporo
    > znieść. Cały XX wiek ludzie to ładowali barbarzyńskimi środkami w rodzaju
    > prostownika selenowego podpiętego wprost do transformatora, a mimo tego
    > cywilizacja nie upadła. Po co więc chcesz go dziś dopieszczać?

    Ale wiesz - rozruchowe to ladowali raz na pol roku.
    A trakcyjne ... te chyba faktycznie odporne.

    Tym niemniej ... a moze i z nich da sie wiecej wycisnac ...

    > W samochodzie akumulator doznaje takich zmian temperatury i wstrząsów
    > mechanicznych, że rozważanie strony elektrycznej nie ma sensu.

    Ale tak z ciekawosci - lepszy prad pulsujacy, czy staly ? :-)

    > Wprowadź zabezpieczenie przed gazowaniem, bo do akumulatora
    > hermetycznego wody nie dolejesz, i zapomnij o sprawie.

    Przeciez samochodowy nie jest hermetyczny.

    A tak swoja droga - dawniej trzeba bylo sprawdzac poziom elektrolitu,
    wody dolewac, teraz nikt tego nie robi, czesto sie nawet nie da.

    Precyzyjniejsze regulatory napiecia i nie trzeba, czy np aku
    wychwytuje troche wilgoci z powietrza ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: