  • 331. Data: 2020-08-27 10:33:28
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-08-2020 o 10:17, K pisze:

> [...]
    41905,czestochowa-zasnal-za-kierownica-wjechal-w-pus
    ty-dom-26-latek.html#do_w=46&do_v=58&do_a=286&s=BoxN
    ewsLink

    > Piszesz tak jakby kierowcy elektrykow

    To nie ma nic wspólnego z rodzajem napędu.
    Raczej ze stopniem świadomości.
    Dorośniesz - zrozumiesz.

  • 332. Data: 2020-08-27 10:38:57
    Od: K <n...@e...com>

    On 27/08/2020 09:33, Cavallino wrote:

> [...]
    ty-dom-26-latek.html#do_w=46&do_v=58&do_a=286&s=BoxN
    ewsLink

    > To nie ma nic wspólnego z rodzajem napędu.

    no tak.

  • 333. Data: 2020-08-27 10:41:12
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-08-25 o 10:22, Cavallino pisze:

    > Nie manipulujcie, bo to żałosne jest.
    > To że nie mówiłem o elektrykach, to już przeczytać nie łaska?
    >
    > Przecież wyraźnie napisałem, że nie wybieram się elektrykiem w takie
    > (1000 km i więcej) podróże, tylko samolotem.
    >
    > P.S.
    > Ale tak - w krótszych podróżach, konieczność naładowania elektryka to
    > już przerwa w podróży i to konkretna - właśnie dlatego że trwa pół
    > godziny czy godzinę, a nie 5 minut.
    > I akurat czasy z googla do jazdy elektrykiem pasują jak ulał, jako czas
    > czystej jazdy.

    W Automapie możesz sobie ustawić, że po x czasu masz przerwę o
    określonej długości.
    Przy dobrze ustawionych parametrach czas dojazdu na nieco dłuższych
    trasach (czyli ok. 500 do 1000 km) automapa podaje z dokładnością do
    kilku-kilkunastu minut. Czas dojazdu, czyli z uwzględnieniem przerw.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 334. Data: 2020-08-27 11:30:56
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > A do jazdy na polskie morze wystarczy dowolny współczesny elektryk.
    > W góry na bidę też.
    piszesz o ciekawostce technicznej czy o życiu? Bo życie wygląda tak:
    JEst miejscowość, w której mieszka 1000 ludzi. nagle w tej miejscowości
    pojawia się 10 tyś turystów. większość z nich - fakt siedzi na dupie na
    plaży, ale jakoś im te auta trzeba naładować. jest deszcz baterie
    słoneczne prawie nie działają, oni walą z plaży do samochodów i jada
    zwiedzać. wieczorem przyjeżdżają z pustymi bateriami. co wtedy? szybkie
    ładowanie powiadacie? 1000 aut które zużywają podczas ładowania 350kw
    potrzebuje 100% mocy małej polskiej elektrowni! będziemy takie budować
    co 20km nad Bałtykiem i przy każdej turystycznej miejscowości w górach?
    działać będa maks 4 miesiące w roku, a reszta czasu?
    Ktoś kto myśli że rewolucja w elektrykach nadejdzie, bez gigantycznych
    kosztów, jest kompletnym debilem.
    policzyliście jak musi wyglądać kabel do ładowania auta 350kw? PRzekrój
    żyły powinien być grubszy od palca. a jeśli taka ładowarka ma obsłużyć
    kilka aut, co przy powszechnej elektryfikacji transportu musi się stać,
    kable do niej będą miały grubość rur kanalizacyjnych. alternatywnie -
    sieci wysokiego (średniego) napięcia będą się kończyły na tych
    ładowarkach. kto będzie płacił za całoroczne utrzymanie tych sieci w
    miejsowościach sezonowo turystycznych?

    ToMasz

  • 335. Data: 2020-08-27 11:48:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-08-2020 o 11:30, ToMasz pisze:
> [...]
    > słoneczne prawie nie działają, oni walą z plaży do samochodów i jada
    > zwiedzać. wieczorem przyjeżdżają z pustymi bateriami. co wtedy? szybkie

    Życie wygląda tak, że w Polsce te 1000 aut chcących się naładować, to
    może i jest, ale w CAŁYM KRAJU.

    A przekładanie akurat jednego elementu teraźniejszości (infrastruktury
    obecnej), na przyszłość, w której elektryków będzie zasadniczo więcej (i
    to byłby jedyny element który miałby się w tej przyszłości zmienić),
    całkowicie mija się z celem.
    Bo to demagogia czystej wody, niewarta dyskusji,.

  • 336. Data: 2020-08-27 11:54:12
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-08-27 o 06:59, Cavallino pisze:

    > Jak jeszcze 100 razy w kółko będziesz nawijał o tym samym, to coś to
    > wniesie?

    A co wnosi twój bełkot i przekonywanie do elektryków?

    > Jest jak jest - i już 101 raz nie warto o tym pierdzielić.

    To dlaczego ty pierdzielisz?

    > Ładować trzeba, albo to akceptujesz, albo nie - i przestajesz się
    > tematem interesować, udzielać się w tego typu wątkach i w ogóle zawracać
    > gitary.

    To kiedy przestaniesz się udzielać w tego typu wątkach?

    Pozdrawiam

  • 337. Data: 2020-08-27 12:01:37
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-27 o 09:33, Cavallino pisze:

    > Użyj, poda Ci te same.
    > Darmowych aż tyle nie ma.

    Użyłem i widziałem co jest, ale pytałem, które wybrałeś albo raczej chcę
    wiedzieć co to dla Ciebie znaczy w okolicach, bo te ładowarki na
    orlenach dość daleko od centrum są.
    Dla mnie w centrum nie ma żadnych free.
    I na tym się kończy atrakcyjność przyjazdu do centrum Wrocławia.
    A poza centrum też lipa - np koło ZOO nie ma nic w obrębie kilku km.

  • 338. Data: 2020-08-27 12:03:28
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-27 o 09:35, Cavallino pisze:

    > Już Ci pisałem - kwestia klapek na umyśle, tylko i wyłącznie.
    > U mnie by się nadawał - i to wszystko w temacie.

    Jak masz pracę biurkową i tylko dojazd w te i we wte,
    to i owszem - tez bym to obleciał najmniejszym EV.

  • 339. Data: 2020-08-27 12:18:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-08-2020 o 12:01, cef pisze:

    > Użyłem i widziałem co jest, ale pytałem, które wybrałeś albo raczej chcę
    > wiedzieć co to dla Ciebie znaczy w okolicach, bo te ładowarki na
    > orlenach dość daleko od centrum są.

    Coś jeszcze chyba było nieco bliżej, Dom cośtam, z lewej strony i w dół
    od rynku.

    > Dla mnie w centrum nie ma  żadnych free.

    Centrum=rynek?
    No to ja mam zdecydowanie szersze pojęcie centrum.
    Kilkaset metrów od rynku to nadal ścisłe centrum, przynajmniej w Poznaniu.
    U nas tak dobrze nie ma z ładowarkami darmowymi w centrum.
    Jak są, to na obrzeżach miasta.

  • 340. Data: 2020-08-27 12:22:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-08-2020 o 12:03, cef pisze:

    > Jak masz pracę biurkową i tylko dojazd w te i we wte,

    Teraz to mam biurkową bez dojazdu, chyba że z sypialni na pierwszym
    piętrze na parter. ;-)

    > to i owszem - tez bym to obleciał najmniejszym EV.

    Dla chcącego nic trudnego.
    O ile nie jeździsz kilka razy w tygodniu po 500 km, tylko pracujesz
    bardziej normalnie, to nie widzę problemów.

    To że dla ph elektryk się nie nadaje jest tak oczywiste, że nie ma sensu
    próbować o tym dyskutować i tego nigdy nie robiłem.

    Ale chodziło mi o to, że nie chcesz elektryka do pracy, czyli nie chcesz
    kombivana, co oznacza że auta do pracy de facto nie potrzbujesz.
    A na nie były gigantyczne dotacje, chyba rzędu 30 tys zł....