eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLPG szarpie na ciepłym
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 58

  • 41. Data: 2017-01-31 11:25:51
    Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-01-26 o 08:47, viktorius pisze:
    >
    >>
    >> Najprawdopodobniej cecha fabryczna. Nie tylko gazownik, ale każdy
    >> mechanik u którego byłem odradzał grzebanie w tym. Żadnych gwarancji że
    >> ten objaw usunie a możliwość jeszcze pogorszenia całkiem realna. No i
    >> koszty takiego eksperymentowania. Do tego auta sama głupia przepustnica
    >> to koszt około 1800zł
    >>
    > Może jestem lajkonikiem, ale jeśli coś występuje tylko na gazie, to
    > wina źle dobranej instalacji, albo złej regulacji. Nie może być tak,
    > że obroty chwilowo rosną po puszczeniu pedału gazu na wciśniętym
    > sprzęgle.
    >
    > Choć z drugiej strony nie napisałeś wprost czy ten objaw wystepuje
    > również na benzynie.
    >

    Szarpie na gazie i benzynie. Co do wzrastania obrotów - w Daewoo Espero
    2.0 też było to normą, tyle przynajmniej wyczytałem w necie. Widać
    niektóre modele aut mają tak zestrojony układ zasilania w fabryce.



  • 42. Data: 2017-02-02 09:06:57
    Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-31 o 09:57, Trybun pisze:
    > W dniu 2017-01-25 o 18:40, Lewis pisze:
    >>
    >> Dziś właśnie miałem takiego szpeca. Saab 9-3II 175KM seria. Ale już
    >> założony gaz z tzw zapasem pod soft... Wrzucamy większe wtryski
    >> benzywnowe i robimy ile turbo wydmucha rzekł właściciel... No super
    >> tylko panowie gazownicy zrobili taki gnój pod maską, że trzeba było
    >> najpierw naprawić co spierdolili... Kolektor powiercony bez
    >> zdejmowania, wszędzie nasypane opiłków, wkrętki wkręcone jak popadnie,
    >> każda luźna i ssie lewe powietrze, kable rzucone jakby ktoś kijem w
    >> wiadrze zamieszał i pierdolną pod maskę...
    >> No ale było tanio!!
    >>
    >>
    >
    > No i powinien przy tej taniości pozostać. I równanie taniości z zwykłym
    > partactwem nie zawsze musi oznaczać prawdę.
    >

    A powiedz mi po co ktoś kto robi coś naprawdę dobrze ma robić to w tej
    samej cenie co partacze obok? Ja zwyczajnie cebulaków którzy jako
    argument stosują ale tam obok robią taniej, gonie tam gdzie taniej.

    Ja mam spokój i robię swoje a oni i tak przyjadą z czasem z pochyloną
    głową...

    --
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 43. Data: 2017-02-02 09:10:29
    Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-31 o 09:57, Trybun pisze:
    > W dniu 2017-01-25 o 18:36, Lewis pisze:
    >>
    >>> Tak, właśnie BRC. Wiesz, są różne priorytety w kwestii najgorsza,
    >>> najlepsza. Dla mnie liczyła się przede wszystkim cena, i taką założyłem.
    >>> Były w ofercie jeszcze tańsze, facet od instalacji szczerze ich nie
    >>> polecał. I heniek nie heniek, ważne aby było tanio i ekonomicznie. Nikt
    >>> nie zagwarantuje że droga automatycznie przełoży się na ekonomiczność. A
    >>> chyba właśnie po to się zakłada gaz, aby było taniej.. W starej Vectrze
    >>> miałem taką instalację za 1200zł, przez 12 lat użytkowania miała tylko
    >>> raz butlę wymienioną na nową, a pozostałe elementy nie ruszone nawet
    >>> palcem.
    >>>
    >>
    >> W jakichś wolnossących dupowozach jakoś to się sprawdzało. Mnie
    >> osobiście na wymioty zbiera jak przyjeżdża Pan benzą z turbo, najpierw
    >> chce program a później zakłada gaz... JAK NAJTANIEJ. Kij w to, że to
    >> nie będzie działać ale musi być tanio bo gaz jest przecież po to żeby
    >> było tanio no nie? No kurwa właśnie nie, gaz zakładamy u fachowca
    >> często 2x drożeszgo niż panowie kilka km dalej, wówczas to jeździ.
    >> Przez takich jak najtaniej powstał mit że gaz psuje silniki, non stop
    >> są jakieś problemy itd...
    >>
    >>
    >>
    >
    > W tej kalkulacji zapominasz o jednym - nikt nie zakłada gazu aby
    > poprawiać efektywność osiągów silnika, chodzi przeważnie o prozaiczną
    > sprawę - o oszczędności w użytkowaniu. Jak widzę Dacia wstawia
    > fabrycznie instalację którą wycenia nieomal na 10000zł, a taka
    > instalacje prywatnie można założyć już za około 3000zł. Wkładając
    > instalację za około 1/3 wartości pojazdu cała inwestycja może się nie
    > zwrócić do końca użytkowania pojazdu. I czy taniość instalacji z
    > automatu oznacza problemy. Z racji tego że w ostatnich czasach sporo
    > jeździłem autami wyposażonymi w tanie instalacje gazowe - śmiem wątpić.
    >

    Rozgraniczmy jedno, do wolnossaka który ma ze 120KM można założyć bardzo
    dobrą instalację za 2500-2700zł i zrobić to naprawdę solidnie i
    starannie. Do 4cyl turbo które ma 250KM nie zrobisz tego dobrze w tej
    kwocie.

    Jak ktoś zakłada instalację i pozbywa się wozu zanim minie 40-50kkm jest
    szansa że dojedzie ten okres bez większej awarii. Następny właściciel
    pewnie będzie robił remont silnika bo się gniazdo w głowicy upaliło,
    zawór urwał i wbił w tłok etc...

    --
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 44. Data: 2017-02-02 09:11:49
    Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-31 o 09:58, Trybun pisze:
    > W dniu 2017-01-26 o 20:22, Tomasz Pyra pisze:
    >>
    >>> Tak, właśnie BRC.
    >> Tam próbują jak mogą zostawić jak najmniej pola do popisu monterowi
    >> instalacji.
    >> Ale to się niestety tak do końca nie udaje.
    >>
    >> Montaż instalacji LPG to jednak poważna ingerencja w silnik i bez
    >> strojenia
    >> tego się nie obędzie. A żeby jakkolwiek poprawnie to zrobić, to niestety
    >> trzeba się na tym chociaż trochę znać.
    >
    >
    > Czyżbyś chciał powiedzieć że zrobiłem błąd zakładając instalację BRC? Co
    > mógłbym osiągnąć więcej instalując coś, dajmy na to dwukrotnie droższego
    > do silnika 1.6 MPI 107KM?
    >

    BRC jest spoko jak wszystko masz w pełni sprawne a samochód to jakieś
    proste toczydło. Jak pojawiają się najmniejsze niedomagania robi
    problemy i nie pozwala na nic.

    --
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 45. Data: 2017-02-02 11:27:56
    Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-02-02 o 09:06, Lewis pisze:
    >
    >>>
    >>>
    >>
    >> No i powinien przy tej taniości pozostać. I równanie taniości z zwykłym
    >> partactwem nie zawsze musi oznaczać prawdę.
    >>
    >
    > A powiedz mi po co ktoś kto robi coś naprawdę dobrze ma robić to w tej
    > samej cenie co partacze obok? Ja zwyczajnie cebulaków którzy jako
    > argument stosują ale tam obok robią taniej, gonie tam gdzie taniej.
    >
    > Ja mam spokój i robię swoje a oni i tak przyjadą z czasem z pochyloną
    > głową...
    >

    Co to w ogóle za porównanie - "drogi, dobry warsztat" i "tani partacki
    po sąsiedzku", przecie to nie tak funkcjonuje. Czemu "Olej Kujawski"
    jest tak drogi w stosunku do innych w swojej klasie, ano tylko bo
    reklama kosztuje, w rzeczywistości ten olej poza ceną nie różni się
    niczym od np "Wielkopolskiego Rzepakowego", o pół tańszego.


  • 46. Data: 2017-02-02 11:28:21
    Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-02-02 o 09:10, Lewis pisze:
    >
    >>>
    >>>
    >>
    >> W tej kalkulacji zapominasz o jednym - nikt nie zakłada gazu aby
    >> poprawiać efektywność osiągów silnika, chodzi przeważnie o prozaiczną
    >> sprawę - o oszczędności w użytkowaniu. Jak widzę Dacia wstawia
    >> fabrycznie instalację którą wycenia nieomal na 10000zł, a taka
    >> instalacje prywatnie można założyć już za około 3000zł. Wkładając
    >> instalację za około 1/3 wartości pojazdu cała inwestycja może się nie
    >> zwrócić do końca użytkowania pojazdu. I czy taniość instalacji z
    >> automatu oznacza problemy. Z racji tego że w ostatnich czasach sporo
    >> jeździłem autami wyposażonymi w tanie instalacje gazowe - śmiem wątpić.
    >>
    >
    > Rozgraniczmy jedno, do wolnossaka który ma ze 120KM można założyć
    > bardzo dobrą instalację za 2500-2700zł i zrobić to naprawdę solidnie i
    > starannie. Do 4cyl turbo które ma 250KM nie zrobisz tego dobrze w tej
    > kwocie.
    >
    > Jak ktoś zakłada instalację i pozbywa się wozu zanim minie 40-50kkm
    > jest szansa że dojedzie ten okres bez większej awarii. Następny
    > właściciel pewnie będzie robił remont silnika bo się gniazdo w głowicy
    > upaliło, zawór urwał i wbił w tłok etc...
    >

    Oj, tu nie będę polemizował. Na gazie znam się tylko w kontekście użytku
    własnego. Były to tylko auta wolnossące i o małej mocy. A tu tanie
    instalacje gazowe ( w Polonez, Sierra, Passat i ostatnio Vectra i Rezzo)
    sprawdzały/ą się bardzo dobrze.


  • 47. Data: 2017-02-02 11:28:45
    Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-02-02 o 09:11, Lewis pisze:
    >
    >>
    >> Czyżbyś chciał powiedzieć że zrobiłem błąd zakładając instalację BRC? Co
    >> mógłbym osiągnąć więcej instalując coś, dajmy na to dwukrotnie droższego
    >> do silnika 1.6 MPI 107KM?
    >>
    >
    > BRC jest spoko jak wszystko masz w pełni sprawne a samochód to jakieś
    > proste toczydło. Jak pojawiają się najmniejsze niedomagania robi
    > problemy i nie pozwala na nic.
    >

    A więc tylko potencjalna możliwość remontu/modyfikacji innego zasilania
    jest plusem?


  • 48. Data: 2017-02-02 19:34:12
    Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 31 Jan 2017 09:58:13 +0100, Trybun napisał(a):

    >> Montaż instalacji LPG to jednak poważna ingerencja w silnik i bez strojenia
    >> tego się nie obędzie. A żeby jakkolwiek poprawnie to zrobić, to niestety
    >> trzeba się na tym chociaż trochę znać.
    >
    >
    > Czyżbyś chciał powiedzieć że zrobiłem błąd zakładając instalację BRC?

    Błąd to pewnie nie - im mniej ma do powiedzenia gazownik, tym lepiej :)


    > Co
    > mógłbym osiągnąć więcej instalując coś, dajmy na to dwukrotnie droższego
    > do silnika 1.6 MPI 107KM?

    Trudno powiedzieć co osiągnąłeś obecnie.
    Jaka jest jakość tego wszystkiego i jak to tam działa.

    Czasami oglądam jakąś instalację gazową i z moich obserwacji wynika że te
    dzielą się na ogarnięte własnoręcznie przez właścicieli i pozostałe które
    są tragiczne :)


  • 49. Data: 2017-02-02 19:49:54
    Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-02-02 o 11:27, Trybun pisze:
    > W dniu 2017-02-02 o 09:06, Lewis pisze:
    >>
    >>>>
    >>>>
    >>>
    >>> No i powinien przy tej taniości pozostać. I równanie taniości z zwykłym
    >>> partactwem nie zawsze musi oznaczać prawdę.
    >>>
    >>
    >> A powiedz mi po co ktoś kto robi coś naprawdę dobrze ma robić to w tej
    >> samej cenie co partacze obok? Ja zwyczajnie cebulaków którzy jako
    >> argument stosują ale tam obok robią taniej, gonie tam gdzie taniej.
    >>
    >> Ja mam spokój i robię swoje a oni i tak przyjadą z czasem z pochyloną
    >> głową...
    >>
    >
    > Co to w ogóle za porównanie - "drogi, dobry warsztat" i "tani partacki
    > po sąsiedzku", przecie to nie tak funkcjonuje. Czemu "Olej Kujawski"
    > jest tak drogi w stosunku do innych w swojej klasie, ano tylko bo
    > reklama kosztuje, w rzeczywistości ten olej poza ceną nie różni się
    > niczym od np "Wielkopolskiego Rzepakowego", o pół tańszego.
    >

    W warsztatach to akurat jest proste, partacz robi "wszystko" a raczej
    bierze się za wszystko i niczego nie zrobi jak należy - a bierze się za
    wszystko bo ma mało roboty i zdechłby z głodu.

    Ktoś kto jest w czymś dobry robi tylko to bo na nic innego nie ma czasu.
    Nie musi wtedy dbać o żadną reklamę, ludzie sami go reklamują.

    --
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 50. Data: 2017-02-02 20:40:40
    Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Lewis "lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl ...

    >> Co to w ogóle za porównanie - "drogi, dobry warsztat" i "tani partacki
    >> po sąsiedzku", przecie to nie tak funkcjonuje. Czemu "Olej Kujawski"
    >> jest tak drogi w stosunku do innych w swojej klasie, ano tylko bo
    >> reklama kosztuje, w rzeczywistości ten olej poza ceną nie różni się
    >> niczym od np "Wielkopolskiego Rzepakowego", o pół tańszego.
    >>
    >
    > W warsztatach to akurat jest proste, partacz robi "wszystko" a raczej
    > bierze się za wszystko i niczego nie zrobi jak należy - a bierze się za
    > wszystko bo ma mało roboty i zdechłby z głodu.
    >
    > Ktoś kto jest w czymś dobry robi tylko to bo na nic innego nie ma czasu.
    > Nie musi wtedy dbać o żadną reklamę, ludzie sami go reklamują.

    Moje doświadczenie z gazownikami są nastepujące:
    - Poznań PitecPower - jeden z najdrozszych, bardzo polecany: po
    zamontowaniu po niewielkim przebiegu zleciał cały płyn z instalacji -
    okazało sie, ze gdzies za mocno obejme skrecili, dobrze ze kobieta nie
    zagotowała silnika, bo była blisko...
    - potem okazało się, ze naderwało się jedno z mocowań wezyka ktory idzie do
    wtryskiwacza. Mechanik stwierdizł, ze zamontowali za blisko silnika przez
    co drgajacy silnik uderzał w te czesc.
    - prawie zawsze po przełączeniu auta na gaz trzeba mocniej przegazować, bo
    inaczej się krztusi. Niby nic wielkiego ale mnie takie sprawy denerwują.
    - oczywście instalacja na stagu300.
    Koszt 2500 (dwa lata temu)


    Druga instalacja we Fiacie Doblo w warsztacie ktory polecił mi kolega
    słowami: tylko się nie przestrasz bałaganu bo oni tam maja w garazu chyba
    składowisko złomu. I rzeczywiście tak to wyglądało. Ale zawierzyłem
    koledze. I nie załuje.
    - deinstalacja całej instalacji i zbiorników CNG
    - instalacja zrobiona wzorowo, zadnych problemów po instalacji
    - zadnych problemów po przełączeniu na gaz jak powyzej,
    - instalacja na qboxie, ponoc tez z lepszymi wtryskiwaczami niz takie
    najbardziej standardowe.
    Cena 2550.


    Reasumujac - teraz juz zawsze bede jezdził do tego garazowego - widac ze
    pierwsze wrazenie nie jest tak wazne jak to ze w tym pierwszym robią
    pracownicy a w tym drugim szef wszystkiego dogląda.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Wolność to tylko jeszcze jedno słowo dla tych,
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: