  • Data: 2011-05-16 14:26:12
    Temat: Re: Ladowanie CBR900RR -- deafult
    Od: Mystik <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cześć

    W dniu 2011-05-16 15:10, Kopyt pisze:

    > 1) Szanse ze to znowu regler sa duze IMHO, ale jak go jeszcze sprawdzic
    > zanim zamowie zamiennik (koszt jakies 250 PLN)?

    Tak jak piszesz. Prawdopodobieństwo padu regulatora napięcia jest
    największe.
    Możesz sprawdzić czy to on jest wrażliwy na temperaturę korzystając z
    jakiegoś spraya mrożącego. Czekasz, aż napięcie spadnie do tej
    nieszczęsnej wartości 12V i chłodzisz regulator. Jak wzrośnie, to
    wymieniasz.

    Oczywiście stan złączek/wtyczek to podstawa. Czasami krótki brak masy
    może spowodować uszkodzenie elektroniki.

    > 2) Jak jeszcze sprawdzic uzwojenia alternatora? Test zrobiony do tej pory to
    > przejscia miedzy poszczegolnymi uzwojeniami (opor ~= 0.6 Ohm w kazdej
    > kombinacji) oraz przejscia miedzy kazdym uzwojeniem i masa (brak przebicia).
    > Wiec chyba dobrze. Czy rzeczywiscie?

    Co do oporu to się nie wypowiadam, bo nie wiem ile powinien dokładnie
    wynosić. W zależności od układu i dojścia, możesz jeszcze sprawdzić ile
    ten alternator daje faktycznie napięcia na wszystkich jego 3-fazach
    (napięcie zmienne) na zimnym i po rozgrzaniu.
    Jak będzie OK, to regulator.

    Najważniejsze, żebyś był w stanie powtórzyć eksperyment z obniżeniem
    napięcia ładowania.

    pozdr.
    Mystik