  • 11. Data: 2010-03-04 14:35:45
    Temat: Re: LX3 - jak to jest z poprawnym balansem bieli ?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    <gkrzych> wrote:

    > Do tej pory myślałem, że lx3 może posłużyc za wzorzec jeśli chodzi
    > o oddawanie barw w kompaktach.

    Wierność oddania barw, a podobanie się, to dwie różne sprawy, które
    niekoniecznie muszą iść w parze. :-P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Histerektomia - zwalcza przyczynę, a nie wyłącznie objawy miesiączki.
    (odnośnie głupich reklam środków przeciwbólowych).

  • 12. Data: 2010-03-04 15:22:22
    Od: Piotr <p...@g...com>

    .

    > Wierność oddania barw, a podobanie się, to dwie różne sprawy, które
    > niekoniecznie muszą iść w parze. :-P

    Dokładnie. Ludziom bardziej podchodzą kolory "cieplejsze", więc
    niektóre aparaty zakłamujące kolory w stronę "cukierkowatości" są
    często uważane za robiące ładniejsze zdjęcia.

  • 13. Data: 2010-03-04 18:07:37
    Od: TomekM <t...@g...com>

    > Dokładnie. Ludziom bardziej podchodzą kolory "cieplejsze", więc
    > niektóre aparaty zakłamujące kolory w stronę "cukierkowatości" są
    > często uważane za robiące ładniejsze zdjęcia.

    Też tak uważam.
    Najfajniej fotki ludzi wychodzą z aparatów co ciut ocieplają kolory.
    Gorzej gdy aparat ma zimne barwy, a jeszcze gorzej gdy barwy twarzy
    przesuwa w stronę zieleni.
    Przy odbiorze taka fotka jest odpierana bardzo źle,
    przesunięcie w stronę czerwieni nam nie przeszkadza.

  • 14. Data: 2010-03-05 13:26:52
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    <gkrzych> pisze:

    > Do tej pory myślałem, że lx3 może posłużyc za wzorzec jeśli chodzi
    > o oddawanie barw w kompaktach.
    > Przynajmniej tak testy pokazują..m.in ten:
    > http://www.imaging-resource.com/PRODS/LX3/ZLX3hMULTI
    3648F_colorerror.png

    Ale czy aby do tego testu w ogóle używa się auto wb, w jakich warnkach itd?
    Nie znamy metodologii. Wykres ilustruje oddanie przestrzeni barw (zapewne po
    skalibrowaniu środku: czyli dla szarości), a przesunięcia w tonie wynikające
    z działania wb to zupełnie odrębna kwestia.