  • 351. Data: 2020-08-28 09:03:07
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-08-2020 o 18:32, J.F. pisze:

    > A jak sie wyszukuje te darmowe ?

    W filtrze odznacza opcję płatne.

  • 352. Data: 2020-08-28 09:05:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-08-2020 o 15:48, cef pisze:

    > Ustaliliśmy już, że nie ma na rynku auta jakiego potrzebuję.

    Nie - ustaliliśmy że nie ma takiego jakie chcesz (długiego auta klasy D
    w cenie auta klasy miejskiej).
    A to mocno nie to samo.

    HINT: Nissan EV200.

  • 353. Data: 2020-08-28 09:06:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-08-2020 o 18:28, J.F. pisze:

    > Ja sie nie zatrzymuje co godzine.
    >
    > Przestalem wyciagac automape, a szkoda - bo logi zapisywala.
    > Ostatni mam z Niemiec.

    Po drodze do Chorwacji, tylko wydłużysz czas jadąc przez Niemcy. ;-)

  • 354. Data: 2020-08-28 09:08:18
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2020 o 07:12 Mirek Ptak <n...@n...pl> pisze:

    > Tu akurat muszę stanąć w obronie J . F . (odstępy specjalnie ;) )
    > 126km/h średniej jest nietrudne do osiągnięcia jeśli nie ma dużego
    > ruchu, a na 3 pasmówkach wręcz śmiesznie łatwe.

    Na krótkiej trasie - takiej 500-600km lub w Niemczech.
    Podnieś średnią o 126km/h jadąc z Wawy do Paryża, Rzymu, Chorwacji czy w
    dowolne miejsce oddalone o 1200-1700km od startu.

    > Za jeszcze niedawnych czasów, kiedy często jeździłem do Wuppertalu z
    > Gliwic bez problemu udawało mi się (nie specjalnie) osiągać regularnie
    > 130+ a kilkakrotnie 150+ średniej od tankowania do >tankowania. Były to
    > wyjazdy w czwartek rano tam i powrót w piątek - start około 13.

    średnia "od tankowania do tankowania" to nie jest średnia z trasy!
    Ja i inni piszą tu o sytuacji: wychodzę z domu do auta o 8.00, na miejscu
    jestem 20.00, - przejechałem 1200km - srednia wyszła 100km/h.
    Podniesienie o ~20km/h oznacza, że u celu byłem o 18.00 i jechałem 10h
    zamiast 12.
    Nie ma znaczenia, że na odcinku tej trazy miałem od stacji do stacji
    średnią 130km/h jak i tak całość jechałem 12h.
    J.F. napisał, że nie ma problemu podnieść średnią ze 100 do 126km/h na
    CAŁEJ TRASIE. To wg mnie jest możliwe ale na krótkiej trasie - takiej
    500-600km na niemieckich autostradach, gdzie jak masz farta i jedziesz
    autostradami bez remontu i poza sezonem wakacyjnym jest to możliwe i nie
    specjalnie trzeba się wtedy nawet napinać. Ale tylko tam i tylko na
    krótkich trasach.
    Większość wypadów wakacyjnych (o których są posty w tym wątku) jest jednak
    na południe, południowy wschód lub południowy zachód gdzie niekoniecznie
    masz 3 pasy przez 300km i zniesione limity na drogach.

    TG

  • 355. Data: 2020-08-28 09:09:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-08-2020 o 21:41, WS pisze:

    > Ja tak jade, zeby czasu, a konkretnie urlopu nie marnowac ;) czyli zazwyczaj po
    pracy... wracam ~17 tankujac na full, o 18 kimne sie na ~2h, kolacja i w droge ok 22

    > Ja tankuje jak ma prawie pusto, a bak ma 70 litrow...
    > Unikam stacji na autostradach, bo drogo... nasze paliwo niby troche tansze, ale na
    austriackim jakos mniej mi pali ;)
    > Jak konczy sie na autostradzie to zawsze szukamy na nawigacji stacji obok, tak do
    3km i zjezdzamy... ceny zazwyczaj nizsze o ~20 eurocentow... na objezdzie Slowenskiej
    autostrady trafilem na bodajze 30 centow tansze, niz na ostatniej stacji
    autosradowej...

    > no, ja tez nie ;)
    > kawe mam w termosie z wlasnego ekspresu, z ziaren z ulubionej palarni ;)
    > kanapki na droge + jakies slodycze i owoce organizuje zona, wiec nie stoimy bez
    sensu

    Kuzyn kiedyś nawet worek ziemniaków ze sobą na wakacje zabrał, też żeby
    nie musiał w sklepie czekać....

    Co zarobić - jak ktoś lubi cebulowanie, to zdecydowanie ev nie dla niego.
    Tylko passat diesel, konserwy do bagażnika wejdą i zapierdzielać ile się da.
    I koniecznie nie robić remontów wtrysków, bo to też drogie i czas zajmuje.

  • 356. Data: 2020-08-28 09:10:21
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-08-2020 o 07:23, Mirek Ptak pisze:

    > Carminat?

    Nie- Rlink sprzed 2 lat.

    > Nie pomogę.

    To było tylko zasygnalizowanie uroków TT. ;-)
    O czym już nieraz gadaliśmy.

  • 357. Data: 2020-08-28 09:44:05
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2020-08-28 09:10, Cavallino wrote:
    > To było tylko zasygnalizowanie uroków TT. ;-)
    > O czym już nieraz gadaliśmy.

    Od sporego czasu działa to inaczej niż przed wojną ;)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 358. Data: 2020-08-28 09:47:30
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2020-08-28 08:59, Cavallino wrote:

    > Czyli w drodze do Chorwacji w wakacje się nie da i już.

    No gdyby ktoś sie uparł to się by dało, ale to ryzykowne :)
    W tym roku z Gradaca do Budapesztu (nocleg) jakby nie godzinny postój po
    drodze to pewnie by tyle było :).

    Pozdrawiam - Mirek

  • 359. Data: 2020-08-28 09:49:41
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-28 o 09:02, Cavallino pisze:
    > W dniu 27-08-2020 o 15:58, cef pisze:

    > A jeśli chcesz łączyć kilka rzeczy w jednym czasie, (czyli darmowe
    > parkowanie, darmowe ładowanie i oszczędność czasu), to na jakiś
    > kompromis musisz iść.
    >
    > Przejechanie kilometra (w wersji dla inwalidów) tramwajem, to chyba nie
    > jest aż taki problem?

    Nie chodzi o kilometr tramwajem, tylko o fakt,
    musisz się naginać bardziej niż ja.
    Pomijając drobny fakt, że powoli zakazują
    spaliniakom wjazdu do centrum.

  • 360. Data: 2020-08-28 09:53:03
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-28 o 09:05, Cavallino pisze:

    > Nie - ustaliliśmy że nie ma takiego jakie chcesz (długiego auta klasy D
    > w cenie auta klasy miejskiej).
    > A to mocno nie to samo.

    Logika godna pozazdroszczenia.
    Chcę takie, jakie potrzebuję i jesteś w czarnej dziurze
    i znowu musisz naginać rzeczywistość.
    Poddaję się wobec takiej argumentacji.
    W sumie już Ci ktoś pisał, że można też jechać rowerem.