  • 341. Data: 2020-08-27 15:48:06
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-27 o 12:22, Cavallino pisze:

    > Teraz to mam biurkową bez dojazdu, chyba że z sypialni na pierwszym
    > piętrze na parter. ;-)

    > Dla chcącego nic trudnego.
    > O ile nie jeździsz kilka razy w tygodniu po 500 km, tylko pracujesz
    > bardziej normalnie, to nie widzę problemów.
    >
    > To że dla ph elektryk się nie nadaje jest tak oczywiste, że nie ma sensu
    > próbować o tym dyskutować i tego nigdy nie robiłem.
    >
    > Ale chodziło mi o to, że nie chcesz elektryka do pracy, czyli nie chcesz
    > kombivana, co oznacza że auta do pracy de facto nie potrzbujesz.
    > A na nie były gigantyczne dotacje, chyba rzędu 30 tys zł....

    Ustaliliśmy już, że nie ma na rynku auta jakiego potrzebuję.
    A już na pewno nie za cenę, którą mógłbym zaakceptować.
    Dyskutowanie o klapkach nie ma sensu, bo ja mam je ustawione zupełnie
    inaczej a dodatkowo nie mam zamiaru
    tak drastycznie zmieniać swoich obyczajów.

  • 342. Data: 2020-08-27 15:50:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 26 Aug 2020 23:29:33 +0200, Adam

    > Ruszanie na śniegu czy lodzie - przy dwóch buksujących kołach (po jednym
    > na każdej osi) już ponoć ma duże problemy, aby ruszyć.

    Nie miałem nigdy problemu ruszyć, nawet w Alpach, ani podczas wspomnianej
    podróży powrotnej, a mam wielosezonowe kapcie (Michelin CrossClimate).

    > Nie mogę teraz znaleźć materiałów na YT, było kilka filmów
    > na śniegu i jeden lub dwa testy na rolkach.
    > Dotyczyło PHEV pierwszej generacji.

    Owszem, w tym jeden na rokach był mój. :P Drugi, a w zasadzie pierwszy (bo
    ja na rolki pojechałem po tym dewastującym dla Oulandera PHEV teście -- nie
    mogłem uwierzyć że nie zjeżdża w żadnym wypadku), nie zjechał w ogóle z
    rolek. Musiał mieć coś walnięte. Mój nie zjechał z 3, za mało momentu
    obrotowego szło na koło z przyczepnością żeby wypchnąć auto z rolek (a auto
    stojące na rolkach to tak jakby się stało pod górkę 15 stopni). Niemniej
    PHEV zdecydowanie lepiej sobie radzi na śniegu (i ogólnie na drodze) niż
    inne auta (które zjeżdżają z rolek) m.in. dzięki pokładowemu żyroskopowi.

    > Nie miałem możliwości tego sprawdzić, jakoś ostatnio śnieg jest mocno
    > deficytowy ;) ponadto rzadko bywam u brata, on ma PHEVa rok 2014.

    Ale ja miałem. :P Warunki były takie:

    https://zapodaj.net/images/1c10326f5057d.jpg
    https://zapodaj.net/images/65fab71eda90c.jpg

    > Obsługuje wyświetlanie danych (np. przepływ energii) analogicznie, jak
    > system fabryczny?

    Nie, ale to i tak było dziadostwo straszne.

    > W Androidzie oczywiście można też podpiąć się przez ELM327
    > i zaprząc do pracy np. program EvBatMon for Outlander PHEV.

    Ja mam ELM po BT i PHEV Watchdog.

    > Jakieś to podejrzanie tanie.
    > Ponoć to dobrze działa:
    > https://allegro.pl/oferta/v-s-ips-sharp-nawigacja-mi
    tsubishi-outlander-8331147541

    Mały ekran, nie ma modemu 4G ani Wifi. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 343. Data: 2020-08-27 15:58:23
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-27 o 12:18, Cavallino pisze:

    > Coś jeszcze chyba było nieco bliżej, Dom cośtam, z lewej strony i w dół
    > od rynku.

    > Centrum=rynek?
    > No to ja mam zdecydowanie szersze pojęcie centrum.
    > Kilkaset metrów od rynku to nadal ścisłe centrum, przynajmniej w Poznaniu.
    > U nas tak dobrze nie ma z ładowarkami darmowymi w centrum.
    > Jak są, to na obrzeżach miasta.

    Tam jest grubo ponad kilometr do Domaru z Rynku.
    Żeby myśleć o zwiedzaniu centrum, to
    akurat z Domaru nie jest to sensowne.
    Jak mam coś do załatwienia w Rynku
    albo mam gości, którzy zwiedzają centrum,
    to parkuje się zazwyczaj bliżej centrum właśnie kilkaset metrów-
    tak żeby jeszcze Ostrów Tumski zaliczyć piechotą.
    Czyli kolejny kompromis. To już chyba lepiej P+R
    gdzieś na obrzeżach i komunikacja miejska.
    Akurat tak robię w innych europejskich miastach jak jadę tam samochodem.
    Jak widać nawet w rodzinnym mieście nie ma infrastruktury
    tam gdzie bym jej oczekiwał. Pewnie gdyby tam była,
    to byłoby zajęte :-)

  • 344. Data: 2020-08-27 18:28:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 27-08-2020 o 09:02, WS pisze:
> [...]

    Jazda przez cala noc ... to najlepiej sie przespac w dzien przed
    wyjazdem, wiec czas "zmarnowany".

    >Do Chorwacji raczej nie zdąży dojechać.
    >A i tak nie osiągnie takiej średniej, choćby nie wiem jak się starał,
    >więc tylko pieprzy bez sensu.

    Ja sie nie zatrzymuje co godzine.

    Przestalem wyciagac automape, a szkoda - bo logi zapisywala.
    Ostatni mam z Niemiec.

    Odpalenie nawigacji - powiedzmy minuta, nie licze.
    Dojazd do autostrady - 19 minut, tez nie licze.
    155km do granicy zajmuje 1:13, srednia 128.

    Pod Zgorzelcem robie postoj - 33 minuty, 5 km.
    Jak bylbym sam, to pewnie bym 5-10 minut krocej stal, bo ile trzeba na
    tankowanie, kawe, hotdoga i toalete.

    Potem juz nie marudze, i 600km zajmuje 4:18 - srednia 139 ...

    Od zjazdu z autostrady do celu mam na szczescie blisko, ale tego moze
    juz nie liczmy.

    755km w 6:04 - 124km/h. I to dlatego, ze marudzilem na stacji, albo
    kawa byla za goraca :-)

    Ale powrot byl juz w zlej porze, tankowanie zajelo 5 minut,
    500km do Drezna trwalo 5:47 ... i wydaje mi sie, ze bez przystankow,
    potem bylo luzniej ... ale trzeba juz bylo 5 minut na parkingu
    spedzic.

    J.

    J.

  • 345. Data: 2020-08-27 18:32:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Użyj, poda Ci te same.
    >Darmowych aż tyle nie ma.

    A jak sie wyszukuje te darmowe ?

    Ale skoro umiesz, to podaj tych kilka adresow, "blisko centrum" w/g
    Ciebie ...

    J.

  • 346. Data: 2020-08-27 20:20:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 25 Aug 2020 18:35:45 +0200, Michal Jankowski

    > Nie, tylko Y ma pompę ciepła, trójka ma normalną grzałkę. Dopiero teraz
    > się mówi o zastosowaniu pompy z Y w przyszłości również w 3.

    Racja, mój faul. Inna sprawa że pompę ciepła to ma też i 3, i S i X, oraz
    każdy inny samochód z klimatyzacją. Ta niezdrowa podnieta że auto ma pompę
    ciepła do grzania, a jeszcze jak trzeba zań dopłacać, choć tak realnie to
    kwestia dołożenia zaworu 4d, mnie trochę śmieszy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 347. Data: 2020-08-28 07:12:30
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2020-08-27 07:04, Cavallino wrote:

    > Nie masz pojęcia o czym gadasz i tyle.
    > Keyboard warior - docent teoretyk.

    Tu akurat muszę stanąć w obronie J . F . (odstępy specjalnie ;) )
    126km/h średniej jest nietrudne do osiągnięcia jeśli nie ma dużego
    ruchu, a na 3 pasmówkach wręcz śmiesznie łatwe.
    Za jeszcze niedawnych czasów, kiedy często jeździłem do Wuppertalu z
    Gliwic bez problemu udawało mi się (nie specjalnie) osiągać regularnie
    130+ a kilkakrotnie 150+ średniej od tankowania do tankowania. Były to
    wyjazdy w czwartek rano tam i powrót w piątek - start około 13.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 348. Data: 2020-08-28 07:23:38
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2020-08-27 09:32, Cavallino wrote:

    > Tak a propos - w pieprzonym Renault jest navi z trafikiem produkcji
    > TomToma.

    Carminat?

    > W Hultaju niby też była, ale jakaś nowocześniejsza wersja, albo tylko
    > live był z TT, bo działała znakomicie.
    >
    > Ale tutaj - wróciły stare koszmary, bo jest ta cholerna nieruchoma mapa
    > z której nic nie widać, nie idzie powiększyć, pomniejszyć, kliknąć, nic.
    > Autora tego pomysłu powinni rozstrzelać w kołysce, tak profilaktycznie.

    Nie pomogę. Mimo, że mam navi w samochodzie to TT GO Premium sprawuje
    się o niebo lepiej :)
    Przy okazji mam GO 520 do opchnięcia w dobrej cenie :)

    Pozdrawiam - Mirek

  • 349. Data: 2020-08-28 08:59:39
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-08-2020 o 07:12, Mirek Ptak pisze:

    > Tu akurat muszę stanąć w obronie J . F . (odstępy specjalnie ;) )
    > 126km/h średniej jest nietrudne do osiągnięcia jeśli nie ma dużego
    > ruchu, a na 3 pasmówkach wręcz śmiesznie łatwe.

    Czyli w drodze do Chorwacji w wakacje się nie da i już.

  • 350. Data: 2020-08-28 09:02:37
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-08-2020 o 15:58, cef pisze:

> [...]
    > to parkuje się zazwyczaj bliżej centrum właśnie kilkaset metrów-
    > tak żeby jeszcze Ostrów Tumski zaliczyć piechotą.

    No to zaparkuj, w czym problem?

    A jeśli chcesz łączyć kilka rzeczy w jednym czasie, (czyli darmowe
    parkowanie, darmowe ładowanie i oszczędność czasu), to na jakiś
    kompromis musisz iść.

    Przejechanie kilometra (w wersji dla inwalidów) tramwajem, to chyba nie
    jest aż taki problem?