  • 1. Data: 2011-05-16 12:51:15
    Temat: Re: Ladowanie CBR900RR -- deafult
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 16 May 2011 15:10:08 +0200) ktos podajacy sie za Kopyt
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Witam!
    >
    > W ramach urozimacania zakupilem CBR 900R do stajni. Zalozenie bylo takie, ze
    > jak SV-a sie rozkraczy to CBR-a nie, to vice versa. To tylko teoria, bo
    > obecnie trafilo obydwie kozy. Usterka w SV zdiagnozowana, ale w CBR jeszcze
    > nie. Prosba o rade/dwie

    Sorki, ze nie na temat ale co popsules w SV?

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 2. Data: 2011-05-16 13:10:08
    Temat: Ladowanie CBR900RR -- deafult
    Od: "Kopyt" <p...@u...to wptotez.itopl>

    Witam!

[...]

    Do rzeczy. Padlo ladowanie w CBR900RRW (98r). Jakos sie to zbieglo z
    pierwsza jazda w gestym ruchu w dosc cieply dzien. Temperatura wody siegnela
    w koncu 100 st. C. Wczesniej jezdzilem, ale moto pozostawalo dosc chlodne.
    Rozebralem co sie dalo i:

    1) Na zimnym wszystko jest jak w serwisowce: ok. 14.0V - 14.5V @ 5 krpm przy
    swiatlach drogowych).
    2) Po rozgrzaniu ladowanie spada jednak do 12.5V, czyli go nie ma.
    3) Regler juz byl wymieniany: teraz jest tam cos co wyglada jak czesc z
    DUCATI ENERGIA. Wtyczka na wiazce w czesci zweglona -- to pamiatka po
    poprzedniej awarii.

    Pytania:

    1) Szanse ze to znowu regler sa duze IMHO, ale jak go jeszcze sprawdzic
    zanim zamowie zamiennik (koszt jakies 250 PLN)?
    2) Jak jeszcze sprawdzic uzwojenia alternatora? Test zrobiony do tej pory to
    przejscia miedzy poszczegolnymi uzwojeniami (opor ~= 0.6 Ohm w kazdej
    kombinacji) oraz przejscia miedzy kazdym uzwojeniem i masa (brak przebicia).
    Wiec chyba dobrze. Czy rzeczywiscie?
    3) Jesli jednak kupowac regler to co lepsze:
    - to (http://www.motocombo.pl/produkt-7065.html>),
    - czy raczej to
    (<http://e-motor.com.pl/p,pl,1779,regulator+napiecia
    +honda+cbr+900+sc28+sc33
    +ducati+energia.html>)?

    A tak poza tym, motocykle to wspaniale hobby -- chyba musze kupic jakiegos
    trzeciego konia, zeby w koncu pojezdzic.

    Pozdrawiam

    Pawel

    SVSZ i SC33'98

  • 3. Data: 2011-05-16 13:57:21
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-05-16 15:10, Kopyt pisze:

    > 3) Regler juz byl wymieniany: teraz jest tam cos co wyglada jak czesc z
    > DUCATI ENERGIA. Wtyczka na wiazce w czesci zweglona -- to pamiatka po
    > poprzedniej awarii.

    IMO to regler.

    Pytanie jak się mają kabelki i piny w złączce i pytanie czy zweglona po
    części kostka nie spowodowała że piny miały za słaby docisk co
    spowodowało pad reglera. Bo jak Ducati Energia padło od słabej złączki
    to możesz wymienić na to samo, ale jak mimo dużego radiatora się
    przegrzało to ja bym nie powtarzał doświadczenia z tym samym elementem.

    czy ja dobrze pamietam, ze w niektórych Hondach ludzie montowali na
    radiator reglera 12V wiatrak z komputera żeby uniknąć przegrzania?

    > A tak poza tym, motocykle to wspaniale hobby -- chyba musze kupic jakiegos
    > trzeciego konia, zeby w koncu pojezdzic.

    Niekoniecznie, pamiętam gościa co miał 2 moto i rano chciał pojechać
    1-szym ale miał zepsutą żarówkę więc postanowił wyjąć na szybko z
    drugiego, a że do obu był średni dostęp to najpierw 15 minut wydłubywał
    z drugiego żeby po 10 minutach instalowania w pierwszym stłuc żarówkę,
    podrapać ręce, wkurwić się pod niebiosa i pojechać samochodem.

    Jak widać ilość nawet sprawnych motocykli o niczym jeszcze nie ma
    przesądza :-)

    KJ

  • 4. Data: 2011-05-16 14:02:51
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-05-16, KJ Siła Słów <K...@n...com> wrote:

    > czy ja dobrze pamietam, ze w niektórych Hondach ludzie montowali na
    > radiator reglera 12V wiatrak z komputera żeby uniknąć przegrzania?

    Cos Ci sie musialo strasznie pojebac, slyszalem od takiego jednego
    ze Hondy sie nie psuja.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2011-05-16 14:06:09
    Od: "Kopyt" <p...@u...to wptotez.itopl>

    Cze!

    Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w wiadomości
    > Sorki, ze nie na temat ale co popsules w SV?

    No fakt -- OFFTOP jak cholera:))

    Jak sie okazalo, kolejnym slabym punktem w SV jest -- poza slynnym zielonym
    konektorem -- takze uszczelka popychacza sprzegla hydr. (czy jak to sie tam
    nazywa). Ze wzgledow konstrukcyjnych, popychacz przechodzi kolo zebatki
    zdawczej. Otwor w bloku silnika jest uszczelniony odpowiednim zestawem
    uszczelek. Jazda po blocie i syfie (czyli wszedzie poza Kalifornia) sprawia,
    ze popychacz pracuje w blocie i starym smarze do lancucha. W takich
    warunkach uszczelki koncza sie blyskawicznie. Efekt -- wyciek plynu z
    systemu (calkowita susza). U mnie efektem ubocznym bylo dodatkowo
    powstawanie duzej ilosci piany na lancuchu napedowym po popryskaniu go
    sprajem do lancuchow:)) Plyn po ucieczce z ukladu laduje na lancuchu
    wlasnie. Najwyrazniej nie lubi smaru w spraju.

    Usterka ta jest usuwana poprzez wymiane uszczelek na nowsze wersje
    odpowiednio przeprojektowane ponoc. Zamowie, zaloze i sprawdze, czy
    faktycznie jest poprawa. Na razie nie mam wcale sprzegla w tym moto.

    No to tyle na tamat -- teraz moze CBR-ka?

    Pozdro

    Pawel

  • 6. Data: 2011-05-16 14:11:29
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-05-16 16:02, AZ pisze:

    > slyszalem od takiego jednego
    > ze Hondy sie nie psuja.

    Ale jemu Ducati padło.

    A tak w ogóle to takie Ducati Energa to ile poleci?

    KJ catalog boyz

  • 7. Data: 2011-05-16 14:26:12
    Od: Mystik <m...@p...onet.pl>

    Cześć

    W dniu 2011-05-16 15:10, Kopyt pisze:

    > 1) Szanse ze to znowu regler sa duze IMHO, ale jak go jeszcze sprawdzic
    > zanim zamowie zamiennik (koszt jakies 250 PLN)?

    Tak jak piszesz. Prawdopodobieństwo padu regulatora napięcia jest
    największe.
    Możesz sprawdzić czy to on jest wrażliwy na temperaturę korzystając z
    jakiegoś spraya mrożącego. Czekasz, aż napięcie spadnie do tej
    nieszczęsnej wartości 12V i chłodzisz regulator. Jak wzrośnie, to
    wymieniasz.

    Oczywiście stan złączek/wtyczek to podstawa. Czasami krótki brak masy
    może spowodować uszkodzenie elektroniki.

> [...]
    > kombinacji) oraz przejscia miedzy kazdym uzwojeniem i masa (brak przebicia).

    Co do oporu to się nie wypowiadam, bo nie wiem ile powinien dokładnie
    wynosić. W zależności od układu i dojścia, możesz jeszcze sprawdzić ile
    ten alternator daje faktycznie napięcia na wszystkich jego 3-fazach
    (napięcie zmienne) na zimnym i po rozgrzaniu.
    Jak będzie OK, to regulator.

    Najważniejsze, żebyś był w stanie powtórzyć eksperyment z obniżeniem
    napięcia ładowania.

    pozdr.
    Mystik

  • 8. Data: 2011-05-16 15:10:05
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-05-16 17:54, Kopyt pisze:

    > Jednym slowem zaczynam polowanie na stara wiazke od CBR-ki.

    Mój sąsiad miał z bladym ten sam problem co opisujesz, ale on o ile
    pamiętam wymienił samą obudowę złączki. Mogę dopytać co, skąd i za ile
    jak chcesz.

    KJ

  • 9. Data: 2011-05-16 15:54:27
    Od: "Kopyt" <p...@u...to wptotez.itopl>

    Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał

    > Cos Ci sie musialo strasznie pojebac, slyszalem od takiego jednego
    > ze Hondy sie nie psuja.

    No racja, nie psuja sie tylko maja gorsze dni. Tej wersji bede sie trzymal,
    mocno. Czytalem o wiatrakach z kompa. Gosc sie chwalil na fireblade.pl, ze
    zalozyl polatal, a jak przyszla pora to i tak mu regler padl. Wniosek, pad
    reglera nie musi byc koniecznie spowodowany temperatura.

    Jak KJ wyzej pisal, raczej wystarczy slaba masa. Co ciekawe subframe w
    CBR900 jest slabo polaczony z reszta ramy (moze tak jest tylko u mnie).
    Przejscie miedzy "-" aku a glowna czescia ramy jest. Przejscia miedzy
    subframem (a do niego przykrecony jest regler), a "-" nie ma wcale. Czyli
    zlacze masa reglera <-> odpowiedni kabel w wiazce musi byc, musi byc czyste
    itp. Jak cos tam nie zagra, to zonk. Chassis moto nie pomoze.

    Jednym slowem zaczynam polowanie na stara wiazke od CBR-ki. Moze to zlacze
    bedzie jakies zdrowsze.

    Pozdrawiam

    Pawel

  • 10. Data: 2011-05-16 16:44:47
    Od: "Kopyt" <p...@u...to wptotez.itopl>

    Użytkownik "KJ Siła Słów" <K...@n...com> napisał

    > Mój sąsiad miał z bladym ten sam problem co opisujesz, ale on o ile
    > pamiętam wymienił samą obudowę złączki. Mogę dopytać co, skąd i za ile
    > jak chcesz.

    Chce, tj. poprosze -- niby na allegro jakies wiazki stare sie walaja (nawet
    nie kosztuja fortuny), ale od nadmiaru wiedzy chyba sie nie pochoruje. A noz
    ten wtyk jest siakis typowy. Oby.

    Pozdro

    Pawel