  • 1. Data: 2010-03-02 21:18:25
    Temat: LX3 - jak to jest z poprawnym balansem bieli ?
    Od: "Adameck" <a...@o...pl>

    Witam !

    Przymierzam się ostatnio do LX3 ale jedna, jedyna rzecz mnie nurtuje: czy w
    Waszym mniemaniu aparacik dobrze oddaje kolor przede wszystkim trawy/nieba/skóry
    ? Bo mnie cały czas wydaje się, że kolory są zbyt "chłodne" - trawa niebieskawa,
    ludzka skóra ma "świński" odcień. Czy najnowszy firmware rozwiązuje ten problem
    czy ten typ po prostu już tak ma ? Zapodaję link do fotki porównującej LX3 do
    tańszego ZS7, który jak widać oddaje kolory tak jak powinien (zdjęcie nie jest
    moje):

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/b7a431f0fd
    8b477b.html

  • 2. Data: 2010-03-02 21:26:17
    Temat: Re: LX3 - jak to jest z poprawnym balansem bieli ?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Adameck wrote:
> [...]
    > ? Bo mnie cały czas wydaje się, że kolory są zbyt "chłodne" - trawa niebieskawa,

    Ale to niekoniecznie jest problem w WB w aparacie, a z
    ustawieniami(kalibracją) twojego monitora. Nie pomyślałeś o tym???

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Histerektomia - zwalcza przyczynę, a nie wyłącznie objawy miesiączki.
    (odnośnie głupich reklam środków przeciwbólowych).

  • 3. Data: 2010-03-02 22:39:54
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Adameck pisze:

    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/b7a431f0fd
    8b477b.html

    Różnica jest dosyć mała. A może wynikać z tego, że jest to
    automatyczny balans bieli, zależny od aktualnego kadru.
    Na dwóch pokazanych zdjęciach widać nieco inne fragmenty sceny.

    Automatyczny balans bieli działa mniej więcej tak, że uśrednia
    wszystkie widziane kolory i próbuje je "zniekształcić" tak,
    żeby po tym zniekształceniu średnia była szara. Efekt zależy
    od tego, co widzi aparat.

    P.

  • 4. Data: 2010-03-02 22:44:48
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Piotrne wrote:

> [...]
    > wszystkie widziane kolory i próbuje je "zniekształcić" tak,
    > żeby po tym zniekształceniu średnia była szara. Efekt zależy

    Ponadto ten TZ7 ma mocniejszą saturację. Ja tam bym sprawdził, czy nie
    ma możliwości takiej zmiany ustawień jpg, żeby zdjęcia z LX pasowały
    fotografującemu. Faktycznie jest więcej zimnej(niebieskiej) dominanty,
    ale to jeszcze o niczym nie świadczy. Należałoby zrobić zdjęcie na
    predefiniowanych ustawieniach WB, a nie na AUTO.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 5. Data: 2010-03-03 04:49:39
    Od: TomekM <t...@g...com>

> [...]
    > tańszego ZS7, który jak widać oddaje kolory tak jak powinien (zdjęcie nie jest

    Jedną z zalet LX3 jest możliwość używania RAW.
    Zawsze można poprawić balans bieli na kompie.
    Tylko uprzedzam, że dostarczone oprogramowanie daje ciut inne barwy
    jak jpg z aparatu.
    W zeszłym roku miałem ten aparat.
    Jeśli go kupisz to radzę pobaw się darmowym RawTherapee.
    Daje on nieco ostrzejsze zdjęcia.
    Po prostu Panasonic w swoim sofcie koryguje wady obiektywu a to nieco
    pogarsza ostrość (Adobe też tak robi automatycznie dla LX3)

  • 6. Data: 2010-03-03 11:18:07
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Piotrne pisze:

> [...]
    > wszystkie widziane kolory i próbuje je "zniekształcić" tak,
    > żeby po tym zniekształceniu średnia była szara. Efekt zależy

    To bardzo silne uproszczenie, bo gdyby tak było, to zdjęcie
    pustego czystego błękitnego nieba byłoby szare itd.
    Automatyczny WB to jedno z trudniejszych zadań IMHO - inteligentny
    automat powinien nie tyle "wyrównać średnią do szarości" co raczej
    zgadywać, jaka perpecję barw ma ludzie oko w danych warunkach

  • 7. Data: 2010-03-03 11:21:35
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Paweł W. pisze:

> [...]
    > ale to jeszcze o niczym nie świadczy. Należałoby zrobić zdjęcie na
    > predefiniowanych ustawieniach WB, a nie na AUTO.

    Wiele aparatów ma różnie predefiniowane tryby, oraz "auto" i manualny WB.
    A ja bym chętnie zamienił te wszystkie predefiniowane na możliwość
    wprowadzenia stałej korekty AUTO WB (czego nie widziałem) podobnie jak
    jest korekta ekspozycji.
    Bo faktycznie często jest tak że dany model notorycznie daje zbyt
    zimne lub (chyba rzadziej) za ciepłe fotki.

  • 8. Data: 2010-03-03 15:21:13
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

> [...]
    > jest korekta ekspozycji.
    > Bo faktycznie często jest tak że dany model notorycznie daje zbyt
    > zimne lub (chyba rzadziej) za ciepłe fotki.

    Canon S90.

    Piotr

  • 9. Data: 2010-03-03 15:49:17
    Od: TomekM <t...@g...com>

    LX3 na 90% to ma.
    Głowy nie dam bo już nie posiadam tego aparatu,
    ale zdaje mi się, ze była taka funkcja.

  • 10. Data: 2010-03-03 19:58:16
    Od: "<gkrzych>" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TomekM" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
> [...]
    > do
    > tańszego ZS7, który jak widać oddaje kolory tak jak powinien (zdjęcie nie

    Do tej pory myślałem, że lx3 może posłużyc za wzorzec jeśli chodzi
    o oddawanie barw w kompaktach.
    Przynajmniej tak testy pokazują..m.in ten:
    http://www.imaging-resource.com/PRODS/LX3/ZLX3hMULTI
    3648F_colorerror.png
    Z mojego LX3 i kolorów które generuje jestem bardzo zadwolony.
    Nie mam dużego porównania bo miałem do tej pory kilka Ixusów i jednego Fuji.

    pozdrawiam